Poes 5mnd die plast in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Re: Poes 5mnd die plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:50

Het zal ook wel toeval zijn dat ik met HTK katten een probleem heb, maar tja valt me gewoon op.

Ik heb nu een zak Kittyfriend is een ander merk dan ik voorheen had, toevallig van de buren gekregen die kat is pas overleden.

Oh ja 3,69 is een koopje die litterpearls kosten 29 euro ofzo

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:55

Kittyfriend (groen gele zak?) heb ik ook geprobeerd en het stoft en klontert niet zo best als die andere, tis maar wat je katten en jij prettig vinden!
Laatst bijgewerkt door cissy op 12-01-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:57

BIOCATS?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:59

Mijn kater van 1.5 jaar plast ook in huis. Soms uit frustratie omdat hij dan niet naar buiten mag, soms omdat dingen hier op de grond blijven slingeren, en soms denk ik omdat hij er gewoon zin in heeft. Ik weet niet waarom. Hij is helemaal gezond, kattenbakken zijn schoon, dus niks op aan te merken.. Dus ik maak me even lid, kijken of hier iets zinnisg uitkomt zeg maar.
Groetjs, mij

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:03

Een kat van 5 maanden, die ineens in huis plast of deed 'ie dat al vanaf het begin?
Als het ineens op komt, kan het iets lichamelijks zijn en is dat niet zo, dan is het zeker mentaal. Is er iets aan de situatie thuis veranderd? Andere kattenbakkorrels? De bak op een andere plek gezet?
Heeft 'ie stress gehad? Andere huisdieren erbij gekregen?

Wij hadden het vorig jaar met onze 2-jarige kat (wij hebben twee rooie poezen, eentje van 9 maanden en eentje van ruim 2 jaar). Het bleek te komen doordat we andere korrels gingen gebruiken. Helaas moesten we toch weer over op het vorige merk, die je dus door het hele huis heen vindt (matjes e.d. werken niet), dus ik stofzuig elke dag het hele huis Clown
Nou ja, alles beter dan een rondplassende kat. Knipoog

Bij katers is het ook een kwestie van territorium afbakenen. Castreren kan goed helpen.
Krols zijn jonge poesjes met 5 maanden echt nog niet, hoor.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:03

Heb het gekregen, dus ga het proberen.
Het is in ieder geval anders dan die litter pearls.
Daarvoor had ik andere gele zak met een witte kat erop...weet even merk niet meer...

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:07

Hebben alle katten een aparte kattenbak?
Als ze fulltime binnen zitten moet elke kat 2 kattenbakken heb, dus met 3 katten zijn dat er 6..

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:09

Ik weet dat ze al gesteriliseerd kunnen worden, maar vind het zelf nog vrij jong. Toen ik ze kreeg was ze al een beetje ziektjes en ze heeft dus een achterstand in de groei. Toen heeft ze ook wel in huis geplast, maar ik wijdde dit aan nieuwe situatie nog niet geheel zindelik zijn en dat ze ziek was.
Daarna is het nog wel eens gebeurd ook de plant heeft kennis met haar mogen maken, maar dat doet ze nu niet meer.

Ik gebruik die litterpearls nu 2 maanden.

Ik heb wel de plant verplaats en het kleed gedraaid die tstonden bij elkaar en ikdacht dat ze daar de link mee legde en hoopte dat dit het probleem zou oplossen. Dat is dus niet zo en de laatste dagen vind ik dus elke keer een plas op het kleed.

Ik heb 2 katten en 1 grote bak.

Ik heb altijd 2 of 3 katten gehad op 1 bak nooit een probleem geweest.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:36

Met 2 katten op 1 bak vervuild dat best snel, ook al lijkt het niet zo.

Overigens sproeit mijn poes ook als ze krols is, maar doet dat echt staand en rent vervolgens heel hard weg.

Denkt dat een nieuwe bak en nieuw grit een heleboel kan veranderen.
Anders als je weggaat de bak op de plasplek op je kleed zetten.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 17:49

Ik schep hem elke dag. Alleen met deze grit is het zo dat de urine opgenomen wordt in de grit, dus je hoeft alleen de poep eruit te scheppen, wellicht dat ze dat niet fijn vind.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:08

Misschien is het wel een hele kieskeurige kat. En zodra er een geurtje hangt vind ze het niet meer fijn.
Ik gebruik voor mijn katten geen grit, maar geperste houtkorrels. Soort klein biks voormaat. Misschien dat een idee?

edit: ik heb 2 htk katten. En 2 bakken. De een is zo een pietje precies dat zodra er in zijn bak gepoept is hij die bak niet meer in wil. Ik maak ook standaard de bakken 2 keer op de dag schoon. Dan schep ik en de urine en de drollen eruit.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:13

Onze kat is ook zo kieskeurig, de kat van de buren (die ze goed kent) had er tegen gesproeid, en heeft een maand geduurd en vele wasbeurten voor ze hem weer wou gebruiken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:14

Ik denk het ik heb d'r al een tijdje, maar denk dat madam noten op d'r zang heeft.
Ik ga eens het e.e.a uitproberen (niet alles tegelijk) en hoop voor d'r dat het werkt anders moet ze toch maar een baasje vinden die haar alleen kan houden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:50

Als je de urine er dus niet uithaalt, is die geur nog wel aanwezig. Bij 1 van mijn katten al reden genoeg om de bak niet te gebruiken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 00:00

De grit die ik gebruikte absorbeerde dat en ook de lucht, je ruikt ook echt niets. Althans ik niet, maar snap heel goed dan mijn kat een beter reukvermogen heeft dan ik.
Het kan best aan de grit liggen dus dat ga ik ook veranderen kijken of het helpt. Heb ander grit gehad toen ging het ook niet altijd goed, maar plaste ze niet zoveel op het kleed als nu.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:11

Ik heb nu 2 bakken staan met verschillend grit erin...vanochtend had ze niet op het kleed zitten plassen (ze doet het nl altijd 's ochtends vroeg)
Dus so far so good.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:15

Sommige katten doen het niet meer op de bak als de ander er toevallig al in heeft geplast.
En als je de plas schoonmaakt, geen chloor of amoniak gebruiken!! Dan doen ze het juist weer. Iets gebruiken met sterke citroen of knoflooklucht, ook al zou ik dat laatste niet in je huis gebruiken Clown

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:20

Ja dat weet ik qua schoonmaakmiddelen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:31

Waarom wil jue haar direct wegdoen als ander grit niet helpt??
Er zijn nog zoveel andere mogelijke oplossingen, zoals bijv een feliway stekker.