een geit of toch maar....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josboere

Re: een geit of toch maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:59

van een geit ga je vloeken das echt waar, als je dan toch een grasmaaier zoekt neem dan een shetlander daar kan je tenminste nog wat mee!!!!

maargoed das mijn personelijke mening over geiten, en een shetlander er zijn zat mensen die er een bijna cadeau geven zeg maar Clown Haha!
gewoon zoeken en je heb er zo een aan de haak

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:53

in de buurt staat een shetje en de leeft samen met een geitje in zijn land ze hebben het samen naar hun zin.
het shetje rent vaak achter de geit aan em daarom hebben ze een speciaal plekje voor de geit gemaakt waar het shetje niet door heen kan Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:55

doossie schreef:
in de buurt staat een shetje en de leeft samen met een geitje in zijn land ze hebben het samen naar hun zin.
het shetje rent vaak achter de geit aan em daarom hebben ze een speciaal plekje voor de geit gemaakt waar het shetje niet door heen kan Haha!

Dat hebben wij dus ook whaha Lachen

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:12

Vandaag het eerste nadeel van de geit stalgenoot gevonden. Geit had met de horens de sluiting van de staldeur geopend. Hahaha, slimme geit. Ze stonden lekker een baal hooi op te peuzelen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:50

Bij mijn shet hebben ook een poos 2 geitjes gelopen. Het ging opzich redelijk goed samen.
Dat geiten de staart eraf eten heb ik niet veel problemen mee gehad. Als het wel gebeurt kun je er altijd wat anti-bijt in doen.
Schapen overigens willen de staart van een pony er ook nog wel eens af eten.
Verder vond ik het met voeren van eventueel kracht voer nog best wel eens lastig want die beestjes moesten allebei andere brokken hebben.
Het wou trouwens ook nog wel eens gebeuren dat m'n shet achter een van de geiten aan ging rennen. Maar wij hadden zo'n ding in de wei waar de geiten op konden klimmen dus echt veel last hadden ze daar meestal niet van. Lachen

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:59

ik wil ook graag een pony en nu heb ik een plekje gevonden waar die kan staan maar hij staat er alleen dus wat vinden julie beter als weigenootje een geit of een shet? en hoeveel kost een geit gemiddelt per jaar en hoeveel een shet?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:02

Tja een shet is natuurlijk altijd beter als weidegenoot voor een pony dan een geit.
Het zijn soort genootjes!
Maar een shet zal je natuurlijk wel meer kosten dan een geitje.