Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snackie schreef:ik heb nergenst gezegd dat ik hem met zijn gezicht er door heen haal!!(lezen dus)
Snackie schreef:ik ben het na bijna een jaar wel heel erg zat! en begin eerlijk gezegd mijn geduld te verliezen
het helpt niet om te negeren,of dr bek er door heen te halen, ze blijft het doen.
ik ben het gewoon zo zat nu, ik weet niet meer wat ik moet doen,
Snackie schreef:tantjeuh schreef:Hoe heb je het in het begin aangepakt om haar zinnelijk te krijgen? Ik vind dit persoonlijk heel belangrijk om te weten, als je iets aan je probleem wil doen. Elk probleem is ergens mee begonnen...
euhmm, in het begin pieste ze op het balkon,odat we in een flat wonen, en niet snel beneden kon zijn.
plasje gedaan,beloont, uieindelijk naar beneden gebracht, ,en daar op het gras gezet,beloont met plassen
uitgebreid
maar sinds een maand of 3 kan ik ineens niet meer zonder haar te dragen bij de lift komen,omdat ze al lopende alles verliest
in het begin was ik wel eens: stoute meid! en tild eik haar op, en zette ik haar op het gras waar ze alsnog verder kon,en dan belonen
nu til ik haar maar, want ookal is ze net buiten geweest,neem dr weer mee,en ze piest alsnog voor ze bij de lift is
sandr0 schreef:Gekke situatie allesinds. Ik zou eerst en vooral eens naar de dierenarts gaan, het is niet normaal dat een hond al lopend alles verliest.
Daarnaast vind'k persoonlijk dat je het in de beginsituatie niet volledig juist aangepakt hebt. Eerst belonen als ze het op het balkon doet, dan belonen als ze het op het gras doet,... Het beestje wordt gewoon beloont telkens als hij plast!
Ben je met je hond naar een hondenschool geweest? puppycursus? Wel, als de dierenarts uitsluitsel gegeven heeft zou dat het eerste moeten zijn dat je doet. Daar leer je op een juiste manier omgaan met je hond, daar leert je hond dat het leuk kan zijn om naar jou te luisteren, en daar zitten een hele hoop mensen die perfect weten hoe ze jou probleem moeten aanpakken!
sandr0 schreef:Op zo'n hondenschool leer je ook dat je t hondje uitbundig beloont als hij plast op een juiste plek
Sjolvir schreef:overigens, in dat plasje hoef je een steen niet te kunnen zien, of afwijkende blaas of iets dergelijks, dus ook als plasje oke is, zegt dat niet dat hondje medisch helemaal oke is.
Snackie schreef:pff
gaan we weer.
ik heb nu sinds april afgelopen jaar een mathese.
heeft nogal wat meegemaakt,waardoor het een bang hondje is,of eigenlijk was
want het gaat nu al een hele tijd goed.
vanmorgen, komen uit bed, vrolijke hond,gaat wat drinken
ik loop naar de hal, pak de riempjes, ik draai me om, doe het riempje bij ene hond om,draai me om,zit madame daar alweer te pissen
en niet stoppen alles eruit pissen.
heb dr in de douche gzet,want ik kon weer eens gaan dweilen
ze piest zo vaak in huis,ze gaan 4 x per dag uit, en dat is genoeg
maar zodra we naar de deur toelopen,en ik til dr niet op tot aan de lift, heeft ze voordat we bij de lift zijn alles al uit geworpen
ik ben het na bijna een jaar wel heel erg zat! en begin eerlijk gezegd mijn geduld te verliezen
het helpt niet om te negeren,of dr bek er door heen te halen, ze blijft het doen.
ik ben het gewoon zo zat nu, ik weet niet meer wat ik moet doen,
ik heb haar nu mar in de bench gedan,omdat ik nu gewoon sta te koken
het ging een kleine maand goed,en het begint weer
ze is helemaal gezond, niet bang,alles onderzocht, geen idee wat er mis is?
wie ow wie heeft voor mij de gouden tip?
ik wil dr namelijk niet weg doen,maar dit is gewooon niet leuk meer.