hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: hond niet zinderlijk na 1 jaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:03

Het kan zijn dat het ineens is komen opzetten. Die mops die wij te logeren hadden, had ook nergens last van gehad. En toen kwam ze op een gegeven moment, en liet ze gewoon door het hele huis plasjes lopen. Bleek dus nierstenen te hebben, die ineens zo waren geschoven dat ze er last van kreeg..

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:05

Wij hebben bijna 3 jaar geleden een hondje uit het asiel gehaald die ook niet goed zindelijk was. Die plaste niet vaak in huis maar poepte vooral zeer regelmatig in huis. In het begin ging het nog veel slechter nadat ie bij de trimster was geweest, knippen doe ik nu zelf! (Niet zo netjes maar veel minder stress voor hem). Wij hebben de onzindelijkheid opgelost door het echt te negeren. Gewoon even opruimen en daarna naar buiten. Buiten heel enthousiast belonen als ie wat doet!. Heeft alles bij elkaar wel ruim een jaar geduurd voordat ie zindelijk was (met af en toe terugvallen). Wens je veel sterke! (en vooral heel veel geduld)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 22:13

txs allegro

@ plutersput, hoe gaat dat met nierstenen in zijn werk,om die te verwijderen?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:14

Pfoe, daar vraag je me wat. Volgens mij, tenminste, dat lijkt me het meest logisch, als ze groot zijn, maken ze er een echt operatietje van. Dat ze ze gewoon eruit halen. Maar dat weet ik niet zeker, zou je aan de DA kunnen vragen, die kan het je vast tot in de diepste details uitleggen Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:16

Ik ben toch echt blond. Ik heb het dus al de hele tijd over blaasstenen, en dat bedoel ik dus ook Clown Maar wat je trouwens ook kan doen, is kijken of je een plasje op kan vangen, en dan kunnen ze dat nakijken. Hoef je niet met het hele diertje naar de DA...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:29

mag ik weer eens heel ongelukkig doen....ben toch al in een rothumeur, lees ik dit weer...

neus door de pies halen, doe ik met jou toch ook niet, snapt zo'n diertje geen bal van...

Bent zeker ook niet op puppy cursus geweest??

Iedereen denkt maar een hond aan te kunnen schaffen en precies te weten hoe hij die moet opvoeden, helaas... ik ben er ook nog niet achter hoe het precies moet en het is nog wel mijn werk...

1) voor de zekerheid toch de urine van de hond laten controleren door een dierenarts
2) niet met zijn neus door de plas slepen!
2 a) duurt te lang om uit te leggen wat je allemaal moet doen, niet moet doen, ga op een goede hondecursus!! of bel een gedragstherapeut!!! (die komen thuis, kijken wat je hondje doet, en wat JIJ doet!!) en dan gaan die jou een boel huiswerk geven denk ik zo.... En dan komt het met dat hondje wel goed!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:30

overigens, in dat plasje hoef je een steen niet te kunnen zien, of afwijkende blaas of iets dergelijks, dus ook als plasje oke is, zegt dat niet dat hondje medisch helemaal oke is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:32

moet je alsnog naar de dierenarts, voor een echo of rontgenfoto...

tja huisdieren kosten nou eenmaal geld, wat ik niet snap is dat je je er al een tijd aan loopt te ergeren en blijkbaar nog niet de moeite hebt genomen om hem na te laten kijken??? of heb je dat al wel gedaan en was alles oke??? dan op naar de gedragstherapeut..(ja kost ook geld...)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 09:44

misschien heb je niet alles goed gelezne,moet je in het vervolg zeker doen voor je begint te blaffen!

ik heb nergenst gezegd dat ik hem met zijn gezicht er door heen haal!!(lezen dus)

ik heb gezegd dat ik dat geen oplossingen vind, ofwel, dat ze dat niet moeten zeggen,dat ik dat never zou doen.

misschien moet jij op leren lezne cursus gaan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:49

tja die gele van mij is ook niet altijd even zindelijk....... ligt meer aan mij Lachen moet ik ze nog maar een keer laat uitlaten voor ik naar bed ga.

Maargoed ik heb benenden een hele grote hal, met zeil....... en daar doet het dier dan wat het moet doen. Ik pak de ramentrekker, het blik (van de stoffer en blik) trek de sjut op het blik, en gooi het in de prullenbak...... laat emmertje water vollopen........ gooi Chloorix over de vloer, emmer erachteraan....... pak de trekker en trek de hal leeg.

Die gele van mij spoort niet helemaal, doet het liever niet aan de lijn........ tja so be it.

Kan ik hem wel voor op zn klo te geven, maar ach het is zo opgeruimd

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:53

Snackie schreef:
ik heb nergenst gezegd dat ik hem met zijn gezicht er door heen haal!!(lezen dus)

Snackie schreef:
ik ben het na bijna een jaar wel heel erg zat! en begin eerlijk gezegd mijn geduld te verliezen

het helpt niet om te negeren,of dr bek er door heen te halen, ze blijft het doen.

ik ben het gewoon zo zat nu, ik weet niet meer wat ik moet doen,

Dus wel, mijns inziens ben je dan geen hond waard......
Oh ja, en liegen werkt dus niet Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:57

hoi,
Mischien is het een idee om het weer van het begin af aan op te pakken?

ik heb wel even een vraagje... plast en poept ze wel gewoon buiten?
en poept en plast ze/hij als je het ziet of op momenten dat je er niet bent of niet kijkt?

dus;
- om de 2 uur (gewoon even een wekker zetten...) je hond even naar buiten doen... gewoon op het gras zetten ( of waar je dan ook maar wilt dat ze plast) en belonen als ze plast (een woordje als "ga maar plassen" wil vaak ook werken... dan maken ze er een comando van is handig voor later)

- als je haar wilt laten plassen of poepen wil het helpen om na het eten te gaan wandelen, dan hebben ze vaak een volle blaas.. en is de druk hoger zeg maar.

- tijdens het rondje wandelen dat je haar wilt laten plassen geen leuke of bijzondere dingen doen, gewoon naar buiten... niet met andere honden laten spelen, gewoon even stil staan op een rustig veltje waar niet te veel geurtjes en dingen zijn die indruk wekken.

- de hond 's nachts in de bench doen, met wat kranten dat is makkelijk schoon te maken, is volgens mij pracktiser.

Ik hoop dat dit gaat werken.... heel veel succes.
Mocht je nog wat tips willen kun je pb-en natuurlijk Lachen

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:05

Mijn malthezer was na 1 jaar ook nog steeds niet zinderlijk terwijl dachten er alles aan gedaan te hebben.
Hebben hem nooit gestraft voor wat hij deed , in de nacht met de krant ging het goed en dat zijn we overdags dus ook gaan doen en toen ging het perfect.
Als we naar buiten gingen dan beloonden we hem met een snoepje en toen we het eenmaal zo deden was hij met 2 maanden helemaal zinderlijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:14

Ik zou toch nog eens met haar naar de dierenarts gaan. Volgens mij is er iets niet in orde als ze de plas onder het lopen al laat gaan.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:33

Snackie schreef:
tantjeuh schreef:
Hoe heb je het in het begin aangepakt om haar zinnelijk te krijgen? Ik vind dit persoonlijk heel belangrijk om te weten, als je iets aan je probleem wil doen. Elk probleem is ergens mee begonnen...

euhmm, in het begin pieste ze op het balkon,odat we in een flat wonen, en niet snel beneden kon zijn.
plasje gedaan,beloont, uieindelijk naar beneden gebracht, ,en daar op het gras gezet,beloont met plassen

uitgebreid

maar sinds een maand of 3 kan ik ineens niet meer zonder haar te dragen bij de lift komen,omdat ze al lopende alles verliest

in het begin was ik wel eens: stoute meid! en tild eik haar op, en zette ik haar op het gras waar ze alsnog verder kon,en dan belonen
nu til ik haar maar, want ookal is ze net buiten geweest,neem dr weer mee,en ze piest alsnog voor ze bij de lift is

Gekke situatie allesinds. Ik zou eerst en vooral eens naar de dierenarts gaan, het is niet normaal dat een hond al lopend alles verliest.
Daarnaast vind'k persoonlijk dat je het in de beginsituatie niet volledig juist aangepakt hebt. Eerst belonen als ze het op het balkon doet, dan belonen als ze het op het gras doet,... Het beestje wordt gewoon beloont telkens als hij plast!
Ben je met je hond naar een hondenschool geweest? puppycursus? Wel, als de dierenarts uitsluitsel gegeven heeft zou dat het eerste moeten zijn dat je doet. Daar leer je op een juiste manier omgaan met je hond, daar leert je hond dat het leuk kan zijn om naar jou te luisteren, en daar zitten een hele hoop mensen die perfect weten hoe ze jou probleem moeten aanpakken!

luckyBoy28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:07

een tip: als ze binnen haar behoefte heeft gedaan zorg dan dat je je hondje even ergens anders brengt en dan pas schoonmaakt zodat het hondje het niet ziet.
Ze merken dat je boos bent, dus zorg dat je eerst zelf niet meer boos ben en ga met de hond naar buiten.
je kan haar als ze heeft geplast ook aflijden,dus laat haar merken dat je niet boos ben,anders gaat ze haar behoefte misschien op plekjes doen dat jij het niet ziet omdat ze niet wil dat je boos op haar bent
In jou geval zou ik ook eerst even naar een DA gaan, onze hond liet vorig jaar ook zijn plas lopen, hij had dan een prostaat ontsteking.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:39

Hoe heb je het in het begin aangepakt om haar zinnelijk te krijgen? Ik vind dit persoonlijk heel belangrijk om te weten, als je iets aan je probleem wil doen. Elk probleem is ergens mee begonnen...
[/quote]

euhmm, in het begin pieste ze op het balkon,odat we in een flat wonen, en niet snel beneden kon zijn.
plasje gedaan,beloont, uieindelijk naar beneden gebracht, ,en daar op het gras gezet,beloont met plassen

uitgebreid

maar sinds een maand of 3 kan ik ineens niet meer zonder haar te dragen bij de lift komen,omdat ze al lopende alles verliest

in het begin was ik wel eens: stoute meid! en tild eik haar op, en zette ik haar op het gras waar ze alsnog verder kon,en dan belonen
nu til ik haar maar, want ookal is ze net buiten geweest,neem dr weer mee,en ze piest alsnog voor ze bij de lift is
[/quote]

Gekke situatie allesinds. Ik zou eerst en vooral eens naar de dierenarts gaan, het is niet normaal dat een hond al lopend alles verliest.
Daarnaast vind'k persoonlijk dat je het in de beginsituatie niet volledig juist aangepakt hebt. Eerst belonen als ze het op het balkon doet, dan belonen als ze het op het gras doet,... Het beestje wordt gewoon beloont telkens als hij plast!
Ben je met je hond naar een hondenschool geweest? puppycursus? Wel, als de dierenarts uitsluitsel gegeven heeft zou dat het eerste moeten zijn dat je doet. Daar leer je op een juiste manier omgaan met je hond, daar leert je hond dat het leuk kan zijn om naar jou te luisteren, en daar zitten een hele hoop mensen die perfect weten hoe ze jou probleem moeten aanpakken!
[/quote]

Op zo'n hondenschool leer je ook dat je t hondje uitbundig beloont als hij plast op een juiste plek Haha!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:06

sandr0 schreef:

sandr0 schreef:
Op zo'n hondenschool leer je ook dat je t hondje uitbundig beloont als hij plast op een juiste plek Haha!

inderdaad, ik beweer toch ook niet het tegendeel (lees: daar leert je hond dat het leuk kan zijn om naar jou te luisteren)? Wat ik wel zeg is dat het heel veralgemenend gaat zijn voor je hond als je hem beloond op het balkon, én daarna ook op het gras. Om je hond zinnelijk te krijgen moet hij duidelijk één plaats toegewezen krijgen waar hij zijn behoeften moet doen, en niet van de ene naar de andere plaats gewezen worden.

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:42

je zegt dat ze het doet als je naar de lift loopt,oo als ze net is uitgeweest. misschien is ze wel bang voor de lift en laat ze van de zenuwen alles lopen. probeer eens een poosje de trap en kijk eens of dat helpt.of als dat niet kan assioceer de lift dan eens met iets leuks of lekkers.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:48

Sjolvir schreef:
overigens, in dat plasje hoef je een steen niet te kunnen zien, of afwijkende blaas of iets dergelijks, dus ook als plasje oke is, zegt dat niet dat hondje medisch helemaal oke is.

Nee, dat weet ik, maar als je het plasje mee naar de dierenarts neemt, kunnen zij kijken of ze steentjes of gruis zien zitten.. Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:51

txs voor de adviezen, de lift zelf schijnt ze niet eng te vinden,het is alleen het lopen er naar toe

n de lift gan ik haar neerzetten, en dan houd ze het verder optot buiten (en die afstand is net zo groot als huideur-lift als lift-gras

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:03

Omdat de grootste druk er dan af is, als ze het al heeft gedaan op weg naar de lift Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:04

Snackie schreef:
pff
gaan we weer.

ik heb nu sinds april afgelopen jaar een mathese.

heeft nogal wat meegemaakt,waardoor het een bang hondje is,of eigenlijk was

want het gaat nu al een hele tijd goed.

vanmorgen, komen uit bed, vrolijke hond,gaat wat drinken
ik loop naar de hal, pak de riempjes, ik draai me om, doe het riempje bij ene hond om,draai me om,zit madame daar alweer te pissen

en niet stoppen alles eruit pissen.
heb dr in de douche gzet,want ik kon weer eens gaan dweilen

ze piest zo vaak in huis,ze gaan 4 x per dag uit, en dat is genoeg
maar zodra we naar de deur toelopen,en ik til dr niet op tot aan de lift, heeft ze voordat we bij de lift zijn alles al uit geworpen

ik ben het na bijna een jaar wel heel erg zat! en begin eerlijk gezegd mijn geduld te verliezen

het helpt niet om te negeren,of dr bek er door heen te halen, ze blijft het doen.

ik ben het gewoon zo zat nu, ik weet niet meer wat ik moet doen,

ik heb haar nu mar in de bench gedan,omdat ik nu gewoon sta te koken

het ging een kleine maand goed,en het begint weer

ze is helemaal gezond, niet bang,alles onderzocht, geen idee wat er mis is?

wie ow wie heeft voor mij de gouden tip?

ik wil dr namelijk niet weg doen,maar dit is gewooon niet leuk meer.

Later in het topic zei je dat je haar toen in de bench deed..? Wat is het nou?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:10

nou toen het gebeurde zette ik haar in de douche, , heb het opgedroogd
toen ik ging dweilen (na het wandelen) heb ik haar eventjes in de bench gezet

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:00

Kan het niet zijn dat je hondje van vreugde plast?

Ik heb een hond gekend die altijd plaste als er mensen kwamen, was heel enthousiast en liet het dan lopen ..

Misschien is je hondje wel gewoon blij/enthousiast dat hij uitgaat.

Ik weet er verder ook niks over, heb gelukkig nog geen ervaringen met in huis plassende honden gehad