wat te houden in kooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Re: wat te houden in kooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:06

Muizen kunnen er best in, 2 of 3. Je kunt zelf nog een hoop ruimte creëren door bijvoorbeeld allerlei dingen zelf te maken.. klimtouwen etc, dat vinden de mijne ook helemaal geweldig! Het nadeel van muizen is dat ze alles kapot knagen en overal een 'extra uitgang' in maken.. mijn huisje heeft tegenwoordig 3 uitgangen Haha!

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:20

darkmoona schreef:
geen syrtje hier in?
in diverse winkels waar ik mijn spul bij koop adviseren ze kleiner...
ik ken trouwens 2 mensen met woestijnratjes/gerbrils.. en die beestjes zitten in een kleinere kooi dan de kooi die ik nu heb

Om eerlijk te zijn vind ik dat er maar weinig dierenwinkels echt diervriendelijke verblijven verkopen. Kijk eens naar de konijnen hokken, van die standaard dingen, mij kun je niet wijsmaken dat die geschikt zijn voor konijnen! Ook hokken die ze als caviahok verkopen, van 60 cm lang.. dat is echt veel te klein!!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:21

darkmoona schreef:
geen syrtje hier in?
in diverse winkels waar ik mijn spul bij koop adviseren ze kleiner...
ik ken trouwens 2 mensen met woestijnratjes/gerbrils.. en die beestjes zitten in een kleinere kooi dan de kooi die ik nu heb

Je moet niet aannemen omdat die mensen hun gerbils zo houden dat het ook zo goed is. Zoals jij beschrijft zitten die gerbils veeeeeeel te klein en zou ik het toch eens subtiel zeggen dat ze groter moeten zitten!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:09

Beetje naief om alles aan te nemen wat dierenwinkels zeggen, het minimum voor een syrtje is 60x40, voor een rusje is dat 50x30, ga je me nou vertellen dat het dus wel past?
Een vriend van mij heeft zn gerbil (ja eentje ja Rolleyes ) in een MINIDUNA, oftewel jou kooi maar dan met 1 verdieping Nagelbijten / Gniffelen
Omdat hij ze zo heeft wil toch ook niet zeggen dat het goed is?

Dierenwinkels doen alles voor het geld en niet voor het welzijn van het dier, dat moet je echt goed onthouden...
Dit geld ook voor hamsterwatten deze dingen zijn levensgevaarlijk en elke dierenwinkel verkoopt ze.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:34

Uppojono schreef:
Oooh, je hamster is nog niet dood en je bedenkt al wat je met zn huis gaat doen...? Maareh 'woestijnratjes' zijn erg leuk..

niet doen in een kooi, die knagen echt alles kapot. je kan bet als je gerbils (woestijnratten) neem in een grote glazen kooi nemen. Ook is de afmetingen van de kooi te klein voor 2 gerbils.

1 gerbil gaat dood. moet mininmaal 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:23

Tjongejonge mijn mond valt echt open van verbazing. Zo'n hokje gebruik ik alleen als noodkooi, of als kooi om een dier in te doen tijdens het verschonen van de kooi.

Nee, een syr past hier niet in nee. En ja, ze adviseren dat wel in dierenwinkels, maar 99% van de dierenwinkels geeft slecht en verkeerd advies. Dus keep on dreaming. Slapen

Wanneer gaan mensen toch eens ZELF inzien dat ook kleine diertjes ruimte nodig hebben, ipv altijd maar de luisteren naar het achterlijke personeel van dierenwinkels (en wie de schoen past trekt hem aan, dus ik hoef geen goed personeel van dierenwinkels achter me aan te hebben nu, ik heb zelf ook in een dierenwinkel gewerkt dus ik weet wel dat niet alle personeel slecht is, maar helaas he overgrote deel wél).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:30

Ik pas ook 100 keer in mijn kamer, dat wil toch niet zeggen dat ik daar dag en nacht in opgesloten kan worden? En dan ben ik nog niet 10x zo actief dan die beesten..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:31

Ben het helemaal eens met Wuis en BrittKitt.

Het beste is gewoon nu al een grotere kooi kopen kan je hamster zijn laatste dagen/weken/maanden nog doorbrengen in een normale kooi Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:12

Ook ik vind deze kooi te klein! ZEKER voor een syr!

Iedereen denkt altijd maar dat dierenwinkels goed advies geven.
Nou geloof me, dat is niet zo!
Het gaat hun om het verkopen, geld verdienen! En ik heb in een dierenwinkel stage gelopen.

Ik heb nu 1 dierenwinkel gevonden, die wel echt verstand heeft van beesten.
Allerlei soorten dan nog wel.
Daar hebben ze van alles, van reptielen tot hamsters.

Ik persoonlijk zou eerst na gaan denken over een nieuwe kooi.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:18

Geschikt voor een kooi: wuppies, een furby en een stokvis Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:31

Een furby past niet eens geloof ik Haha!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:34

Ik vind alle kooien tegenwoordig te klein.. Alle dieren horen lekker veel leefruimte te hebben en horen te rennen, als je kijkt wat voor hokken konijnen tegenwoordig hebben.. Ik word er verdrietig van hoor. Je stopt jezelf toch ook niet voor eeuwig in je slaapkamer? Boos!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:37

Ik denk idd dat je kooitje te klein is. Misschien is het anders een leuk idee omk gewoon een grotere kooi te kopen? Dan is het ook leuker voor de dieren en voor jouw, want je kan ze veel meer zien rond lopen. Veel succes!
Groetjes, mij

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:41

Die konijnenflats vind ik helemaal zielig. Ze zitten er dan ook vaak nog alleen in en kunnen alleen een beetje voor zich uit staren! Bah. Ik had 2 woestijnratjes en die had ik in een grote konijnenkooi met nog een grote hamsterkooi erbovenop. Konden ze van de ene kooi naar de andere springen Haha! vonden ze erg leuk!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:22

Pluttersput schreef:
Misschien is het anders een leuk idee omk gewoon een grotere kooi te kopen?

deze kooi heb ik net nieuw Bloos
dus dat zit er niet in.. dan maar gewoon een hamster Schijnheilig

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:23

odetteke schreef:
Geschikt voor een kooi: wuppies, een furby en een stokvis Bloos

*LOL*
Een kooi vol wuppies, dat is leuk!
Nee echt, dit soort kooien is echt te klein, voor bijna alle dieren wel. Dat het nog verkocht mag worden

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:23

Cavia??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:33

Deze kooi kan je toch verkopen? Nieuw in de winkel kosten ze ruim 40 tot 50 euro dus op marktplaats zetten of hier op bokt voor 30 tot 40 en je verkoopt hem wel hoor Knipoog
Dan koop je een tweedehands gabber rex en ferplast cavia/konijn en daar past tenminste een hamster of een klein knaagdier in! (varieren van 5 tot 25 euro tweedehands in verschillende staten op marktplaats)
Laatst bijgewerkt door Britt op 11-01-07 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:33

judith789 schreef:
Cavia??

mischien lezen?
voor een hamster is het al te klein zeggen ze

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:36

BrittKitt schreef:
Deze kooi kan je toch verkopen? Nieuw in de winkel kosten ze 25 euro dus op marktplaats zetten of hier op bokt voor 20 en je verkoopt hem wel hoor Knipoog
Dan koop je een tweedehands gabber rex en ferplast cavia/konijn en daar past tenminste een hamster of een klein knaagdier in! (varieren van 5 tot 25 euro tweedehands in verschillende staten op marktplaats)

deze kooi koste me 50 euro.. (het is niet een standaart miniduna.. maar met alles erop en eraan.. ik zou der bijwijs van spreken zaagsel voer en water in kunnen doen.. en ik was klaar,,dit heb ik dus voor alle duidelijkheid niet gedaan hea Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Moon op 11-01-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:41

Nee dat heb ik later ook maar weer veranderd Clown
Even fout gedacht

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:46

maar ik zit net te kijken naar de plaats waar de kooi staat..
hier past eigeluk geen grotere kooi op.. --> volgende probleem :S
het liefst wil ik luipaardgekko's maarja.. dat vinden mijn ouders geen goed idee

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:39

haha dan mag je wel heel iets anders aan gaan schaffen dan een Duna.. Vork

Er worden zelfs ratten gehouden in zo'n mini duna.. echt belachelijk Boos!
Een hamster op z'n hoogst.. iets anders zou ik er niet in doen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:46

Deze kooi is alleen geschikt voor muzien en hamsters. Alle andere dieren gaan knagen en hebben veel meer ruimte nodig.

Ik heb mijn cavia's altijd in een groot konijnenbinnehok gehad en mijn broers ratten zaten altijd in een hoge kooi met tralies.
Sowieso moet je laatste genoemde beesten altijd met zijn tweeen of meer houden .
Het zijn en blijven groepsdiren.

Voor konijnen kun je ook zelf een hok maken. Heeft mijn vader toendertijd ook gedaan. Een groot hok met nachthok, en lekker hoog, dus ideaal met verschonen. Haha!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:48

BrittKitt schreef:
Beetje naief om alles aan te nemen wat dierenwinkels zeggen, het minimum voor een syrtje is 60x40, voor een rusje is dat 50x30, ga je me nou vertellen dat het dus wel past?
Een vriend van mij heeft zn gerbil (ja eentje ja Rolleyes ) in een MINIDUNA, oftewel jou kooi maar dan met 1 verdieping Nagelbijten / Gniffelen
Omdat hij ze zo heeft wil toch ook niet zeggen dat het goed is?

Dierenwinkels doen alles voor het geld en niet voor het welzijn van het dier, dat moet je echt goed onthouden...
Dit geld ook voor hamsterwatten deze dingen zijn levensgevaarlijk en elke dierenwinkel verkoopt ze.

Een minimale kooi voor 2 gerbils moet 1600 cm² zijn 50 x 30 is 1500 cm² en kan op zich prima. Meestal wordt als regel genomen dat er voor de eerste 2 gerbils 800 cm² per gerbil nodig is en voor de rest 500 cm² per gerbil. Jou kooi is dus groot genoeg maar is wel van plastic en ik waarschuw je gerbils maken alles stuk. Ik had een hele mooie Gabber Criteco Rex (72x45 oid) En daar hebben mijn schattige gerries een mooi gat in gemaakt.

2 van mijn gerries zitten gewoon in een miniduna en vermaken zich prima de andere 4 zitten per 2 in een aquarium van 120 (permanente split). (Het is trouwens onzin dat een gerbil niet in een traliekooi gehouden zou mogen worden alleen heeft deze kooi meer nadelen dan bijv een aquarium)
Ik zou als ik jou was dus voor muisjes kiezen

Ratten in een mini duna is wel belachelijk die beesten hebben de ruimte nodig om rechtop te staan en te klimmen meestal kijk ik bij de kooi toch echt naar wat mijn gevoel zegt dus zet ze liever te groot dan te klein. Maar gerbils zijn nou eenmaal lastig 2 van mijn beestjes hebben in hun koppelperiode (dag of 2)in een kooi van 15 x 30 gezeten je kan zeggen zielig maar anders hadden ze nu nog alleen geleefd...nu zitten ze weer lekker ruim en zijn ze echt leuk samen.