Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
paardje2005 schreef:vind dit maar beetje raar lijstje. wij hebben 2 nesten gehad(beide per ongeluk, wij op vakantie, oppas laat poes ontsnappen terwijl de poezen krols waren). geen testen gedaan of wat dan ook, geen controles of wat dan ook. met beide nesten nooit problemen gehad, en alle kittens waren gezond. met 8/9 week naar nieuwe baas en die zorgden dan voor de entingen.
bij het fokken van raskatten kan ik mij die controles wel indenken. tot slot van rekening kun je met die raskatten goud geld verdienen
paardje2005 schreef:nou zie op marktplaats genoeg raskatten voor 450 pst. staan. nou dan doe je toch wat goed fout als je zoveel geld kwijt bent aan dierenarts kosten. laten we zeggen nestje van 4 kittens= humm denk dat ik bij jullie in de buurt een dierenartspraktijk ga beginnen. kassa
Mist schreef:
maar ik vang kittens (soms met moederpoezen) op voor het asiel omdat die stampensvol zitten !!
paardje2005 schreef:het zijn meestal de ras fokkers die het hardst schreeuwen dat je geen nestje moet nemen. want een gratis kitten zijn een bedreiging voor hun luxe kittens. dat zie ik niet alleen hier dat zie ik overal.
cissy schreef:Citaat:bij het fokken van raskatten kan ik mij die controles wel indenken. tot slot van rekening kun je met die raskatten goud geld verdienen
Oh ja? http://www.kattenplaza.nl/page/eerstenest.php
DACHT HET NIET!! geloof me, ik heb ervaring...
Soprano schreef:Alsjeblieft kweek niet zomaar een nestje omdat je het leuk vindt! Er zijn al zo verschrikkelijk veel katten en dan nog willen mensen voor de "fun" een nestje kweken. En ookal heb je genoeg mensen gevonden dat een kitten willen als ze ineens in hun leren salon hangen zullen ze misschien niet lang blijven..
Laat dat kweken toch alsjeblieft over aan 'proffesionele kwekers' en niet zomaar even o ik heb een een kattin, mijn vriendin een mooie kater, ik kweek een nestje. Er komt wel meer bij kijken hoor en je moet best ook je katten laten testen enz..
Moest je nog niet overtuigd zijn nodig ik je uit om volgende zomer eens naar het asiel te komen waar ik al enkele jaren vrijwilgster ben. En dan mag jij mee de kittens die het niet gehaald hebben uit de benchen plukken en de kittens die o zo lief zijn maar bv. niesziekte of kattenziekte hebben en dus heel de boel kunnen aansteken allemaal in een bench zetten die richting dierenarts gaat...
Dus ik raad je aan; laat gewoon je kat sterlliseren !!
lucille schreef:mijn advies is trouwens , poes nu aan de pil en als ze een jaar is laten steriliseren.
In het asiel zitten ook zo veel leuke katten zielig te zijn !
cissy schreef:Bijvoorbeeld het kittenvoer van Royal Canin is wel even wat duurder dan de brokjes van de Aldi die de meeste HTK's krijgen