Met mijn vogeltje naar het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

Re: Met mijn vogeltje naar het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 02:22

Die zijn bedoeld om te vliegen en dat kan ze nu ook niet. Lachen Ik denk niet dat een vogel veel vrijheid ervaart als deze alleen maar kan lopen....
[/quote]

Geloof me maar hoor,een vogel is ook gelukkig als die niet kan vliegen.Zomers zitten ze vaak bij je in de tuin onder de parasol en dat vinden ze geweldig.
Zijn beestjes die dol zijn op aandacht en als ze kunnen vliegen dan kan je er niks mee en gaat die zich vervelen in zn kooi.

luxje schreef:
En als je zijn vleugels (laat) kortwiekt (en)?

Heb net zn vleugeltjes eraf geknipt..Enigste probleem is dat die dominant is en altijd naar je schouder toe kruipt en in je oor hangt.En zodra je hem eraf wilt halen omdat die dat niet mag hangt die in je vinger.

Nou jah bij me moeder dan he,hij is verliefd op mij en ik kan er alles mee doen Vork
[/quote]

Ik heb pas geleerd dat naar het hoogste punt klimmen een teken van onzekerheid is en geen dominantie, als gevolg daarvan gaan ze ook bijten, ik weet er alles van Bloos

Maar door zulke dingen te ondernemen maak je ze minder onzeker en gaat het negatieve gedrag vanzelf over.
Mocht je interesse hebben en er iets voor over hebben, pb dan even dan geef ik je een paar linkjes Knipoog

De rest, bedankt voor jullie geweldige reacties Ja
Ik was eigenlijk een beetje bang dat ik heel bokt over me heen kreeg omdat haar vleugels gekortwiekt zijn Bloos
Maar leuk om te lezen dat jullie het ook kunnen waarderen.
Voor Rocco is er in elk geval een nieuwe levensfase ingegaag en ze is nog jong, dus ik hoop er op deze manier nog veel vaker met haar op uit te trekken Knipoog
[/quote]

Tegen mij zeiden ze van domantie,weer wat geleerd over ze.
Ja bijten kunnen ze gemeen,hij is net gekortwiekt en wou weer vliegen storte zo neer,even naar gezicht maar pakt het snel op dat die toch niet kan vliegen.
Bij ons kan die nog aardig snel rennen,de baas over de hond en kat in huis,letterlijk want ze lopen allemaal weg voor hem.. Vork

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 02:24

Leuk hoor dat ze zo toch een beetje Papegaai kan zijn Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 02:28

Vliegen hebben ze in de natuur nodig om
1: voedsel te vinden
2: te ontkomen aan roofdieren

Aangezien ze haar voer gewoon 2x per dag in een bakje geserveerd krijgt en ze bij mij ook niets te vrezen heeft voor roofdieren, is het voor zo'n vogel juist alleen maar beter dat ze niet kunnen vliegen.
Daar blijven ze nl veel onzekerder van (ze vluchten voor iets engs ipv het onder ogen te komen er aan te wennen)

En bijten, ja dat kan de mijne als de beste, is ook ontzettend (!) éénkennig.
Maar op dit moment ben ik aan het leren om anders met mijn vogel om te gaan en als het goed is, gaat dat bijterige er ook grotendeels vanaf, juist omdat ze zich zekerder voelt én beter in haar vel (veren) komt te zitten dankzij goede volwaardige voeding en buitenlucht/zonlicht

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:57

aaah wat super gaaf dat je dit doet, ze zijn inderdaad niet om in een kooitje ge houden.
super man!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:12

Gaaf dat jij dat zo kan met je papagaai zeg!
M'n opa heeft ook een grijzeroodstaart, maar ik zie hem dit niet met de papagaai doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:16

Wauw, echt gaaf dat je dat kunt doen met je papegaai Lachen
Mooie papagaai trouwens!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:17

Heel erg leuk van je dat je dit voor je papegaai doet!
Ziet je papegaai tenminste ook eens iets anders en lekker frisse lucht!
Ik vind die waar je papegaai op het bospad zit echt helemaal te gek! Super! Haha!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:19

Dit is veel leuker voor zo'n beestje dan alleen maar in een kooi zitten! Lachen
Het ziet er wel eigenwijs uit hoor. Je vogeltje op het bospad Clown Leuke foto's

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:19

Dank voor de leuke reacties Ja
we vinden het allebei ook heel gezellig Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:20

Wat leuk zeg! Knap!
Lijkt me alleen nog leuker als y helemaal rond kan fladderen en gewoon volgt, is best wel cool.. Maar misschien wel onmogelijk Pling

Echt leuk hoor! Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:22

Als hij zou kunnen vliegen is de kans dat ze wegvliegt (van schrik) veel te groot, dat gaat ze niet overleven, dus dat zit er niet in Knipoog

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:23

Wt leuk zeg ik heb ook ee papegaai alleen die vidn het buiten doodeng, ik had hem een keer mee denk even rondje lopen hij vind het zo eng vloog van mijn schouder af zo op een (stilstaande) auto wat hij dus ook weer eng vond en sprong gewoon de weg op (rustige weg hoor). Binnen vind hij wel heerlijk gewoon een beetje rondkeutelen alleen valt hij iedereen aan behalve mij dat is erg vervelend. Hij is echt verliefd op mij. Als mijn vriend er is gaat hij schreeuwen tot we naar boven zijn zo jaloers is hij Bloos

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:24

Wat geweldig dat je dit doet! Je kunt aan de papegaai ook echt zien dat hij/zij het leuk vindt, het beestje zit lekker in zijn vel (veren, dus). Haha!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:35

zo schattig
dat heb ik nog nooit gezien Cool
maar doet jij hond niks tegen je vogel dan???

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:35

Lisjuh87 schreef:
Wt leuk zeg ik heb ook ee papegaai alleen die vidn het buiten doodeng, ik had hem een keer mee denk even rondje lopen hij vind het zo eng vloog van mijn schouder af zo op een (stilstaande) auto wat hij dus ook weer eng vond en sprong gewoon de weg op (rustige weg hoor). Binnen vind hij wel heerlijk gewoon een beetje rondkeutelen alleen valt hij iedereen aan behalve mij dat is erg vervelend. Hij is echt verliefd op mij. Als mijn vriend er is gaat hij schreeuwen tot we naar boven zijn zo jaloers is hij Bloos

Ik ben nog maar sinds afgelopen dinsdag op deze manier met haar bezig, dus je ziet dat het heel snel resultaat oplevert.
Vreemden hoeven haar nog niet aan te halen, dat zou misgaan, maar als het goed is, is ze over een tijdje veel minder onzeker en kunnen anderen ook met haar rondwandelen.
Het heeft namelijk weinig met verliefd zijn te maken, jouw vogel heeft jou gewoon heel goed opgevoed (net zoals de mijne mij heel goed heeft opgevoed, ik geef het eerlijk toe Bloos )
Het kost behoorlijk doorzettingsvermogen, maar daar krijg je ook een hoop voor terug Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 21:15

Zijn er hier trouwens nog handige mensen op bokt die een speelboom in elkaar kunnen knutselen voor hun gaai en die mij van tips kunnen voorzien?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:56

luxje schreef:
Zijn er hier trouwens nog handige mensen op bokt die een speelboom in elkaar kunnen knutselen voor hun gaai en die mij van tips kunnen voorzien?

ik heb 1 tip voor je, GEEN klosjes touw eraan!!! zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=702261&hilit=

Ik weet niet of die graag knaagt, maar anders wat takken die je kunt vervangen, denk aan wilgentakken, takken van fruitbomen. een nestje waar die in kan kruipen, soort van boxje, met 1 gat erin, sommige vogels vinden dat super...
ehm, een grote tak met een holte erin waar je wat lekkers in kunt verstoppen?

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 18:15

Echt grappig, is weer eens wat anders. Haha!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 20:04

Naaltje schreef:
luxje schreef:

ik heb 1 tip voor je, GEEN klosjes touw eraan!!! zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=702261&hilit=

Ik weet niet of die graag knaagt, maar anders wat takken die je kunt vervangen, denk aan wilgentakken, takken van fruitbomen. een nestje waar die in kan kruipen, soort van boxje, met 1 gat erin, sommige vogels vinden dat super...
ehm, een grote tak met een holte erin waar je wat lekkers in kunt verstoppen?

Vreselijk wat er met je gaaitje is gebeurd, sterkte
Heb je misschien een (voorbeeld)foto van een soort speeltje zoals jij bedoeld (mag via peebee)
Het gaat inderdaad iets met beknabbelbare takken worden Ja
Maar had gehoopt dat iemand op bokt misschien al eens zoiets voor zijn/haar gaai had gemaakt Bloos
Hoewel ik op internet nu wel een paar mooie voorbeelden heb gevonden.
Rocco komt overigens alleen uit haar kooi/in de speelboom wanneer ik thuis ben en ik er enigzins toezicht op kan houden, anders vind ik het te gevaarlijk.
Sowieso weet ik niet waar ze overal aan gaat zitten knagen wanneer ik niet thuis ben (denk aan stroomdraden) en de kans op verwondingen.
Ook heb ik nog een hond loslopen in huis, en hoewel dat super gaat met zijn tweetjes, ik weet niet wat er gebeurt als ze gaan besluiten elkaar uit te dagen wanneer ik niet thuis ben, dat risico neem ik niet.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:05

Stoerrr! Cool
Schattig Lachen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:07

Haha wat grappig! Dit is weer eens wat anders, blijft hij altijd bij je?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:16

luxje schreef:
Vreselijk wat er met je gaaitje is gebeurd, sterkte
Heb je misschien een (voorbeeld)foto van een soort speeltje zoals jij bedoeld (mag via peebee)
Het gaat inderdaad iets met beknabbelbare takken worden Ja
Maar had gehoopt dat iemand op bokt misschien al eens zoiets voor zijn/haar gaai had gemaakt Bloos
Hoewel ik op internet nu wel een paar mooie voorbeelden heb gevonden.
Rocco komt overigens alleen uit haar kooi/in de speelboom wanneer ik thuis ben en ik er enigzins toezicht op kan houden, anders vind ik het te gevaarlijk.
Sowieso weet ik niet waar ze overal aan gaat zitten knagen wanneer ik niet thuis ben (denk aan stroomdraden) en de kans op verwondingen.
Ook heb ik nog een hond loslopen in huis, en hoewel dat super gaat met zijn tweetjes, ik weet niet wat er gebeurt als ze gaan besluiten elkaar uit te dagen wanneer ik niet thuis ben, dat risico neem ik niet.

Een voorbeeld foto heb ik helaas niet, maar het was een groene tak, welke met een bout aan de tralies van de kooi bv bevestigd kon worden, er zaten klosjes touw met 2 kleuren, dus roze en wit, blauw en wit, oranje en wit, en groen en wit, en paars en wit. en dan nog 3 klosjes van hout.

zag er leuk uit...

mijn beestje nu mag ook alleen los als ik erbij ben. heb een paar jaar geleden een aga gehad die dag en nacht los was op mijn slaapkamer (beestjes nu zijn ook op mijn slaapkamer, want wij hebben 3 katten, dat gaat zeker fout) maar toen had ik geen kabels, ja van mijn schemerlampje maar daar kon die moeilijk bij, en hij vond het veel stoerder om het behang van de muur te trekken Cool

mag ik vragen waar je foto's van die speelbomen vindt? mijn mini gaaitje nu is ook geknipt, en hij had daarnet flink lol op de krabpaal van de katten (katten opgesloten in hun kamer, en gaaitje in de woonkamer) dus lijkt me ook leuk voor hem Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 20:16

Ze kan sinds kort niet meer echt vliegen en mag dus mee naar buiten, ze vindt het allemaal nog wel spannend, dus ze blijft nu heel dichtbij mij Haha!

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:18

Gaaf zeg dat jij dat doet! Haha!
Veel leuker voor zo'n beessie !

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:30

Dat is nog eens leuk Lachen
Probeert ze ook niet om weg te vliegen?
Vast niet Tong uitsteken
Supersuper!