[/quote]
Geloof me maar hoor,een vogel is ook gelukkig als die niet kan vliegen.Zomers zitten ze vaak bij je in de tuin onder de parasol en dat vinden ze geweldig.
Zijn beestjes die dol zijn op aandacht en als ze kunnen vliegen dan kan je er niks mee en gaat die zich vervelen in zn kooi.
luxje schreef:En als je zijn vleugels (laat) kortwiekt (en)?
Heb net zn vleugeltjes eraf geknipt..Enigste probleem is dat die dominant is en altijd naar je schouder toe kruipt en in je oor hangt.En zodra je hem eraf wilt halen omdat die dat niet mag hangt die in je vinger.
Nou jah bij me moeder dan he,hij is verliefd op mij en ik kan er alles mee doen

[/quote]
Ik heb pas geleerd dat naar het hoogste punt klimmen een teken van onzekerheid is en geen dominantie, als gevolg daarvan gaan ze ook bijten, ik weet er alles van

Maar door zulke dingen te ondernemen maak je ze minder onzeker en gaat het negatieve gedrag vanzelf over.
Mocht je interesse hebben en er iets voor over hebben, pb dan even dan geef ik je een paar linkjes

De rest, bedankt voor jullie geweldige reacties

Ik was eigenlijk een beetje bang dat ik heel bokt over me heen kreeg omdat haar vleugels gekortwiekt zijn

Maar leuk om te lezen dat jullie het ook kunnen waarderen.
Voor Rocco is er in elk geval een nieuwe levensfase ingegaag en ze is nog jong, dus ik hoop er op deze manier nog veel vaker met haar op uit te trekken

[/quote]
Tegen mij zeiden ze van domantie,weer wat geleerd over ze.
Ja bijten kunnen ze gemeen,hij is net gekortwiekt en wou weer vliegen storte zo neer,even naar gezicht maar pakt het snel op dat die toch niet kan vliegen.
Bij ons kan die nog aardig snel rennen,de baas over de hond en kat in huis,letterlijk want ze lopen allemaal weg voor hem..