dierenbescherming bellen ? { gaat over koeien}

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dora88

Re: dierenbescherming bellen ? { gaat over koeien}

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:42

het kunnen ook koeien zijn die er goed tegen kunnen om buiten te staan (galloways, schotse hooglanders, die je heel veel bij natuurgebieden ziet lopen) maar een koe vindt kou niet zo erg. Ik denk eigenlijk dat het zulke koeien zijn, of vleeskoeien. Een koe houdt absoluut niet van warmte! Onze koeien lopen vrolijk door de stal te paraderen, en we hebben nog wat koeien die droog staan (ff geen melk geven) en die zijn graag buiten! (ja die koeien kunnen naar buiten, ze kunnen ook in stal komen)

Het is al gezegd: zolang als de koeien maar genoeg water & voer (ik neem aan dat ze bijgevoerd worden) hebben is het goed, en niet vreselijk in de modder staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:46

Van welk ras zijn de koeien eigenlijk? Of als je dat niet weet, welke kleur hebben ze? Clown

Sowieso kunnen koeien ook wel tegen een stootje, ze zijn vrij gehard, en momenteel is het steeds erg warm (rond de 10 graden) voor de tijd van het jaar, dus geen probleem Lachen Zolang ze idd bijgevoerd worden, indien nodig, en water krijgen is het voldoende Lachen

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:57

Ik weet over welke koeien de TS het heeft, en inderdaat koeien kunnen best nog wel buiten als ze genoeg voer en water hebben, dit hebben ze ook, maar we weten al dat de boer de koeien slecht verzorgt, ze krijgen 1x per dag mais maar vaak staan de koeien in een andere wei dan waar ze mais krijgen, (uitgebroken) en dan haalt hij ze ook niet terug naar hun eigen wei, de koeien die dan wel in zijn wei staan hebben dan voer in overvloed maar de overige niet. Vorig jaar hebben de koeien ook buiten gestaan tot dat er een flinke laag sneeuw lag en dat zal hij nu ook wel weer doen. Alleen zijn er nu inderdaat een aantal flink kaal, zal kijken of ik er een foto van kan maken.
De DB doet hier toch niets aan want de koeien zien er goed uit. (niet te mager) En hebben eten en drinken!

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:45

ik zou wel de dierenbescherming bellen
die kunnen dan de eigenaren opsporen en de koeien als het nodig is laten verhuizen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:50

Volgens mij zijn het gewoon droge koeien, die kunnen prima buiten lopen. Zeker met dit weer, verder wordt er gezegd dat ze niet mager zijn. Volgens mij is er niks aan de hand met die beesten hoor, zal die boer blij mee zijn als de db op de stoep staat
Mensen koeien zijn geen poedels, ze hebben geen dekentjes nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:04

Het is 9 graden!!! Het is geen eens winter. Als ze maar kunnen drinken en eten hebben, heerlijk voor die dieren lekker buiten.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:20

rick_erika schreef:
Vorig jaar hebben de koeien ook buiten gestaan tot dat er een flinke laag sneeuw lag en dat zal hij nu ook wel weer doen.

Dat hadden wij thuis ook, met de pinken. Die liepen ook vorig jaar nog vrolijk buiten toen het enorm begon te sneeuwen. Maar ze gingen wel errug graag naar binnen toen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:29

TS, het is hartstikke zacht voor de tijd van het jaar en hier staan veel koeien ook nog lekker buiten. Niets mis mee, hoor. Knipoog

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:40

De koeien kunnen nog prima buiten. Een boer bij ons in de buurt had ze met de strenge winter van een aantal jaar geleden ook gewoon buiten. Ze hadden een prima wintervacht en genoeg eten en drinken. Die beesten waren kerngezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:57

Coby, volgens mij is dat niet voor melkvee, maar voor bv vleeskoeien, maar die staan ook nu gewoon nog buiten.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:08

het is op het moment 15° C
die koeien hebben er echt geen last van hoor Clown

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:25

russel schreef:
Coby, volgens mij is dat niet voor melkvee, maar voor bv vleeskoeien, maar die staan ook nu gewoon nog buiten.

Melkveekoeien kunnen met dit weer ook gewoon buiten. Mijn zwager is melkveehouder en heeft ze, mits het land niet al te nat is ook gewoon buiten. Maar inderdaad dan alleen de droge koeien. Dit omdat je anders in het donker moet zoeken naar koeien Haha!
De koeien waar ik het over had waren enkel pinken die een winter in de weilanden mochten crossen. Melkkoeien in de winter op het land is zowiezo niet handig met het winterhaar en daardoor zweten in de stal.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:43

Plus dat er dan viezigheid aan het uier blijft plakken i.v.m. haar en daardoor worden de spenen minder mooi schoon. Wat weer invloed heeft op de kwaliteit van de melk. Ja, ja ik heb vroeger Cool ooit eens mijn melkdiploma gehaald Haha!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:45

trutje schreef:
Plus dat er dan viezigheid aan het uier blijft plakken i.v.m. haar en daardoor worden de spenen minder mooi schoon. Wat weer invloed heeft op de kwaliteit van de melk. Ja, ja ik heb vroeger Cool ooit eens mijn melkdiploma gehaald Haha!

Dank voor je aanvulling. Heb ik ooit in een grijs verleden ook gehaald Bloos