Hoe combineren? Werk en hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Homerun

Re: Hoe combineren? Werk en hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:12

Tot voor drie jaar werkten mijn partner en ik beiden full-time overdag. We hadden twee honden. Wij hebben gelukkig een schat van een schoonvader. Hij heeft een labbie en kwam twee keer per dag, om tien en drie uur, de honden halen en nam ze een uurtje mee naar de bossen. Daarnaast speelden wij elke avond nog met ze en lieten ze nog een paar keer uit. In het weekend gingen we mee naar de bossen. Nu wonen we wat groter en hebben een speelweide voor de honden. We wonen te ver weg voor schoonvader om ze elke dag uit te laten. Mijn partner is in ploegen gaan werken en er komen nu nog ongeveer zo'n 15 weken per jaar voor, dat we beiden overdag de hele dag moeten werken. Ik probeer in die weken altijd ADV te plannen. De dagen die dan overblijven, komt schoonvader ze tussen de middag uitlaten. Hij blijft dan een tijdje en speelt met de honden buiten. Als hij onverhoopt een keer niet onze kant op kan komen, brengen wij de honden 's ochtends naar hun en halen ze 's avonds weer op. 's Zomers laten we de honden (we hebben er inmiddels drie) ook wel eens buiten. We zetten dan de schuurdeur op de haak zodat ze daar binnen kunnen. Daar staat dan eten en drinken en hebben ze een ligplaats. Ze hebben binnen en buiten veel speelgoed waar ze ook echt mee spelen en ze hebben elkaar. Na ons werk ravotten we altijd nog met ze. Ik vind dat wij als full-timers het met onze drie honden dan toch goed geregeld hebben.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:28

Je kan ook iemand zoeken die 2 dagen per week op je hond wilt passen.. Dus hele dag aandacht geeft,uitlaat, Tegen een bedrag of niet :p.. Net zoals je bij kinderen doet.. ik moest vroeger ook altijd 2 dagen in de week naar een oppas, (ouders werken)
Ik weet niet of dit al is gezegt.. Ik heb niet het hele topic gelezen.. Knipoog

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:39

Een oppasadres voor 2 dagen kan ook zeker een goede oplossing zijn.
Mijn vriend en ik gaan as. weekend eens rustig de dingen daar nemen en kijken wat de beste oplossing bij onze situatie zal zijn.
Ik ben zelf eigenlijk op het punt belandt dat ik er vanaf wil zien.
Niet vanwege de eventuele bijkomende kosten of de moeite om alle dingen goed te regelen, maar het doet me wel wat dat mensen hier suggeren dat wij egoistisch zijn als wij een hond aanschaffen in onze situatie.
Ik ben een echte dierenvriend en ik wil een goed huis kunnen bieden voor een eventueel huisdier...dat is mijn hoogste prioriteit!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:40

Pffff niets van aan trekken, moraalridders zijn er altijd op Bokt. Ik werkte 4 dagen volledig met 2 honden, die bracht ik overdag naar mijn ouders, mochten ze alles............ Als je het gewoon goed regelt is er niks aan het handje.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:41

Pup kan inderdaad niet mee met de uitlaat service,

Maar Emio, het valt allemaal wel mee hoor Knipoog Komt alleen op bokt zo over..

Ik heb destijds een topic van tig pagina's gestart om 'met bokt' te kijken of we een hond zouden nemen. Er zaten ook reacties tussen van mensen, alsof ze mij kenden?? Maar ik bleef heel serieus en was ook echt serieus op zoek. Immers, ik ben de enige die echt weet hoe het voor zo'n hond zal zijn, bokkers kunnen nl niet in je thuissituatie kijken.

Mijn vader werkt vaak thuis, als hij niet thuis is kom ik tussen de middag naar huis. Mijn oma speelt af en toe met de hond maar laat haar niet uit.,
En ze mist de aandacht totaal niet hoor! Alsof er 24/7 met haar gespeeld moet worden.
Sochtends laat ik haar uit, dan eet ze, ze speelt een halfuurtje, en ligt daarna lekker op haar gemak op haar kussentje, tot een uur of 12. Dan krijgt ze honger of moet ze plassen. En zo gaat het alle dagdelen.
Ze wordt alleen echt actief als mn oma gaat dweilen, of na t uitlaten, eventjes maar.

Om even te zeggen.. Iedereen thuis werkt fulltime, maar mn hondje heeft toch nog een heerlijk leventje. Laat je niet van de wijs brengen door mensen die denken dat ze jouw situatie kunnen inzien Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:13

Emio schreef:
Een oppasadres voor 2 dagen kan ook zeker een goede oplossing zijn.
Mijn vriend en ik gaan as. weekend eens rustig de dingen daar nemen en kijken wat de beste oplossing bij onze situatie zal zijn.
Ik ben zelf eigenlijk op het punt belandt dat ik er vanaf wil zien.
Niet vanwege de eventuele bijkomende kosten of de moeite om alle dingen goed te regelen, maar het doet me wel wat dat mensen hier suggeren dat wij egoistisch zijn als wij een hond aanschaffen in onze situatie.
Ik ben een echte dierenvriend en ik wil een goed huis kunnen bieden voor een eventueel huisdier...dat is mijn hoogste prioriteit!

Niet doen hoor! Het kan juist prima! Als jullie geen hond meer zouden kunnen nemen omdat dat egoistisch zou zijn, dan zou bijna niemand meer een hond kunnen nemen Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:23

2 dagen in de week een pension of opvang adres kan toch prima.
mijn hond zit 2 dagen in de week op een uur na in de bench/keuken zij is nu 1 jaar oud.
verder ven ik 1 dag thuis en werk ik 2 halve dagen gaat goed.
tis u even niet anders wel komt er over een maand of 9 een hondje bij waarschijnlijk dat word zoiezo een pup dan zal ik mijn werk aan moeten passen het eerste half jaar is geen probleem maar 2 dagen een hele dag alleen kan prima mits de hond wat ouder is dus een maand of 6 ,7.
gr gemma

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:56

Ik werk 32 uur en kan gelukkig mijn hond meenemen naar werk.

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:59

Ik zou er wel goed over nadenken wat voor hond je dan neemt. Honden die veel beweging nodig hebben of drukke honden lijkt me eigenlijk niet zo handig.. wij hebben een Berner Sennen en die laten we 4x per dag lang uit, en dat is goed voor hem, de rest van de dag ligt hij rustig bij ons (bij mijn ma dan).. Honden die veel tijd nodig hebben zou ik van af zien, ookal is je vriend thuis.. Ik denk dat je wel een hond kan nemen maar dat je goed moet overwegen wat voor een. Pups zijn geweldig maar hebben ook veel aandacht nodig Knipoog
Succes met je keuze!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:13

Klopt en je moet ook kijken of het een hond is die makkelijk alleen kan zijn. Wij hebben naast onze terriers ook nog 2 bassets en die kunnen maar slecht alleen zijn. In de roedel gaat het prima.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 00:46

Emio, woon je ver van je werk?
Een ex-collega van mij zat ongeveer in dezelfde situatie en die heeft toen iets met onze werkgever kunnen regelen.
1 dag per week begon ze 's ochtends een uurtje eerder en dan reed ze tussen de middag naar huis om de hond uit te laten en even met hem te knuffelen.
Ik weet niet of het kan en mag, maar het zou misschien een optie kunnen zijn Lachen

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 08:27

Zou een oplossing kunnen zijn als ik hem in mijn ouderlijk huis achterlaat, mijn ouderlijk huis is 5 km. van mijn werk verwijderd. Mijn huidige adres is toch een km. of 15 verwijderd van mijn werk, dus dat zou dan weer geen optie zijn.
Mijn vriend zit mij op dit moment een beetje te 'pushen' om te vragen aan mijn werkgever of een eventuele hond die 2 dagen mee mag naar het werk. Maar ik hou dat een beetje achter de hand. Heb niet het idee dat ze daar erg blij mee zullen zijn.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:25

als je probeert om smiddags iemand te vinden die het doet of je doet het zelf moet het prima kunnen.
ik doe het ook en heb een bulldog met heel veel energie ze mag nu sinds een tijd in de kleine keuken en dit gaat goed,ze heeft tot een 5 mnd geleden altijd losgeeten maar ze heeft een gat in mn bank gegraven en de dure jas van mn vriend gemold toen zijn we opnieuw begonnen met het wennen aan de bench en dat als we wegzijn het ook luek kan zijn ze krijgt een gevulde kong als ik wega en wat brood smiddags komt mn schoonmoeder en die laat haar rond een uur of 1 ,2 even loslopen of laat haar uit net waar ze zin in heeft dit gaat goed.

gr gemma