allereerst superbedankt voor alle ontzettend lieve reacties, dat voelt echt goed als mensen zo met je meevoelen, nu zitten er ook een aantal mensen bij die hier gereageerd hebben die weten hoeveel Chital voor mij betekend.
even een update:
Met Chital gaat het naar omstandigheden best goed, hij heeft pijn maar geen koorts en eet goed, verder is hij goed alert.
Er rijzen ons nog wel steeds enorm veel vragen waarom er in de 3 uur tijd dat de politie een klopjacht hield op Chital niemand het bureau, amivedi of de dierenambulance gebeld heeft, als dat gebeurd was waren wij binnen 5 minuten ter plaatse geweest om Chital tot de orde te roepen.
We hebben gister contact gehad met een reddende engel van Chital, deze man vertelde dat hij Chital op een wandelpad aantrof en hij kwispelend naar hem toe kwam, hij was toen niet meer in de buurt v/d a27 of de schapen, toen de politie er aan kwam rende hij uit angst weer weg en gingen ze door met op hem te schieten waarbij de man steeds geroepen heeft niet schieten, niet schieten, uiteindelijk is de man de politie voor gebleven en heeft hij Chital weer als eerste gezien en is door zijn knieen gegaan, daarbij heeft hij hem rustig toegesproken en is Chital op de man toe gelopen en heeft de man hem aangelijnd, hierna heeft de politie hem meegenomen.
Had deze man dit niet gedaan had de politie koste wat het kost Chital doodgeschoten.
Helaas zitten we nog op een 2e gesprek met de politie te wachten, dan weet ik meer.
Ik weet niet of de verzekering dit vergoed, maar de schapen gaan wij uiteraard zowiezo vergoeden dat is onze verantwoordelijkheid, onze hond had dit niet mogen doen.
Er zijn erg veel fouten gemaakt en in onze ogen had er veel leed voorkomen kunnen worden als iemand de moeite had genomen om na te gaan dat deze husky vermist stond in ons gebeld.
Wij willen ook heel graag de politie op deze fouten wijzen, helaas is de medewerking ver te zoeken.
ik houd jullie op de hoogte.