Husky vermist in de omg. Nieuwegein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Husky vermist in de omg. Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:27

Allemachtig wat een verhaal!

kan me voorstellen dat de schok voor jullie allen enorm was! Gelukkig is hij weer thuis!

Ik hoop oprecht dat de schade aan en van Chital meevalt!

Ach gut Ach gut Ach gut

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:29

Jeee Sas , wat een verhaal ! ben blij om te lezen dat alles toch goed gekomen is !
Het is echt een hele mooie Chital! Ach gut

sterkte verder wijffie !
Laatst bijgewerkt door chas op 08-01-07 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:31

Bloos! tjee wat een happening! Lekkere aktie van die DA om hem op deze manier in de kliniek te behandelen het is geen stuk vuil! Ik weet helaas dat het idd protocol is om een hond dan neer te schieten. Een clubgenoot van mij is zo zijn hond kwijtgeraakt...
Heel fijn dat jullie hem weer terug hebben, jullie hebben echt mazzel gehad, pfffff. We duimen voor jullie hoor, dat hij er weer helemaal bovenop zal komen, stoere knakker!

Hoe is het met Kayleigh?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:31

Jee wat een schrik!!!! Wat zullen jullie in de stress gezeten hebben.
Gelukkig hebben jullie Chital weer veilig thuis.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:35

Wat een verhaal, sterkte met alles Sas... Ach gut

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:44

Jemig Sas, wat een verhaal weer! Arme hond... Wat afschuwelijk moet dat geweest zijn om hem achter te laten bij die DA... Ik hoop dat hij snel weer de oude is... Ach gut

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:59

godallemachtig wat een verhaal!
Ik krijg er kippevel van....
weet je wel dat je WA verzekering schade die je hond aanbrengt vergoed?
ik weet natuurlijk niet tot wat voor bedrag maar alles helpt neem ik aan.
Ik hoop mvan ganser harte dat Chital snel opkanpt.
enne communicatie......... praat me er niet van!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:56

DJEEZZZ wat een verhaal zeg. WA verzekering klopt inderdaad, we hebben het ooit meegemaakt dat onze Duitse Herder met een dominante teckel ging gooien...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:44

Jeetje, denk je dat je hond misschien gejat is, is hij in zijn eentje op schapenjacht gegaan. Hoe komt ie erbij. Oerdrift? Gelukkig heb je hem weer thuis, en blijft dat zo. Sterkte met de afwikkeling van alles.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 08:03

allereerst superbedankt voor alle ontzettend lieve reacties, dat voelt echt goed als mensen zo met je meevoelen, nu zitten er ook een aantal mensen bij die hier gereageerd hebben die weten hoeveel Chital voor mij betekend.

even een update:

Met Chital gaat het naar omstandigheden best goed, hij heeft pijn maar geen koorts en eet goed, verder is hij goed alert.

Er rijzen ons nog wel steeds enorm veel vragen waarom er in de 3 uur tijd dat de politie een klopjacht hield op Chital niemand het bureau, amivedi of de dierenambulance gebeld heeft, als dat gebeurd was waren wij binnen 5 minuten ter plaatse geweest om Chital tot de orde te roepen.

We hebben gister contact gehad met een reddende engel van Chital, deze man vertelde dat hij Chital op een wandelpad aantrof en hij kwispelend naar hem toe kwam, hij was toen niet meer in de buurt v/d a27 of de schapen, toen de politie er aan kwam rende hij uit angst weer weg en gingen ze door met op hem te schieten waarbij de man steeds geroepen heeft niet schieten, niet schieten, uiteindelijk is de man de politie voor gebleven en heeft hij Chital weer als eerste gezien en is door zijn knieen gegaan, daarbij heeft hij hem rustig toegesproken en is Chital op de man toe gelopen en heeft de man hem aangelijnd, hierna heeft de politie hem meegenomen.
Had deze man dit niet gedaan had de politie koste wat het kost Chital doodgeschoten.

Helaas zitten we nog op een 2e gesprek met de politie te wachten, dan weet ik meer.

Ik weet niet of de verzekering dit vergoed, maar de schapen gaan wij uiteraard zowiezo vergoeden dat is onze verantwoordelijkheid, onze hond had dit niet mogen doen.

Er zijn erg veel fouten gemaakt en in onze ogen had er veel leed voorkomen kunnen worden als iemand de moeite had genomen om na te gaan dat deze husky vermist stond in ons gebeld.

Wij willen ook heel graag de politie op deze fouten wijzen, helaas is de medewerking ver te zoeken.

ik houd jullie op de hoogte.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:59

Sas,de Wa vergoed ook de schapen,ik spreek uit ervaring !!

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:57

Nou meid heel veel sterkte met de hond, en het gedoe er om heen hoop dat het wel positief gaat uitpakken voor jullie.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:39

Belachelijk, als de politie wat verkeerd doet willen ze het niet horen he!

Die man die Chital vond verdient een standbeeld, er zouden meer van zulke mensen moeten bestaan...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:51

zo, nou en of! wat fijn dat chital ook kwispelend op hem afkwam, hij zocht dus zó'n steun!! Ach gut

ik denk dat het een behoorlijke hectiek is tijdens zo'n situatie en dat niet iedereen die instanties (het bureau, amivedi of de dierenambulance) in zijn gedachten heeft. wij weten ze goed te vinden, maar zoveel andere mensen niet hè.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:43

De instanties zijn wel degelijk bekend bij de politie, ik heb hen ook gebeld en daar de melding gedaan, zij hebben dit ook genoteerd, maar zij wezen mij ook gelijk op amivedi.
Deze hebben zij overigens pas om kwart over twaalf gebeld terwijl de klopjacht al vanaf 9 uur bezig was.

Ik denk wel dat de WA het vergoed, maar nogmaals, gebeurt dat niet dan word de geleden schade door de eigenaar van de schapen zowiezo vergoed door ons, dit is ook nooit enig discussiepunt geweest, het is onze hond en wij zijn verantwoordelijk voor zijn daden.

Hij is niet op schapenjacht gegaan Flicka, maar hij is weggelopen, en uiteindelijk na een heel eind wandelen heeft hij ws de schapen ontdekt en heeft hij er een jachtspelletje van gemaakt, dit is niet goed te praten, maar het is een husky, deze staat erg dicht bij de wolf, en ja, dan komt zijn oerdrift boven.
Hij is nog nooit eerder weggelopen, leeft hier ook samen met katten, paarden kippen enz., schapen heeft hij nog nooit tussen gelopen, dus hij zal niet gedacht hebben, zo...ik ga eens op schapenjacht.

Wenk, het brak inderdaad mijn hart toen ik hem achter moest laten, hij jankte en gilde ook verschrikkelijk.

Verder doen mij jullie lieve woorden erg goed,
het gaat gelukkig steeds beter met Chital, we merken wel dat hij erg nerveus en schrikachtig is wat hij eigenlijk nooit eerder was.
Hij heeft voorlopig wat tijd nodig om zowel lichamelijk als geestelijk te herstellen, maar ik ben ervan overtuigd dat het allemaal goed komt met hem.

Aanstaande zaterdag komt zijn reddende engel bij hem op bezoek, wij wilde naar hem toe gaan met Chital, maar dat moest dan nog wel even wachten omdat Chital nog herstellende is.
Maar de man wilde hem zo snel mogelijk zien en hebben we dus een afspraak gemaakt bij ons thuis, hij ziet zichzelf niet als reddende engel en wil geen bedankjes, maar dat gebeurt echt wel hoor Pling

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:57

Oh Sas, ik kan me eigenlijk niet voorstellen wat je gevoeld moet hebben, maar wat ik me in kan denken is zo verschrikkelijk!!! Bah! En die instanties waar je afhankelijk van bent, het is jouw beest en je kunt er niet eens over beslissen op dat moment.

De communicatie is natuurlijk idioot, maar ik kan me ook wel een beetje voorstellen dat lang niet iedere hond zo goed is opgevoed als die van jullie. Wachten op een eigenaar (zeker als een hond niet of amper opvoeding heeft genoten) kan ook een hoop problemen opleveren. Mensen die jullie kennen weten dat jullie de honden super onder controle hebben, dat ze super zijn opgevoed, maar een politie wellicht niet. Vergeet niet dat de "moeilijkere" rassen (rottweiler, dobermann etc) ook vaak door minder concequente mensen gekocht worden, vooral voor de stoer.

Niettemin vind ik het hele verhaal gewoon afschuwelijk, het is zo'n heerlijke hond, zo'n lief ding...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:00

Even een foto van vanavond, hij kijkt erg zielig en voelt zich niet op zijn gemak, maar het gaat beter met hem dan dat hij hier laat blijken op de foto.
Afbeelding

Volgende twee fotoos heb ik even gelinkt, de 1e foto is de ingang van de kogel, deze wond is nog open maar netjes schoon.
De 2e foto is de uitgang achter zijn oksel, daarna weer zijn elleboog ingegaan en er aan de andere kant weer uitgekomen.
Deze wonden zijn alledrie al netjes dicht.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3QZX6RNA
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ULZ6KMV8

Fotoos heb ik overigens gemaakt voor in het archief van onze dierenarts, moest dus even gebeuren ondanks dat hij het niet leuk vond.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:04

Dank je Wen,

maar de politie heeft ook niet geprobeerd om ons te achterhalen (toch wel,maar pas na 3 uur jagen), dus van wachten op de eigenaar was geen sprake.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:20

Wat een sneu verhaal zeg, blij dat het met Chital weer wat beter gaat.
Ik vind het verhaal een beetje moeilijk, omdat jullie de politie helemaal 'neerhalen' hier (voor mijn gevoel), terwijl jullie hond los liep, achter de schapen aan ging èn richting de snelweg.
De politie wist niet met wat voor hond ze te maken hadden en het is logisch dat ze in een crisis situatie niet eerst alle asiels af gaan bellen of die hond ook van iemand is.
Een husky los laten lopen is meestal niet zo slim, het gaat 99 keer goed, maar hij neemt een keer de benen...
We hebben zelf husky's en wonen in een gebied waar zeer veel schapen lopen, dus ik ken de risico's en het ras heel erg goed...
Gelukkig is het goed afgelopen deze keer en geef je zelf al aan dat je ervoor gaat zorgen dat hij nooit meer los kan lopen of uit kan breken.
Heel veel sterkte met jullie prachtige hond in ieder geval, ik hoop dat hij snel weer opknapt en de schade die hij veroorzaakt heeft wat mee valt. Lachen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 23:41

dank je yvonne,

zoals je in het eerste verhaal kunt lezen heb ik zelf ook veel ervaring met husky's, weet ook dondersgoed wat het ras inhoud, ook heb ik geschreven dat ik mijn husky nooit los laat lopen maar in een niet oplettend moment uit mijn tuin geglipt is, ik vind het daarom erg vervelend dat je suggereert dat ik mijn husky's los laat lopen.

ook staat er hierboven dat er meerdere ooggetuigen zijn die gezien hebben dat de hond al lang niet meer richting de snelweg liep en niet meer bij schapen in de buurt liep toen er nogmaals geschoten werd op hem, wat ik ook heb geschreven is dat ik begrijp dat er geschoten is toen hij richting de snelweg ging, maar ik heb geen begrip voor schieten op een hond als hij geen enige bedreiging meer vormt.

ik snap dat ze in een crisissituatie niet alles af kunnen bellen, maar als je al 3 uur aan het jagen bent ben ik van mening dat er best een paar minuten tijd geweest moet zijn om amivedi te bellen of iets te doen met de melding die op het eigen bureau ligt van de vermiste husky.

ik zeg niet dat wij alles hadden kunnen voorkomen maar dan hadden we in ieder geval de kans gekregen om iets te doen.

Ik zou het ook erg op prijs stellen als je mijn berichten wat beter wilt lezen, wat verder je mening is vind ik prima, maar trek geen conclusies zonder het topic goed te lezen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:54

Ik heb het gelezen, maar ik had toch de indruk dat je je hond los had lopen tijdens het autowassen en dat hij vrij gemakkelijk weg kon, het spijt me als ik dat verkeerd had begrepen.

Een husky is razendsnel en ik heb er wel begrip voor dat de politie niet wilde risceren dat de hond die toch in paniek leek te zijn blijkbaar, tòch weer richting de snelweg zou gaan met alle gevolgen van dien. Wat denk je dat er gebeurd was, als ze niet hadden geschoten en er was wèl zoiets gebeurd met dodelijke afloop voor mensen?
Natuurlijk mag jij er anders over denken, maar jij bent dol op je hond en bent natuurlijk emotioneler erbij betrokken. Ik heb makkelijker praten van een afstand, omdat het (deze keer) mij niet gebeurd is. Ik hoop dat het mij ook nooit zal gebeuren, maar zeker weet je dat nooit als je een husky hebt... Lachen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 00:10

wij wonen idd op een groot terrein waar naast mijn bus een afgezet terrein is waar mijn honden op kunnen, , en de getuigenverklaringen zeggen mij genoeg over waar Chital was op het moment dat er de 3e en 4e x op hem geschoten werd.

ik denk dat het idd makkelijk praten is als het je eigen dier niet betreft, en als hij op een moment dat hij geen gevaar oplevert toch uitgeschakeld moet worden kunnen ze hem net zo goed ook bij mij thuis afschieten, want daar zou hij misschien ook nog een gevaar kunnen vormen.
Het is niet bedoeld dat je jouw visie niet mag geven, dat is je goed recht, dat moet je ook vooral blijven doen, maar ik ben eigenlijk nog te emotioneel over het gehele gebeuren om hier verder op in te gaan, ik heb mijn verhaal gedaan, kan dit ook onderbouwen met getuigenverklaringen, ik leg mijn klacht ook bij het betreffende politiebureau neer en hoop dat ze er naar kijken en over nadenken.

verder is voor mij de kous af en ben ik gelukkig dat ik mijn hond weer levend thuis heb.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:24

Je schiet wel enorm in de verdediging TM. Dat je er emotioneel onder bent is logisch, je hond die schapen doodbijt, zelf een kogel krijgt, je zoektocht en dan die misverstanden...
Maar je moet wel objectief blijven.

Het zijn trouwens niet alleen huskies en Duitse herders e.d. die schapen doden.
Ik las vanavond op internet een stuk over een jonge terrier die vorig jaar ook (drachtige) schapen had aangevallen, eentje gedood en de ander een sloot had ingejaagd die toen verdronk. Die was er eveneens in zijn eentje opuitgetrokken (eigenaresse had er meer) en pas dagen erna kwam ze erachter dat het een van haar honden was die dat had gedaan.

Misschien dat mijn (kleine) terriers als ze de kans zouden krijgen ook achter een stel rennende schapen zouden gaan. Maar doodbijten, dat weet ik niet (zijn ze misschien te klein voor). Ik hoop het iig nooit mee te maken.

Maar gelukkig is voor jou de kous af en heb je je hond weer (veilig) thuis.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 07:22

Flicka, wat hij heeft gedaan wil ik niet goed praten hoor, maar hij heeft geen schapen doodgebeten, hij heeft er tussen gerent waardoor er een paar uit stress de sloot ingesprogen zijn en verdronken en 1 gewond.

Objectief blijven is moeilijk maar we proberen dit ook op de juiste manier af te handelen, zijn ten allen tijden beleefd gebleven tegen de agenten, maar er zijn op zijn minst een paar slippertjes gemaakt, duidelijk is dat een 6 tal mensen verklaren dat de agenten gefrustreerd waren (wel logisch), maar het betreft onze hond wat bij ons echt familieleden zijn, dan kun je voor je gevoel dat niet licht op vatten, het zijn ook echt geen verzonnen dingen, de feiten liggen er.

Ik snap jullie argumenten ook wel, ik kom vast over als iemand die de politie zwart wil maken, ik denk dat dat wel meevalt maar dat is mijn mening, maar omdat de politie erg tegenwerkt wil ik uiteindelijk wel graag dat zij mij kunnen vertellen wat wij nog meer hadden kunnen doen om aan te geven dat onze hond vermist was.

ik wilde er eigenlijk niet op ingaan maar wil toch ook zo graag uitleggen hoe het werkelijk in elkaar zit, heb wel eens vaker last van tegenstrijdige buien, verstand zegt dit, gevoel dat Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:31

Hoi Sas, ik hoorde dat hij gister ook weer mee was naar de hondenclub, doet me goed te horen dat hij weer kranig genoeg is! Top!