dierenmishandeling of niet????????????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Re: dierenmishandeling of niet????????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:57

maar wat moet ze er aan doen het is niet haar hond staat niet op haar naam.
en er valt gewoon niet over te praten met hem want hij l*lt er gewoon overheen

zilie........ me ma kan ook niet praten met hem want hij zegt gewoon ik dope hem toch niet weg.
en waarom hij hem wil houden begot ik weet het niet het is gewoon de heb omdat me moeder er ook een heb.
en ik weet ioemand die haar heel graag wil hebben maar hij doet het niet.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:57

Alsjeblieft je doet er (sorry) echt zo luchtig over ik snap dit niet. Nouja totdat je tot je stiefvader doorgedrongen bent neem die hond mee uit. Je moet toch met je andere honden wandelen neem haar dan mee? Zou toch geen probleem moeten zijn? Haal haar er savonds uit en ga even balletje gooien dan kan ze iig haar energie kwijt. Zorg iig voor water, en geef haar sochtends een botje en leg een speeltje in de bench. Het is een schrale troost maar dan heeft het arme beest tenminste nog iets te doen. En aub print alle reacties uit en confronteer hem, dit KAN gewoon echt niet zo.
Laatst bijgewerkt door Loveable op 05-01-07 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:58

Doe JIJ en je moeder hem dan weg. Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:59

gipsyboy schreef:
en er valt gewoon niet over te praten met hem want hij l*lt er gewoon overheen.

Wat ze er aan moet doen? Zorgen dat die hond z'n aandacht krijgt, of een goede baas die 'm verdient.
Dat jij weinig te zeggen heb snap ik nog wel, maar van je moeder niet.
Ik zou niet eens met iemand willen leven die zo voor z'n dieren is. Lips are sealed

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:02

En als je nu die persoon die de hond zo graag wil, thuis uitnodigt als je stiefvader thuis is..
En ze laten verschillende malen horen dat ze echt geintresseerd zijn in de hond??

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:05

Mlies schreef:
gipsyboy schreef:
en er valt gewoon niet over te praten met hem want hij l*lt er gewoon overheen.

Wat ze er aan moet doen? Zorgen dat die hond z'n aandacht krijgt, of een goede baas die 'm verdient.
Dat jij weinig te zeggen heb snap ik nog wel, maar van je moeder niet.
Ik zou niet eens met iemand willen leven die zo voor z'n dieren is. Lips are sealed

nee dat snap ik ook niet.
en me moeder neemt haar ook veel mee uit net nog maar dat is de
opliossing niet.

Loveable schreef:
Alsjeblieft je doet er (sorry) echt zo luchtig over ik snap dit niet. Nouja totdat je tot je stiefvader doorgedrongen bent neem die hond mee uit. Je moet toch met je andere honden wandelen neem haar dan mee? Zou toch geen probleem moeten zijn? Haal haar er savonds uit en ga even balletje gooien dan kan ze iig haar energie kwijt. Zorg iig voor water, en geef haar sochtends een botje en leg een speeltje in de bench. Het is een schrale troost maar dan heeft het arme beest tenminste nog iets te doen. En aub print alle reacties uit en confronteer hem, dit KAN gewoon echt niet zo.

dat wat jij zegt is de oplossing niet en savonds gaat ze wel goed uit. me moeder neemt der altijd mee, maar ze zit overdag en snachts trouwens vast aan een riem aan de kachel en dat moet anders.
botje of speeltje is het ook niet dat krijgt ie wel maar speeltjes vreet ie gewoon op omdat ze niks te doen heeft.
ze zit vol met stress en dat moet veranderd worden.
en dat verander je niet met water geven en een speeltje dat toch gesloopt word.

zilie schreef:
En als je nu die persoon die de hond zo graag wil, thuis uitnodigt als je stiefvader thuis is..
En ze laten verschillende malen horen dat ze echt geintresseerd zijn in de hond??

dan doet hij het nog niet.
het is echt triest ik weet het echt niet meer.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:07

Je kan toch PROBEREN?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:08

gipsyboy schreef:
nee dat snap ik ook niet.
en me moeder neemt haar ook veel mee uit net nog maar dat is de
opliossing niet.

En zeggen dat hij die hond uit de bench moet halen lukt d'r niet?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:10

ze is nu ook binnen maar morgen zit ze weer opnieuw de hele dag in de bench buiten in de schuur.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:11

zilie schreef:
Je kan toch PROBEREN?

ik ken hem dat heb echt geen zin

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:11

Is hij voor geld te vangen die stiefvader van je??? Misschien als er geld voor wordt geboden dat hij overstag gaat?? Moet hij natuurlijk niet een andere hond nemen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:13

op pakken dat beestje naar die boerderij brengen en niet zeggen waar hij gebleven is.Sorry dan maar mot in de kiet thuis, maar zo kun je niet verder gaan.Er zal iemand voor het beestje moeten op komen!

corinne1981

Ik wist het wel, ik bracht haar zo snel mogelijk naar een asiel en als hij haar mist (waarschijnlijk niet) kan ie haar ophalen, op voorwaarde dat ze beter verzorgt wordt en aandacht krijgt.
Ik snap niet dat jij en je moeder dit toe kunnen staan, en hoe lang is dit al zo?
Nu ingrijpen voor het te laat is en je helemáál niks meer met haar kan!

kimmie261

Huilen o,o wat een super triest verhaal...

een border collie,een werkhond in een kooitje....

wat werkelijk afschuwelijk.ik weet zo geen oplossing,misschien eens op internet wat dingen uitprinten over de border collie??hoe deze gehouden behoren te worden..

pfff..echt heel erg zielig.. Huilen

edit,als TS de hond verkoopt heeft ze het dier wel gestolen,lijkt me geen goed plan...alhoewel het voor het dier zeker weten beter zou zijn..
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 05-01-07 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:14

corinne1981 schreef:
Ik wist het wel, ik bracht haar zo snel mogelijk naar een asiel en als hij haar mist (waarschijnlijk niet) kan ie haar ophalen, op voorwaarde dat ze beter verzorgt wordt en aandacht krijgt.
Ik snap niet dat jij en je moeder dit toe kunnen staan, en hoe lang is dit al zo?

Volledig akkoord!
Afgod
Maar ipv asiel misschien die persoon die je al gevonden had.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:16

ja ze willen ook heus wel geld betalen die hond heeft hem 600 euro gekost omdat ze papieren heeft maar dat krijgt hij er nooit meer voor.
en die mensen die hem willen hebben willen er geloof ik 200 euro voor betalen dat is nog veel.

corinne1981 schreef:

dit heb allemaal geen zin om neer te zetten dat weten jullie zelf ook wel dat kan je gewoon niet doen.
hij heeft die hond ook altijd mee naar werk in een kooitje uiteraard. je kan hem niet zomaar wegbrengen dat kan gewoon niet.
hoe zouden jullie dat vinden als dat met je pony word gedaan

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:17

En de hond amper water geven en zo veel mogelijk opsluiten, KAN wel??

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:18

Je opent wel een topic, maar je wilt er niet echt wat aan doen geloof ik.. Wat wil je nou? Scheve mond
Laatste vergelijking vind ik ook nergens op slaan, ik denk dat de meeste van ons toch wel goed voor de paarden zorgen en daar ook hun uiterste best voor doen, das iets anders dan in jouw geval....

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:20

ik vindt dit ook erg zielig en belachelijk!!!Hoe vaak wordt ze uitgelaten?? en hoe lang? waarom krijgt dat beestje geen water???
ik vind dit echt zo erg!!! dit kan en mag niet hoor ik hoop dat er iemand hier meelees die dierenarts oid is en aan de hand van je ipadres t adres kan achterhalen...

Die hond sloopt en knaagt e.d. omdat ze teveel energie heeft en niet weet waar ie aan toe is.... dat beest moet lekker rennen spelen werken aandacht krijgen

en btw who cares als ue een speeltje kapot bij tjeez geef dat hond een bot oid om op te knagen en laat m goed uit geef m aandacht bellon bij goed gedrag zet m aan t werk en je krijgt met watgeduld een leuke hond ervoor terug..
Dat de hond nu binnen zit vast aan de verwarming jeetje sorry hoor schandalig, en wat hier al gezegt wordt als je t zo erg vindt doe je er iets aan geef desnoods een annonieme tip bij 1 of andere instantie...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 23:21

nee dat is ook wat ik wil veranderen maar je kan de hond niet zomaar weghalen en bij iemand anders plaatsen.
ze heeft een chip ook en als ze dan naar de da moet voor prik en er staat geregistreerd dat de hond gestolen of vermmist is dan zitten hun met de problemen want ze nemen die chip en brengen hem terug naar de eigenaar

Mlies schreef:
Je opent wel een topic, maar je wilt er niet echt wat aan doen geloof ik.. Wat wil je nou? Scheve mond
Laatste vergelijking vind ik ook nergens op slaan, ik denk dat de meeste van ons toch wel goed voor de paarden zorgen en daar ook hun uiterste best voor doen, das iets anders dan in jouw geval....

ja maar hij denkt ook dat hij haar goed verzorgd dus daarom
en topic geopent om tips te krijgen en niet van hond oppakken en wegbrangen ddat kan niet lees maar hierboven ook mijn berichte

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:21

TS kan en mag de hond niet wegdoen,zolang deze van haar stiefvader is.

ik denk dat dit ook meer een frustratie van haar is,dat de hond zo gehouden wordt,maar een dier van een ander mag je niet zomaar wegdoen of verkopen!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:22

Citaat:
dit heb allemaal geen zin om neer te zetten dat weten jullie zelf ook wel dat kan je gewoon niet doen.
hij heeft die hond ook altijd mee naar werk in een kooitje uiteraard. je kan hem niet zomaar wegbrengen dat kan gewoon niet.
hoe zouden jullie dat vinden als dat met je pony word gedaan

De hond is 's avonds toch thuis? Als je overdag naar het asiel belt kan je best een afspraak maken.
En als dat met mijn pony gedaan werd, zou ik toch eens heel goed gaan nadenken over mijn eigen handelen, hopelijk doet je stiefvader dat ook en ziet hij in dat het zo écht niet langer kan!
Jammer dat je stiefvader zo'n gebrek heeft aan zelfreflectie.
Ik denk dat alleen drastische maatregelen hierbij helpen als je aangeeft dat praten geen zin heeft.
Blijkbaar moet het bij hem op een andere manier doordringen.
Vraag je moeder of ze je helpt, met z'n tweeën sta je sterker en zij dringt misschien eerder door bij hem dan jij.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:22

Maar bij de minste tip zeg je van nee doet hij niet of gaat niet lukken, zo kom je ook niet verder.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:24

gipsyboy schreef:
ja maar hij denkt ook dat hij haar goed verzorgd dus daarom
en topic geopent om tips te krijgen en niet van hond oppakken en wegbrangen ddat kan niet lees maar hierboven ook mijn berichte

Bij deze dan nog eens te tip, laat je moeder er wat aan doen!
Die heeft toch wat te zeggen?
Ookal staat die hond op zijn naam.
Snap best dat je vind dat je die hond niet zomaar weg kunt brengen, maar zoals het beestje nu zit kan ook écht niet..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:27

gipsyboy schreef:
Marloez schreef:
Kun je hem ook niet zelf gewoon water geven voor de hele dag? En zelf uitlaten? Verward

hij heeft geen eens geen waterbak

Hoezo? Ik zie twee bakken op de foto.
één in de bench en één er bovenop.
Daar kan toch water in?