HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

0maris0

Re: HOND 1e keer loops geweest.. probleempje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:29

hier een fototje.. heb ik net gemaakt in mn pauze..

Afbeelding

(op foto natuurlijk wel anders dan in het echt)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:30

mocht ze drachtig zijn, raad ik je aan om je teef direct te laten castreren.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:32

Ik zou voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan. Het hoeft niet perse zo te zijn dat ze dragend is, mijn hond was vlak erna schijnzwanger geworden. Dit had ze zo vaak, en ze zat tegen suikerziekte aan, dat we haar hebben laten sterriliseren.
Dus maak je niet teveel zorgen, en anders veel plezier met de aankomende puppies Haha!

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 14:33

@baroen
teef laten castreren?? sterriliseren neem ik aan.. en waarom dat??

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:34

@ baroen: Pardon, direct, hoe kan dat nou als ze nog dragend is?????? Als dat zo is. Als het niet zo is is het eigen keus om het te doen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:08

castratie ja, zo heet het ook bij een teef ( dus niet alleen eileiders afbinden, maar eruit halen, eventueel ook baarmoeder)

en boertjes: ja tuurlijk kan dat, en ja dan worden de eventuele pups ook verwijdert, beter dat, dan een hond van net een jaar moeder laten worden. daarbij moeder en vader hond zullen hoogstws niet gecontroleerd zijn op erfelijke aandoeningen, dus alle reden om alles te doen om geen nest te laten komen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:12

Als ze drachtig is, zou ik niet castreren. Dat is een flinke operatie. Misschien gewoon de pups weg laten halen, en dan laten steriliseren..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:14

Dat hoeft niks uit te maken of moeder en vader gecontroleerd zijn. onze twee honden komen ook uit zon ongelukje, die hebben we toen voor 10gulden meegenomen. ze zijn nu 14jaar en nog nooit wat gehad. Zijn toch middenslag honden. Als je dat er eerlijk bij verteld hoeft het geen probleem te zijn. Vind t een beetje rot als je puppies gaat vermoorden zeg maar. (niet aanvallend bedoelt btw).

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:14

en idd is een hond van 1jaar jong, maar niet super slecht.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:19

Pluttersput schreef:
Als ze drachtig is, zou ik niet castreren. Dat is een flinke operatie. Misschien gewoon de pups weg laten halen, en dan laten steriliseren..

en dan 2 keer onder narcose? ze moet dan toch open ivm het curateren, dan maar direct de boel eruit...Knipoog

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:22

Ja oké, maar dat is best een zware operatie. Terwijl steriliseren en schoonmaken kan je ook een operatie van maken... Maar misschien is ze wel niet zwanger :p

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 15:26

Ik hoop het.. maar waarom meteen laten helpen??

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:28

thaollat schreef:
Ik hoop het.. maar waarom meteen laten helpen??

ALS ze drachtig is, je wilt toch geen nest joh, dat ga je je hond toch niet aandoen? buiten het feit dat wanneer je fokt, je het vanaf het begin verantwoord moet doen, dus met ouderdieren die getest en gezond zijn. Knipoog waar je de lijnen van kent..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 15:54

@baroen.

Je praat alsof een nestje een ramp is ongeacht de leefdtijd!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:02

thaollat schreef:
@baroen.

Je praat alsof een nestje een ramp is ongeacht de leefdtijd!

nou een ramp? ik vind het idd onnodig, egoistisch en het heeft niks te maken met verantwoord fokken, en ik ben alleen voor fokken, als het met voorkennis en verantwoord gebeurt. Knipoog

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:12

De discussie of het nou wel of niet verantwoord fokken is zonder stamboom blabla is bekend (wil niet zeggen dat ik t niet met baroen eens ben Knipoog )

Thaollat: Een hond van een jaar een nestje laten krijgen is t zelfde als een elfjarige die een kind krijgt. Oftewel, een kind krijgt een kind, een pup krijgt een pup. De hond is er nog niet klaar voor en kan zelfs heel gevaarlijk worden.
Waar Baroen verder op doelt is het krijgen van puppy's terwijl het asiel al overvol zit. Het krijgen van puppy's van een vader die misschien wel ziektes of afwijkingen vererft. Dat weet je namelijk niet, het waren gewoon 2 honden die elkaar op straat tegenkomen.
Als jij vanavond te horen krijgt dat je hond drachtig is, en je besluit haar niet meteen te laten helpen (want ik merk veeel twijfel in je antwoorden alsof je toch wel op een nestje hoopt), is dit gevaarlijk en onverantwoord.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 16:26

Als ik krijg te horen dat mijn hond drachtig is dan laat ik de pups weghalen als dit nog kan.
IOM de da.

Verder Laten helpen doen wij niet, omdat wij toch wel een nestje willen hebben van een 100% Labrador.
En die discusie ga ik verder niet aan ivm honden in het asiel etc.
Als ik weet dat ik zoiezo een paar pups een goed tehuis kan geven dan is dat mijn besluit.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:46

baroen schreef:
castratie ja, zo heet het ook bij een teef ( dus niet alleen eileiders afbinden, maar eruit halen, eventueel ook baarmoeder)

en boertjes: ja tuurlijk kan dat, en ja dan worden de eventuele pups ook verwijdert, beter dat, dan een hond van net een jaar moeder laten worden. daarbij moeder en vader hond zullen hoogstws niet gecontroleerd zijn op erfelijke aandoeningen, dus alle reden om alles te doen om geen nest te laten komen.

ik snap je beweeg redenen wel, maar als de pups al zover heen zijn vind ik enigzins niet dat je het dan nog allemaal maar weg kan laten halen

kan aan mijn hormonen van nu liggen hoor maar dat gaat me dan nog een stapje tever

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:06

En wat zei de DA? persoonlijk zou ik ze weg laten halen bij je teef.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:15

toen ik stage liep bij de dierenarts hebben we een keer de baarmoeder met pups verwijderd.
erg interessante operatie kanik je vertellen, maar het was beter voor de moeder, die had het anders niet overleefd.

ik heb mijn hond laten castreren. ze was al eens schijnzwanger en 1 keer na de loopsheid had ze een druppeltje pus. dus gelijk weggebracht en ik was er in een vroeg stadium bij, anders had ik een teef gehad met baarmoederontsteking.

toch wel handig zulke stages Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:16

De pups weg laten halen kan toch tot een bepaald aantal weken zwangerschap? Je gaat toch geen pups die nog maar een week hoeven weg laten halen?

De TS heeft gezegd graag een nestje van de hond te willen hebben als ze ouder is. Dit is totaal ongepland. Meteen castreren lijkt mij, dan niet echt geschikt.. Dan komen er nooit meer pups.

En ja, fokken zonder papier is misschien niet zoals we het allemaal graag zouden zien. Maar dat betekent niet dat die honden vreselijk ongezond of lelijk zijn! En de TS laat haar hond toch niet met opzet weglopen?

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:16

Mag ik even 1 ding vragen? Ik ben helemaal niet bekend met honden, dus lach me niet uit Knipoog Maar ik lees hier in het topic heel veel dat het heel slecht is als een 1jarige hond een nestje krijgt. Maar is het niet zo dat de natuur bepaald of een hond wel of niet loops wordt? En dus al wel of nog niet klaar is voor een nestje?

*Edit: Hoe is het afgelopen? Ben erg benieuwd!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:21

Wat spannend zeg! Ben benieuwd hoe het bij de DA is afgelopen *LOL*

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:26

En? Hoe was het bij de dierenarts??

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:38

Joleen schreef:
Mag ik even 1 ding vragen? Ik ben helemaal niet bekend met honden, dus lach me niet uit Knipoog Maar ik lees hier in het topic heel veel dat het heel slecht is als een 1jarige hond een nestje krijgt. Maar is het niet zo dat de natuur bepaald of een hond wel of niet loops wordt? En dus al wel of nog niet klaar is voor een nestje?

*Edit: Hoe is het afgelopen? Ben erg benieuwd!

Als het goed is is de hond dnan qua gedrag en groei nog niet volwassen. Vaak verstoot een moeder het nestje. Of, laat ik het anders zeggen, ze weet niet hoe ze met de pups om moet gaan.
Maar idd, hoe ging het bij de DA?