Mazzel uit De Ongelooflijke Reis is een Amerikaanse Bulldog

Ik weet er niet veel van (geef ik eerlijk toe

)
Maar het ras mag dan niet aangesloten zijn bij de FCI, maar een stamboom is een stamboom..
Zolang je maar kan aantonen dat het geen pittbull is, is er volgens mij geen probleem..
CherokeeChum schreef:A-typisch voor een Bulldog
Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld. Maar ook het Scott type is onderdeel van de Amerikaanse Bulldog.
Hier heb je volkomen gelijk in,echter dit type hond komt teveel in de buurt van de pitbullachtige hond zoals omschreven in de R.A.D.
Dit omdat zijn schedelvorm hier oplijkt,dit is niet mijn mening maar die van de wetgever.Dus om gevaar van inbeslag name te voorkomen,kan je beter in Nederland niet met dit type fokken.Ik vind de frase Scotttype teveel eer
voor de beste man,te meer daar hij dikwijls Johnson honden gebruikte in zijn bloedlijnen.Dan kun je ook zeggen Joe Painter type of Margentina of All
Banuelos. Het is gewoon een Standard hond en waarschijnlijk meer oorspronkelijk als de hedendaagse Classic, of Bully voor de wouldbe's
Dus niet a-typisch.. Maar niet gemakkelijk als Buldog te herkennen voor niet kenners,zoals de A.I.D