amerikaanse bulldog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sofje

Re: amerikaanse bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:14

Mazzel uit De Ongelooflijke Reis is een Amerikaanse Bulldog Haha!

Ik weet er niet veel van (geef ik eerlijk toe Tong uitsteken )
Maar het ras mag dan niet aangesloten zijn bij de FCI, maar een stamboom is een stamboom..
Zolang je maar kan aantonen dat het geen pittbull is, is er volgens mij geen probleem..

CherokeeChum schreef:
A-typisch voor een Bulldog

Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld. Maar ook het Scott type is onderdeel van de Amerikaanse Bulldog.
Dus niet a-typisch..

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:20

Wij hebben een kruizing van een old englische bulldog X americanse bulldog.
Ik vind het een ondzettend leuke hond en ben helemaal weg van der.
Ze is heel lief en rustig in huis (heeft wel haar drukke uurtje er dag maar ze is ook best nog wel jong) en wilt af en toe een schoothondje zijn (leuk.. met haar 30 kilo).
Ze was het kleinste en rustigste van het nest en is wel heel erg bang van vreemde.
Ook is ze wel waaks als er iemand binnen komt of aanbeld, maar alleen dan blaft ze voor de rest bijna niet.
En ze was eerste gewoorden van puppy training en jonge honden training! Haha! (echt een ondzettend leergierig hondje)

hier een foto:
Afbeelding

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:29

wat jij zegt klopt sofje...je hebt de scott amerikaanse bulldog en de johnson amerikaanse bulldog en een kruising daarvan heet hybride.
het gewoon gewoon dat de johnson meer voor de breedheid en kracht gefokt wordt en de scott voor de leningheid en snelheid...
dus een kruising daarvan is nie slecht ofzo.

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 20:31

echt superleuke hond xtiarax en die met de jack russell kruising ziet er ook heel leuk uit ma dat lijkt me nie helemaal de bedoeling...(geen belediging ofzo whor)

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:57

sofje schreef:
Mazzel uit De Ongelooflijke Reis is een Amerikaanse Bulldog Haha!

Ik weet er niet veel van (geef ik eerlijk toe Tong uitsteken )
Maar het ras mag dan niet aangesloten zijn bij de FCI, maar een stamboom is een stamboom..
Zolang je maar kan aantonen dat het geen pittbull is, is er volgens mij geen probleem..

CherokeeChum schreef:
A-typisch voor een Bulldog

Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld. Maar ook het Scott type is onderdeel van de Amerikaanse Bulldog.

Hier heb je volkomen gelijk in,echter dit type hond komt teveel in de buurt van de pitbullachtige hond zoals omschreven in de R.A.D.
Dit omdat zijn schedelvorm hier oplijkt,dit is niet mijn mening maar die van de wetgever.Dus om gevaar van inbeslag name te voorkomen,kan je beter in Nederland niet met dit type fokken.Ik vind de frase Scotttype teveel eer
voor de beste man,te meer daar hij dikwijls Johnson honden gebruikte in zijn bloedlijnen.Dan kun je ook zeggen Joe Painter type of Margentina of All
Banuelos. Het is gewoon een Standard hond en waarschijnlijk meer oorspronkelijk als de hedendaagse Classic, of Bully voor de wouldbe's
Dus niet a-typisch.. Maar niet gemakkelijk als Buldog te herkennen voor niet kenners,zoals de A.I.D Huilen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:34

_Winnetou_ schreef:
echt superleuke hond xtiarax en die met de jack russell kruising ziet er ook heel leuk uit ma dat lijkt me nie helemaal de bedoeling...(geen belediging ofzo whor)

nee maar het was ook niet helemaal de bedoeling, mijn ex en daar een vriend van had zelf die 2 honden lopen, liepen er daar nog wel meer trouwens en het jack russeltje werd dikker en dikker, maarja van wie was ie nou zwanger?? tja toen kwamen de pups en wisten ze het wel zeker Lachen

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 20:26

hahaha dat kan ook ja rocky...
en cherokeechum je hebt helemaal gelijk ma als het goed is en zoals het er nou na uitziet neigen de pups toch echt veel meer naar paps en ga er natuurlijk altijd voor zorgen da we de papieren bij ons hebben...

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:23

Toeties schreef:
Ben het hierin wel met je een cherekee... helaas...

het zijn de twee types gekruisd, jammer.

Maar mensen, aggressief, en dominant... kom op hee... Dominant KUNNEN de reuen zijn, maar dat kan een tekkel ook. En dominant hoeft helemaal niet erg te zijn.

Niet teveel onwaarheden die gebaseerd zijn op geruchten de wereld in helpen, dat verdient het ras echt niet.

Ik ben echt geen leek als het op Ambullen aankomt.
Reuen kunnen over het algemeen wat dominanter zijn. En dat zijn geen geruchten.
Ik ben op shows geweest, heb bij de jury gejureerd, zat bij de Amerikaanse Bulldoggenclub, heb wandelingen gehad met alleen Ambullen vanuit die club. Dus vertel mij niet dat ik een gerucht de wereld in help. Je hoort mij ook niet zeggen dat alle reuen zo zijn. En wat vindt jij een voordeel aan een hond die dominant is ? En nogmaals, het is een superhond ! qua karakter kan ik geen ander ras opnoemen wat mij zo aan het hart stond. En of een reu of teef nou dominant is ja of nee, dat staat daar helemaal los van. Ik wil dus absoluut geen kwaad spreken over het ras, want dat verdient het ras niet !

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 23:25

Bij ons op stal houden ze altijd van die show's bij ons in de binnenbak Ja van het bulldog forum.
Hahaha vind het opzich wel leuke beestjes om te zien maar toch blijfen die puppie's het liefst Bloos

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 07:15

Sando schreef:
Toeties schreef:
Ben het hierin wel met je een cherekee... helaas...

het zijn de twee types gekruisd, jammer.

Maar mensen, aggressief, en dominant... kom op hee... Dominant KUNNEN de reuen zijn, maar dat kan een tekkel ook. En dominant hoeft helemaal niet erg te zijn.

Niet teveel onwaarheden die gebaseerd zijn op geruchten de wereld in helpen, dat verdient het ras echt niet.

Ik ben echt geen leek als het op Ambullen aankomt.
Reuen kunnen over het algemeen wat dominanter zijn. En dat zijn geen geruchten.
Ik ben op shows geweest, heb bij de jury gejureerd, zat bij de Amerikaanse Bulldoggenclub, heb wandelingen gehad met alleen Ambullen vanuit die club. Dus vertel mij niet dat ik een gerucht de wereld in help. Je hoort mij ook niet zeggen dat alle reuen zo zijn. En wat vindt jij een voordeel aan een hond die dominant is ? En nogmaals, het is een superhond ! qua karakter kan ik geen ander ras opnoemen wat mij zo aan het hart stond. En of een reu of teef nou dominant is ja of nee, dat staat daar helemaal los van. Ik wil dus absoluut geen kwaad spreken over het ras, want dat verdient het ras niet !

Ik heb hier meerder topics voorbij zien gaan over soortgelijke onderwerpen. Heeeeeeeeel veeeeeeeeel mensen zeggen dat ze agressief zijn, dat ze pitbulls zijn en noem maar op. Dat is niet waar en te vaak worden geruchten de wereld in geholpen. Als je zo in het wereldje hebt gezeten, zou je dat toch ook moeten weten. Knipoog toch? En het is eeen grote sterke hond, maar in goede handen is er toch niets aan de hand?
En geld dat niet voor ieder hondenras?

Ik weet dat een reu dominant kan zijn, maar een dominante hond is niet meteen een agressieve hond.
En het voordeel van een hond die dominant is, is mijns inziens, dat ie zich niet zo snel van zijn stuk laat brengen door andere honden.... Mijn teef is namelijk niet dominant en die werdt dus regelmatig 'aangevallen' door honden van tekkel tot herder. Dan heb ik liever een dominante hond waarbij ze dat wel drie keer bedenken voor ze 'aanvallen' (tussen aanhalingstekens omdat er nooit bloed heeft gevloeid) Een hond die er gewoon staat.
Een dominte hond, mits goed opgevoed en begeleid is een prima huishond. We hebben er jaren een gehad, (geen ambull was dat) nooit een probleem mee gehad, heb nu ook weer een reu, wel een ambull.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:35

nee klopt. En met dominant bedoel ik ook niet agressief.
En ik weet inderdaad als geen ander hoe er gekletst kan worden over dit soort honden. Ik heb zelf een keer een discussie gehad met een agent die mijn hond mee wilde nemen, want het was een pittbull en ik had hem niet gemuilkorft. Echt te gek voor woorden !

Het is inderdaad een grote sterke hond, en in goede handen is er niets aan de hand. En nou is een Ambull zoiewzo een hond die zich niet snel van zijn stuk laat brengen. En dat is maar goed ook. Ze hebben ook een ontzettende hoge pijngrens. En gaan voor je door het vuur indien nodig. Maar een dominante hond vind ik zelf toch niet zo prettig. Eerlijk gezegd.