Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dat ze alleen vrouwtjes van de fokker krijgen. Tja, en de enige oplossing is castreren...tja dat had ik ook wel verwacht. Wat ze kunnen doen is de kleintje nemen en dan krijg je voer terug maar dan mogen ze echt niet ouder zijn dan 6 weken. Nou ze gaan niet met 6 weken weg! Dan houd ik ze zelf wel als ik ze niet kwijt raak.

Melk uit de tepels proberen te krijgen zou ik persoonlijk niet doen. Dat vind een konijn niet fijn en zolang het goed gaat lekker z'n gangetje laten gaan. Dat de buikjes vol zitten is super.
Een tip als je de jongen wilt controleren, wrijf je handen een hele tijd over de moeder heen. Konijnen herkennen hun jongen alleen door middel van geur (dit maakt het verleggen van jongen bij voedsters onderling heel makkelijk
) Wanneer de jongen echter niet ruiken zoals het hoort, kan de moeder overgaan tot kannibalisme. Zelf heb ik dit bij mijn dieren nooit meegemaakt, ze kenden mij ook heel erg goed.

Geniet ervan, want 8 weken zijn echt zo voorbij!

Dus als ze er zelf uit kan en wil is dat wel het makkelijkst.

AstraGirlie schreef:Ja, de meeste worden idd veel te jong verkocht...
Wij hebben een konijntje geadopteerd die ook groter werd dan een dwergje en niet meer in haar hokje paste. Nu huppelt ze vrolijk rond in de tuin met de rest van de konijnen. Wie weet waar ze anders weer was beland.. Ze was trouwens ook zwanger jammergenoeg...
Veel succes met de kleintjes!