Dierenartspraktijken, hoe commercieel zijn ze tegenwoordig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Dierenartspraktijken, hoe commercieel zijn ze tegenwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:47

bij ons zit in het consult van een enting standaard een check up in. Dus controle oren, ogen, tanden, vlooien, wegen.
Dat is voor DAP ook beetje controle voor de dieren.
Dus die check up is toch al betaald Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:49

Oke, dat wist ik niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:50

Ik ervaar de laatste 4 jaar een verandering bij mijn dierenartsenklinieken. Idd een hand voor medicijnen en zeker nog 1 keer terugkomen. Zo ook bij de paarden, maar dat waren altijd al melkkoetjes voor de DA's De laatste keer sloeg de top.... Boos!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:52

Ok, nog even over commercieel-slim.... Mijn andere DA voor de paarden maakte als hij langs kwam met iedereen uit de buurt gelijk een afspraak (stuk of 5 had hij er dan) en dan aan iedereen 30,00 euro voorrijdkosten berekenen........ Clown
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 01-01-07 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:53

Schimmelig schreef:
Ok, nog even over commerciel-slim.... Mijn andere DA voor de paarden maakte als hij langs kwam met iedereen uit de buurt gelijk een afspraak (stuk of 5 had hij er dan) en dan aan iedereen 30,00 euro voorrijdkosten berekenen........ Clown

Haha, idd.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:55

Weer een andere DA wist bij een volledig onderzoek een hersentumor bij mijn kat over het hoofd te zien (inmiddels alweer 10 jaar terug).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:56

De DA waar ik het aldoor over had wist ook niet dat mijn kat een vlooienallergie had. Er moesten maar allerlei dure spuiten in geramd worden, medicijnen enz. enz.

Terwijl een andere DA gewoon direct zag dat het een vlooienallergie was, één prikje gehad en speciaal vlooienmiddel en nooit meer last gehad.

De kat van een vriendin van mij heeft ook een vlooienallergie en wéér die dierenarts die niet wist wat het was.
De kat lag te dicht bij de verwarming, daar kwam het van. Slapen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-07 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:57

Bij ons heeft dat een andere reden.. we plannen de visites van de verschillende regionen bij elkaar omdat de dierenarts anders van links naar rechts blijft rijden.. En waarom maakt je dierenarts een afspraak?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 12:58

Schimmelig schreef:
Weer een andere DA wist bij een volledig onderzoek een hersentumor bij mijn kat over het hoofd te zien (inmiddels alweer 10 jaar terug).

Er worden ook verkeerde benen afgezet. En hoe kun je een hersentumor bij een algemeen onderzoek zien volgens jouw dan? Hij gaat niet standaard scannen of fotos maken toch!?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:06

CarpeDiem schreef:
Schimmelig schreef:

Er worden ook verkeerde benen afgezet. En hoe kun je een hersentumor bij een algemeen onderzoek zien volgens jouw dan? Hij gaat niet standaard scannen of fotos maken toch!?

Geen algemeen onderzoek. Volledig, dus ook foto'tjes. De kat was zo'n 13 jaar en niet helemaal in orde, dus vandaar dat we dat hebben laten doen. De rekening was destijds iets van 300 gulden geloof ik...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:08

CarpeDiem schreef:
Bij ons heeft dat een andere reden.. we plannen de visites van de verschillende regionen bij elkaar omdat de dierenarts anders van links naar rechts blijft rijden.. En waarom maakt je dierenarts een afspraak?

Ik snap dat de DA al die zaken bij elkaar plant (zou ik ook doen, anders blijf je rijden), maar om iedereen dan 30,00 euro voorrijdkosten te berekenen? De adressen lagen notabene allemaal aan dezelfde weg....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:11

Maar dat doen ze bij ons ook hoor, denk wel eens dat ze aan die voorrijkosten juist lekker verdienen, want als je bij ons een afspraak maakt, wordt je op de route gezet en dan rijdt de da de route die aansluit, dus idd hij kan bv bij de buren zijn en daarna bij jouw komen. Je krijgt een minuut of 15 van te voren tel. dat hij onderweg is, dus lekker wachten Tong uitsteken tot hij komt, soms wel 3 uur staan wachten......

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:11

tja, als het geen stal is zou ik dat ook doen. Of de klanten zouden naar elkaar toe moeten komen.
Vind dit best een normale redenatie.
Hij zou jouw dan voor niets moeten doen, en je buurman voor vol tarief? das niet goed voor je klantenkring!

En op fotos kun je een tumor best missen ja.. Helaas komt t voor..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:12

Ik ga verder studeren voor de examens. Haha!

i want diamonds and rubies
I'm crazy bout Bentley's
Gucci dresses and dropped up compressors
Wine me and dine me
Bring those platinum rings
Those are a few of our favourite things

Sigaar

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:12

Wij maken op stal vaak een gezamelijke afspraak op stal. Dat scheelt dan wel weer in voorrijdkosten.
Maar er kwam dus wel bijna €5,- op de rekening bij omdat we een aparte rekening moesten Rolleyes

Off-topic: Over fouten (ook na het maken van foto's) kan ik helaas ook meepraten Verdrietig

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:13

russel schreef:
Maar dat doen ze bij ons ook hoor, denk wel eens dat ze aan die voorrijkosten juist lekker verdienen, want als je bij ons een afspraak maakt, wordt je op de route gezet en dan rijdt de da de route die aansluit, dus idd hij kan bv bij de buren zijn en daarna bij jouw komen. Je krijgt een minuut of 15 van te voren tel. dat hij onderweg is, dus lekker wachten Tong uitsteken tot hij komt, soms wel 3 uur staan wachten......

Bah he. Ik snap dat het allemaal niet 'gratis' is, maar is het nou zo moeilijk het een beetje eerlijk te houden Verward

Ik heb gewoon pech gehad met mijn DA's....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:15

Wat denk je dat een dierenarts onfeilbaar is Scheve mond
Laat me één mens zien die nooit een fout heeft gemaakt en dan praten we verder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:18

Natuurlijk iedereen kan fouten maken.

Maar er is een verschil tussen kleine foutjes en grote, levensbedreigende fouten (zoals het laten inslapen ipv inenten van honden).

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:20

katiavl schreef:
Laat me één mens zien die nooit een fout heeft gemaakt en dan praten we verder Knipoog

Jezus Tong uitsteken

Ik denk dat ik naar Belgie kom als jij je studie hebt afgerond Pling Ja
Alle NL'se DA's die ik tot nu toe heb ontmoet lijken er een potje van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:21

Ik heb echt precies hetzelfde als jou Schimmelig. Ben blij dat ik nu eindelijk een 'normale' DA gevonden heb...

Maar er blijven mensen naar die andere dierenartsen gaan dus ze blijven gewoon zo doorgaan.. Dat moet toch niet kunnen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:24

Schimmelig schreef:
katiavl schreef:

Jezus Tong uitsteken

Ik denk dat ik naar Belgie kom als jij je studie hebt afgerond Pling Ja
Alle NL'se DA's die ik tot nu toe heb ontmoet lijken er een potje van te maken.

Ik heb geen persoon voor een praktijk daarom ga ik dit ook niet doen.
Liefst wil ik prof worden en lesgeven op de unief. En als dat niet lukt andere studie Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:26

Als het echt zo erg is ga je toch lekker zelf DA worden Tong uitsteken Effe studeren, beetje dom doen de hele dag en hoppa.... je loopt binnen

Een hersentumor zie je trouwens niet altijd op een foto, anders hadden we in Utrecht ook niet zo'n mooie MRI staan he?
En dat is pas duur (spreek uit ervaring, mijn hond is er door geweest)

En voorrijkosten... bij een loodgieter oid vindt iedereen dat doodnormaal, maar een dierenarts moet er maar op inleveren dat hij bij mensen langs moet Verward

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:29

Wuis schreef:
Ik heb echt precies hetzelfde als jou Schimmelig. Ben blij dat ik nu eindelijk een 'normale' DA gevonden heb...

Maar er blijven mensen naar die andere dierenartsen gaan dus ze blijven gewoon zo doorgaan.. Dat moet toch niet kunnen.

Eigenlijk zou het niet moeten kunnen, maar helaas wordt alles en iedereen steeds commerciëler en zie je nog maar weinig mensen die echt hart voor de dieren hebben. Ik zie dit niet alleen bij DA's hoor, maar ook bij dierenwinkels (heb er zelf toevallig in 2 gewerkt die wel vriendelijk voor de beestjes waren), maar soms worden die beesten dusdanig gehuisvest dat ze de beestjes dood uit hun huisjes schudden bij de verkoop ervan (muizen, hamsters). Nou juk Scheve mond

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:31

Ellebel schreef:
Als het echt zo erg is ga je toch lekker zelf DA worden Tong uitsteken Effe studeren, beetje dom doen de hele dag en hoppa.... je loopt binnen

Een hersentumor zie je trouwens niet altijd op een foto, anders hadden we in Utrecht ook niet zo'n mooie MRI staan he?
En dat is pas duur (spreek uit ervaring, mijn hond is er door geweest)

En voorrijkosten... bij een loodgieter oid vindt iedereen dat doodnormaal, maar een dierenarts moet er maar op inleveren dat hij bij mensen langs moet Verward

Niet inleveren, misschien een beetje water bij de wijn, omdat wij goede klanten zijn en allemaal aan dezelfde straat wonen? Een hersentumor is te missen uiteraard, maar fijn is het niet (enfin, 10 jaar geleden i'm over it). Ik ben alleen veel te veel van die DA's tegengekomen. Klein groepje verpest het een beetje voor de rest i guess.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:32

katiavl schreef:

Ah weet je het heeft niks met onfeilbaarheid te maken. Maar ondertussen lijkt het wel dat da zijn ook voor het geld is, het dierenwelzijn staat dat nog voorop? De prijzen zijn toch ook niet normaal zo hoog? Veel behandelingen kunnen geen kwaad, baat het niet dat schaadt het niet,maar ook niet nodig op dat moment, alleen nodig voor de portemonnee van de da. Dat is gewoon instelling en daar hebben we het nu over.

En idd onfeilbaar willen we allemaal dat onze da is bij het stellen van diagnoses en uitvoeren van behandelingen en dat is zoals jij het zegt niet reeel om niet te willen inzien dat ze niet onfeilbaar zijn, maar commercieel, nee dat is volgens mij nooit de philosofie geweest van het vak.