Vinden jullie dr te dik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vinden jullie dr te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:53

Je hond is wel te dik hoor !
hij moet een stuk minder eten hebben Lachen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:13

Je kunt evt. speziebonen uit blik geven 1x daags bakje en 's avonds 100 gr. brokjes. De mijn eet 175 gr..brok per dag en
weegt 6 kilo, is 29 cm.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:50

Je kunt niet zomaar aangeven hoeveel gram een hond te eten dient te krijgen, want dit is geheel afhankelijk van de soort brok/ vlees die de hond krijgt.

Mijn 8-jarig teefje (kruising) weegt normaal 16 kg maar na een jaar terug bij mijn ouders wonen (een handje brok per voerbeurt is zo weinig en zielig dat wij ze wat meer geven) en een sterilisatie ben ik overgegaan op Light voeding. Hiervan krijgt ze zo'n 75 gram per voerbeurt (2x daags), daarnaast krijgt ze na het uitlaten een hondenkoekje, af en toe een lekker bot en 1x per week heeft ze een vleesdag. Zo blijft ze keurig op gewicht.

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:51

Ik denk dat hoeveel je geeft ook een beetje aan de brok ligt. Mijn honden zijn namelijk allemaal rond de 6 kg en zo'n 30 cm maar krijgen van mij echt niet meer dan 80 a 100 gram per dag. En dit is echt ruim voldoende in verhouding met de beweging die ze krijgen. Ik zou in jou geval gewoon minder eten geven ( niet ineens van allen naar bijna niets natuurlijk) eventueel voor het volle maagje- gevoel sperziebonen bijvoeren. En dan is het uiteindelijk eigenlijk een kwestie van kijken op welke hoeveelheid brokken je hond op gewicht blijft. Dit kan je naar mijn mening namelijk niet echt aflezen aan de verpakking, dit zijn meer richtlijnen. Mijn ene hond wordt van drie brokken al dik terwijl de andere bij wijze van 200 gram per dag kan eten zonder dik te worden.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:07

Als je makkelijk haar ribben kunt voelen aan de zijkanten dan is ze goed. Moet je bij wijze van goed drukken om de ribben te kunnen voelen dan is ze te dik.

Beneful zit vol kleurstoffen en andere kunstmatige rotzooi. Hier wordt voer als frolic, bonze en beneful gebruikt als beloningsbrokjes met de training, omdat het zo lekker ruikt. Het dagelijkse eten bestaat uit een goede brok zonder kunstmatige toevoegingen.

Gewicht zegt mij persoonlijk niet zo heel veel bij dit soort kleine hondjes, de jack van mijn vriendin is veel te klein voor een jack en die weegt 6 kilo, maar er zit werkelijk geen grammetje vet aan, die kleine is 1 bonk spieren (komt vast van het vele spelen met herdershonden *LOL*

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 14:17

hmmm bij de dierenwinkel raadde ze beneful aan.dit eet ze trouwens wel.dr bonzo moest ze niet..

heb de 2e week van november 3 zakjes beneful van 1,5 kilo gehaald.en nu is ze op de helft van de laatste zak.
zag toevallig het bonnetje.Dus ze doet er langer dan 1.5 week mee..de ene keer eet ze wat meer dan ze andere keer.
dr ribben die je niet zitten maar als je dr aait voel je ze wel.
verder heeft ze ook meer een beetje een buikje. ze is al wel wat dunner.naar mijn idee.. zal vandaag eens nieuwe maken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:03

In de dierenwinkel raaden ze aan met de gedachte op winst.
Wij hebben nutro choice. Goed spul! Zonder troep!
Met dat truukje wat ik heb uitgelegt kun je zien hoeveel brok je hond nodig heeft Knipoog

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:03

Dr kan wel wat van af ja.. Knipoog
Maar heel dik istie niet.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:05

Ja, ik vind haar wel te dik. Ja

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:05