Welke hond past bij ons gezin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Welke hond past bij ons gezin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:52

een engelse stafford misschien?
die worden niet zo groot(ik geloof maximaal 40 cm)maar je hebt wel een echte hond.
ik vind ze persoonlijk prachtig,maar dat is persoonlijk.
ze zijn erg slim,je kan ze goed africhten,en het zijn geen 'strikjes' schoothondjes.
en ze hebben een goed,lief en trouw karakter.
ze zijn er in veel kleuren!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:52

Beagles zeker niet nemen als je bijna nooit met hun naar buiten kan. Zij hebben echt heel veel beweging nodig en ze luisteren idd niet Lachen

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:54

Labrador...
Niet te groot; hoogte van een Fox Terrier is het maximum. (is niet te hoog)
Niet te lelijk, klinkt stom maar het is echt een eis (ook niet lelijk)
Niet wit: hij moet dagelijks mee naar de paarden kunnen (niet wit Tong uitsteken )
Hij hoeft niet lang alleen te kunnen zijn, er is bij ons altijd iemand thuis (Heeft juist aandacht nodig)
Moet goed af te richten zijn (slim) (dat is ie zeker)
Niet puur het type schoothondje. Dus geen strikjes en staartjes zeg maar. (Het is vooral geen schoothond maar die van mij kom wel gezellig bij me op de bank zitten)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:57

Teckel !!!
en dan vind ik persoonlijk de dwerg en ruwhaar versie het leukst !!
Lief
Eigenwijs maar wel intelligent en kunnen best goed leren ( als ze willen Knipoog )
Ook echte paardenhondjes.
Onze net 8 weken oude pup !
Afbeelding

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:58

Een Shih Tzu, formaat " makkelijk overal mee naar toe te nemen", verhaart niet, eens in de 2 maanden naar de trimmer en je hebt een keurig onderhouden hond die mee naar de paarden kan, geen schoothond tenzij je er eentje van maakt, kan uren wandelen maar kan ook uren slapen. Kortom, dit is de ideale hond !
Succes met de zoektocht.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:59

Snoevie schreef:
een engelse stafford misschien?
die worden niet zo groot(ik geloof maximaal 40 cm)maar je hebt wel een echte hond.
ik vind ze persoonlijk prachtig,maar dat is persoonlijk.
ze zijn erg slim,je kan ze goed africhten,en het zijn geen 'strikjes' schoothondjes.
en ze hebben een goed,lief en trouw karakter.
ze zijn er in veel kleuren!

Ik denk niet dat het slim is om dit ras als eerste hond te nemen.. Volgens mij zijn dit honden waarbij je ontzettend consequent moet zijn(bij ieder ras wel).
Ook zou ik niet voor een jack-russel gaan , zelf heb ik er wel 1 maar het blijven echt eigenwijze jachthondjes. Die van mij is echt een super lief beest en lief voor kinderen maar het is een ramp in het weiland, zodra ze een konijn ziet gaat ze ervandoor en luisteren ho maar Clown ..

Ook hebben wij een Vizsla, geen kleine hond maar ontzettend slim en aanhankelijk.. Is buiten echt een leuke actieve hond, binnen heb je er geen last van.
Iig heel veel succes met je zoektocht, en denk er goed over na (wat je volgens mij ook wel doet).

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:02

jackgirl schreef:
Teckel !!!
en dan vind ik persoonlijk de dwerg en ruwhaar versie het leukst !!
Lief
Eigenwijs maar wel intelligent en kunnen best goed leren ( als ze willen Knipoog )
Ook echte paardenhondjes.
Onze net 8 weken oude pup !
Afbeelding

Ook dit zijn hondjes die over het algemeen perfect luisteren TENZIJ ze iets in de neus krijgen en hun jachtinstinct gaat opspelen en weg zijn ze!

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:02

een Heidewachtel.
Het zijn super lieve, heel makkelijk op te voeden honden, met een grote will to please.
De mijne is stapel op paarden (en snapt niet dat paarden niet altijd van haar houden), nog gekker is ze op kinderen en ze luistert als een trein. De Heidewachtel heeft een vacht die zeer makkelijk is, als het vuil droog is valt het er zo af en ze stinkt (bijna) NOOIT. Ze gaat 3 dagen per week mee naar de manege.

Kijk eens naar haar koppie:
Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:03

@Romahtjuh: dat valt reuze mee,je moet er gewoon normaal mee omgaan,idd consequent,maar zoals je zei dat is bij iedere hond.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:06

Je geeft zelf het antwoord al; Boerenfox! of Foxterrier!
Zijn slim, rustig, speels, handzaam formaat Knipoog

Een Jack raad ik af, als 1e hond, ze zijn heel pittig, al lijken ze dat misschien niet.
Niet makkelijk met opvoeden dus.
Wij hebben ook een foxje, kijk maar in mijn profiel!
Maar waarom geen hondje uit het asiel, er zitten zoveel leuke hondjes in het asiel! (ook puppies trouwens) komen onze honden ook altijd vandaan, op Olivia na, die komt van greyhoundsrescue.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:08

Jaro_Lover schreef:
beagle?
oo zo lief en klein. Niet moeiljik op te voeden (meestal) ..

hele moeilijke honden,,

luisteren slecht, lopen hun neus vaak achterna
en kunnen meestal niet loslopen.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:13

De border terrier! Super leuke beestjes! Ja ik heb een hondenuitlaatservice en van de kleine niet witte hondjes is hij me favoriet!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:14

bergkraai ben het niet met je eens....
We hebben nu onderhand 9 jaar teckel(s) en nog nooit heeft het er 1 in zijn hoofd gehaald hem te peren !
Een goede opvoeding doet al heel veel.
Wij namen ze gerust los mee of naar het bos , paarden enz enz
Ik denk zowiezo dat het gedrag van een hond veel te maken heeft met zijn opvoeding.. okey mischien leerd de ene hond alles sneller dan de andere hond.
Maar overgens ligt het 9 van de 10 x aan de opvoeding.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:33

jackgirl schreef:
bergkraai ben het niet met je eens....
We hebben nu onderhand 9 jaar teckel(s) en nog nooit heeft het er 1 in zijn hoofd gehaald hem te peren !
Een goede opvoeding doet al heel veel.
Wij namen ze gerust los mee of naar het bos , paarden enz enz
Ik denk zowiezo dat het gedrag van een hond veel te maken heeft met zijn opvoeding.. okey mischien leerd de ene hond alles sneller dan de andere hond.
Maar overgens ligt het 9 van de 10 x aan de opvoeding.

absoluut gelijk wat je zegt! Misschien heb ik net de verkeerde verhalen gehoord over de teckel.. Oom en tante van mij hebben altijd dobermannen gehad die echt 100% perfect luisterden (met een kuchje ofzo te bedienen waren) namen ze een teckel... luisterde in principe ook perfect.. totdat het beestje iets rook of zag... WEG ze hebben heel vaak uren naar dat beestje moeten zoeken!! Maar goed.. misschien is het idd niet zo bij de rest van de teckels! Ik neem mijn woorden terug Haha!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:51

Tuurlijk zal het ook aan opvoeden liggen maar ook grotendeels aan het karakter van de hond.. Teckels zijn over het algemeen vrij eigenwijs. Wij hebben dus een Jackie en een vizsla, de vizsla luisterd super, de jack een heeeeeeel stuk minder.. Die gaat gewoon haar neus achterna en leeft dan ook in haar eigen wereldje. Dit is een stuk moeilijker om op te voeden dan een ras die over het algemeen beter luisterd.. En aangezien het hun eerste hond word zou ik niet voor een ras kiezen waar je al van weet dat ze slechter luisteren. Maar dat is mijn mening..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 23:07

Klopt teckels kunnen aardig eigenwijs zijn.

En om te helpen bij opvoeden bestaan er cursusen.
Die leerzaam zijn voor zowel de hond als de mens.
Ik zou gewoon een ras kiezen wat je aanspreekt en dan een cursus gaan volgen, zeker als het je eerste hond is.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:08

Uppojono schreef:
Cairn Terrier.. Leuke hondjes, niet extreem druk, wel wat eigenwijs.. Ik vind ze er leuk uitzien, maar dat is natuurlijk je eigen mening..

Afbeelding

cairn terriers moet je mee opassen als je een makkelijk opvoedbaar hondje wil hebben. ze zijn nogal eigenweis en doen graag hun eigending. ze zijn erg zelfstandig en gaan ook graag is zonder de baas op avontuur. de meesten zijn ontzettend fel.
ga in ieder geval met iemand die er verstand van heeft. die kunnen vaak al aan de puppy's wat zien over het karakter

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:22

Persoonlijk vind ik dat juist de slimme honden niet makkelijk op te voeden zijn. Die zijn n.l. erg vindingrijk en zullen dus hun eigen gang gaan.
Als je een hond wil die goed trainbaar is zou ik inderdaad voor een herderachtige (hier valt ook de Sheltie onder) of jachthond (retriever of spaniel) gaan. Hoewel in de gezelschapshondengroep ook een aantal leuke rassen zitten (b.v. het Markiesje, maar daar is wel een wachtlijst voor).
Mocht je een keuze hebben gemaakt dan is het misschien slim om eens een hondenshow te bezoeken.
Suggesties? Misschien eens kijken naar een Schipperke, Welsh Corgi, Friese Staby (wel ietsje groter dan een Foxterrier), Engelse Cockerspaniel, Nova Scotia Ducktolling Retriever (ook wat groter dan een Foxterrier), Cavalier King Charlesspaniel of ander ras uit de genoemde groepen?
http://www.kennelclub.nl/ en klik daarna op Rashonden en dan op erkende rassen.

mevrOuwZILLA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:01

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:24

tinaaz schreef:
Jaro_Lover schreef:
beagle?

hele moeilijke honden,,

luisteren slecht, lopen hun neus vaak achterna
en kunnen meestal niet loslopen.

Als jij ze moeilijke honden vindt kun je ze blijkbaar niet aan dan. Want wij hebben er een, en ik ken er nog meerdere, die zijn niet alleen slim, luisteren goed en kunnen ook loslopen. Het is klinkklare onzin dat ze niet kunnen luisteren, want dan ligt het gewoon aan de baas. Je moet gewoon een beetje opletten, maar dat is bij ieder ras. Misschien iets moeilijker te trainen, maar zeker niet heel moeilijk. Want dan ligt het gewoon aan /jou/.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:26

Jaro_Lover schreef:
beagle?

daar ben ik het niet met je eens Tong uitsteken beagels zijn moeilijk opvoedbare honden hoor

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:27

ik denk zelf de king charles spaniel Lachen
leuke kleine hondjes
makkelijk opvoedbaar
erg lief voor kinderen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:28

hoi,een jack russel denk ik!
zijn ontzettend leuke honden!
niet te groot en ze haren niet zo erg,verder zijn ze slim(vaak haha)
je kunt de kleuren natuurlijk zelf uitzoeken,je hebt ze met meer en minder wit,ik vind de 3 kleurigen mooi!
groetjes

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:31

XxSultanxX schreef:
Jaro_Lover schreef:
beagle?

daar ben ik het niet met je eens Tong uitsteken beagels zijn moeilijk opvoedbare honden hoor

Dat valt reuze mee! Weet niet waar jullie die sprookjes vandaan halen. Je moet gewoon consequent zijn.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:32

@xx_Horsiex: dat is mischien dan met jou beagle
de beagles die ik ken zijn honden die je niet los kan hebben...