[foto] gurbe onze papegaai.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_C_Design

Re: [foto] gurbe onze papegaai.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:21

moontje13 schreef:
Wat een lieverd! Lovers Mooi kleur vacht Lachen

sinds wanneer hebben vogels een vacht??! Clown
leuk beesie hoor!!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 12:27

nou heb even die site gelezen en mijn papegaai mag zich behoorlijk gelukkig noemen Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 12:27

thnxxxx Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:34

Leuk zo`n lorre Haha! Ik wilde ook altijd graag een papegaai, maar gezien de tijd die ik er voor heb is het eerlijker van niet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 15:42

nee idd, je moet er wel tijd in steken.
Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:48

Wuis schreef:
En hij woont toch hopelijk niet in dat kooitje op de achtergrond Haha! Haha! Clown

Dat dacht ik dus ook meteen! Lachen

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 17:19

_MelloW_ schreef:
nou heb even die site gelezen en mijn papegaai mag zich behoorlijk gelukkig noemen Knipoog

goed om te lezen Knipoog
die van mij gaat vanaf volgende week mee als de hond uitgaat, gaat leren om mee te gaan op de fiets en naar de visite.
De tijd van alleen in en rond de kooi spelen is dan voor haar verleden tijd Ja

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 20:18

LCharlotte schreef:
Wuis schreef:
En hij woont toch hopelijk niet in dat kooitje op de achtergrond Haha! Haha! Clown

Dat dacht ik dus ook meteen! Lachen

uitleg heb ik al gegeven. beetje nutteloos om dit zo te zeggen...

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:51

hey wat gaaf, hij heet gurbe, hihihi, wat een naam, hahaha
leuk om te zien dat hij zo mooi is, binnenkort zie ik hem wel in levende lijfe.

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:05

aahh wat lieff!!
veel plezier er mee!!..
x mij

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 21:07

wat een knapperd
hij ziet er ook lief uit hoor Lovers

Miauwpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:35

Oh, wat leuk. Ik heb er hier thuis ook eentje.

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:02

Wij hebben ook een papegaai, blauw voorhoofd amazone...
Inmiddels al 24 jaar in ons bezit, en denk bijna dat we nog 80 jaar aan hem vast zitten... Clown
Vroeger kon hij ook praten, mijn vader kon er van alles mee maar op een gegeven moment heeft hij mijn vader dus een keer gigantisch hard gebeten bleef ook hangen aan zijn arm waardoor hij hem er echt vanaf moest slaan (tja dat doe je in zo'n paniek situatie)
Daarna is hij toch wel wat agressiever geworden.. hij vloog mijn vader met regelmaat aan en praten ook niet meer.. tot ik 6 jaar oud was keerde hij opeens weer om naar mij toe ik kon alles met dat beest ging smorgens mee ontbijten, leerde hem trap lopen van boven naar beneden kon hij dan helemaal zelf! en bouwde stokken door mijn kamer zodat hij daar kon spelen wanneer ik met de barbies aan het spelen was Haha! kon alles met hem hoe gek je het maar kunt bedenken!! als ik savonds ging tanden poetsen had hij ook een tandenborstel, die pakte ie dan ook altijd zelf en begon er dan mee te spelen.
Door de jaren heen ben ik gewoon veel minder met hem gaan doen, druk met school, hobby paardrijden erbij vriendjes hier en daar dus gewoon weg geen tijd meer voor 't beest. Ik was gewoon heel weinig thuis.
Als ik thuis kom en ik loop naar boven begint hij 9 v/d 10x te gillen en als we savonds met z'n alle aan tafel zitten is er niets aan de hand tot dat ik er bij kom zitten begin hij ook altijd te gillen tot dat ie een doek over zijn kooi krijgt.. ik haal hem er echt nog wel eens uit dat ie bij me zit o.i.d en iedere avond mag hij ook op zijn kooi..!
Zodra mijn vader bij mij in de buurt zit of voor de gein me aanraakt of gek doet.. breekt de papegaai haast de toko af en als hij toevalig uit zijn kooi is en ik loop naar de keuken en mijn vader byv. ook vliegt de papegaai hem aan..
De laatste tijd laat hij "koppie krauw" wel weer toe bij mijn vader dus voor hem wel weer gezellig..! hoop dat ie snel een ander "vriendje" krijgt.. ik heb er gewoon weg geen tijd voor en dat pikt ie niet helemaal... het liefst zit ie overal bij --> met eten.. en als ik byv. boven ben... Voor de rest is ie er prima aan hoor hij speelt veel in of op zijn kooi en vliegt ook regelmatig een rondje door de kamer hij ziet er verder hardstikke super uit in z'n veren en kijkt helder uit z'n ogen.
Het klopt idd dat papegaaien mensen kunnen overleven, dus hou mijn hart vast Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 19:33

zal mischien wel zo zijn dat ik ook minder met hem ga doen maar mijn streven is wel om gewoon veel met hem te doen.
we shall see, mijn hart ligt iig wel gewoon bij de dieren, vind hem dus niet alleen leuk in de kooi zeg maar Knipoog

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:41

_MelloW_ schreef:
zal mischien wel zo zijn dat ik ook minder met hem ga doen maar mijn streven is wel om gewoon veel met hem te doen.
we shall see, mijn hart ligt iig wel gewoon bij de dieren, vind hem dus niet alleen leuk in de kooi zeg maar Knipoog

Dan is mijn tip om nu juist niet zo veel met hem te doen en zeker niet direkt naar de kooi te lopen voor een begroeting als je uit bed komt/van buiten komt.
Als het over een tijdje "normaal" is dat hij er is, en je hebt minder tijd, dan zou hij het er wel eens niet mee eens kunnen zijn dat hij niet direkt alle aandacht krijgt, en die aandacht middels krijsen op gaan eisen.
En dat zou heel jammer zijn

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:20

s'morgens moet ik eerst wakker worden dus ik ga er al niet meteen heen.
hij eist idd welleens aandacht op door met zijn poten te schrapen over de grond, wij geven hier geen reactie op.
geloof me, met gurbe komt het wel goed Knipoog

ik heb mijn eigen tijd nodig, hij ook.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:39

aah echt superlief Haha!
ik kwijl echt helemaal weg bij gaaitjes Haha!, wil er zelf ook ooit een nemen Pling

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:42

Ahhhh wat een leukerd Haha!
Veel plezier ermee !

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:31

Aaahg Leuk beestje! Haha!
Mooie kleur Lachen

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:19

k heb die site nog wel even bekeken, maar het lijkt me niets om met mijn papegaai wandelingen te gaan maken Haha!
Hij is niet geknipt en ik neem hem al helemaal niet mee naar buiten.. hij zit altijd binnen hoogst in de zomer als het lekker weer is mag hij wel naar buiten met kooi en al.. dus bang dat ie kou vat.
En dat rondjes vliegen in de kamer ga ik hem dan ook niet afnemen...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:41

marfiek schreef:
k heb die site nog wel even bekeken, maar het lijkt me niets om met mijn papegaai wandelingen te gaan maken Haha!
Hij is niet geknipt en ik neem hem al helemaal niet mee naar buiten.. hij zit altijd binnen hoogst in de zomer als het lekker weer is mag hij wel naar buiten met kooi en al.. dus bang dat ie kou vat.
En dat rondjes vliegen in de kamer ga ik hem dan ook niet afnemen...

Vogels vatten niet zomaar kou hoor, weet je hoe groot de temperatuursverschillen kunnen zijn in Afrika?
(moet je natuurlijk geen uren gaan lopen in een ijzige oostenwind als het vriest, maar met dit weer kunnen ze rustig mee naar buiten)
vind je dit er zielig uitzien dan?
De vrijheid die ze nu heeft nu ze gekortwiekt is, wegen niet op tegen dat rondje vliegen door de kamer, waarbij je ook nog het gevaar hebt dat ze zich verwondt tijdens een verkeerde landing (lees: tegen het raam of een kast aanvliegt)
Maar iedereen zijn eigen manier van doen natuurlijk Knipoog

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:17

leuk zo een grijze roodstaart. ik heb er ook eentje, maaraangezien we hem ergens weggehaald hebben waar hij achtergelaten was, weten we niets over hem/haar. wacht maar tot die van jou begint te praten serieus wat lachuurtjes per dag dan. Haha!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:39

die van mij is nog nooit verder mee naar buiten geweest dus ook niet gewed aan de temperaturen van afrika... dus zou 't daar ect niet op wagen.
Ik vind het er niet zielig uit zien maar ik denk dat bij mij niet eens de mogelijkeheid zou zijn (al ozu ik 't al doen) veelste gevaarlijk bij die paarden lopen 2 honden + een kat die niet veel van hem heel zullen laten Tong uitsteken nee die van ons blijft veilig binnen..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:01

ik heb gurbe inmiddels wel kortgewiekt maar hij kan en mag nog gewoon vliegen.
ik neem hem nu eerst nog niet mee naar buiten, eerst nog even wennen aan elkaar.
maar binnenkort ben ik wel van plan hem mee te nemen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:28

Wennen aan elkaar is ook belangrijk Ja
Maar dat komt vast wel goed, als ik dit allemaal zo lees Haha!
Heb je je nieuwe kooi al binnen?