Hond eet poep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeandroD

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:51

we hebben het inderdaad met eierkoek enz geprobeerd, maar helaas,zonder resultaat! (lees een paar posts hierboven)
(zoals je ook een paar posts hierboven leest )is het volgensmij een gewoonte geworden ipv van dat die het lekker vind/nodig heeft!
Het probleem is dus gewoon: als die los is, rent die in een keer weg om poep te eten en hij komt dan ook niet meer terug omdat die weet dat we dan heel boos worden!!
niemand ervaring met die band?

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 18:18

Mijn Labrador kruising van 1 jaar eet ook wel eens poep.. niet als ik er bij ben, maar als ik ze los op het veld heb en ik let even niet op, gaat ze gelijk op zoek naar een drol.. Ik vind het best wel vervelend dat ze dat doet, en ik weet ook niet waarom ze het doet. Ze weet in ieder geval wel dat ze het van mij niet mag. helaas doet ze het dus wel als ik er niet bij ben .. Scheve mond

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (ga ik zo even doen Lachen ) dus ik weet niet of er al gezegd is waar het door komt enzo Lachen

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 21:49

Ja, precies hetzelfde verhaal dus! pff het is echt een vervelende gewoonte!
maar heeft er niemand ervaring met die band?

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:51

de hond bij ons op stal is ook een labrador en doet dat ook

SnelleSas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:54

Mijn labrador van bijna 3 doet het helaas ook. Op advies van de dierenarts hebben we haar een tijdje ananas gegeven, dat wil nog wel eens helpen: 14 dagen schijfje ananas, week stoppen en dan nog een week ananas. Helaas heeft het bij ons niet geholpen. Ze weet heel goed dat ze het niet mag en ik weet tegenwoordig ook precies wanneer ze iets ziet wat ze op wil eten, dus ben haar met het uitlaten elke keer voor. Maar soms ben ik net te laat! In het bos laat ik haar wel los.
Geen ervaringen met de stroomstootjes. Het lijkt me wel iets wat zou kunnen werken, maar ik vind het niet zo diervriendelijk.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 21:56

Misschien een stom idee maar waarom doe je dan niet een tijdje als hij/zij losloopt zo'n muilkorf/bandje om de mond zodat ze niet kan eten, dan kan hij iig wel af en toe los.

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:02

Het is allemaal echt precies hetzelfde verhaal, de labrador is er ook echt gevoelig voor!
nee daarom.. het is echt moeilijk, maar aan de andere kant als het echt werk, nouja ik weet het niet, het is echt wel zielig namelijk!
Bedankt voor de reacties!

NeandroD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 22:04

mayday schreef:
Misschien een stom idee maar waarom doe je dan niet een tijdje als hij/zij losloopt zo'n muilkorf/bandje om de mond zodat ze niet kan eten, dan kan hij iig wel af en toe los.

Nee totaal geen dom idee, hebben we geprobeerd. Maar onze hond was zo slim om met de muilkorf in de stront te duwen, dan kwamen ze we als frietjes uit, zoo vies!