Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roylinde schreef:
Heeft iemand een iedee hoe ik daar aan kom? weet iemand een descundig iemand in de buurt van Lemmer/friesland??
Albert schreef:Rosita schreef:Fysiek conflict met een hond is nooit goed. Met of zonder 'tyleenbuis'..... De peut komt wel met andere oplossingen die niet gebaseerd zijn op onderdrukking (want dat is het natuurlijk wat Billy en Albert voorstellen)
Dit is gewoon geklets als een kip zonder kop. (was door de hond er afgebeten)
Een hond is een roedeldier en houd alleen maar van je OMDAT je de alfa bent.
Dus, elke poging van jou hond om jou plekje als baas over te nemen bestraf je op z'n honds; namelijk direct, effectief en proportioneel. Dat moet je leren!
Onderdrukking (het onderdanig maken van je hond) is helemaal niet wreed en naar voor de hond, maar geeft hem juist een omgeving die duidelijk en voor hem begrijpbaar is. Natural houndsmanship!
garny95 schreef:Misschien nog een andere manier, ga wat stappen terug, duidelijk je dominantie neerzetten. Jij als eerste door de deur dan hij, jullie eerst eten dan hij. Neerleggen op een plek en laten liggen zolang jij dat wilt. Komt er visite, laten zitten tot jij zegt dat hij mag begroeten, voer weghalen etc. Ik weet zeker dat je op die manier je terein weer terug kan winnen.
Bandos schreef:P.S. Weet je wel zeker dat hij uit de kruising komt die in je profiel staat??Ik wordt wat argwanend,want bij geen van die rassen komen zoveel witte aftekenigen voor!!Hij lijkt op de foto al een flinke kerel,en zal dat nu ongetwijfeld zijn.Heb je zijn ouders gezien??Ik twijfel ernstig aan deze kruising.Groetjes.