Vis euthanaseren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Vis euthanaseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:01

pff, knap dat je het durfde, ik wordt er gewoon al griezlig van, van het idee.. Nagelbijten / Gniffelen

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:05

Marigold schreef:
pff, knap dat je het durfde, ik wordt er gewoon al griezlig van, van het idee.. Nagelbijten / Gniffelen

Ja ik was ook 100% zeker om het niet te doen.
Maar het kon gewoon zo niet verder, voel me nog altijd vreselijk, net een moordenaar.

Hij is nu definitief dood, het ging snel en zonder enige pijn voor hem. En dat wou ik.

Ik zag me er zelf ook niet tot in staat. Maarjah, ik dacht aan hem. Het was gewoon mijn eigen verstand op nul zetten.

Pf ik hoop het niet nog mee te maken.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:08

Knap hoor!! Beestje zo laten lijden is helemaal niet fijn. Ws voelde hij ook niet zoveel meer Lachen. Heb je hem de kop afgesneden?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:12

Goed gedaan. Ik doe het zelf altijd met schaar. Koppie eraf knippen. Gaat heel snel. Hele kleine visjes (guppen ed) plet ik onder een steen. Goed in 1 keer erop pletten en klaar.
Invriezen kan ook, al ken ik iemand die na het invriezen van een goudvis (enkele dagen) het bakje daarna ontdooide en een zeer levendige vis tegenkwam. Sterke beesten Tong uitsteken

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:30

knap hoor Go jij! Go jij! ,
welzijn gaat idd boven alles,maar brrr,wat een akelig beeld zal dat geweest zijn, dapper!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:36

pff dapper hoor .. ik had het niet gekunt Clown
Maar je moet aan het dier denken en die kan niet zeggen of die pijn heeft en als het te zien is en niet meer beter kan worden, dan is zoiets de goede keus Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:41

Bedankt voor jullie steun Lachen
Ik voel me al beter!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:49

Heel knap van je om voor je vis te kiezen. OK dan!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:54

Tja hier de aquariumgek had dat nog nooit gehoord van dat invriezen
Maar het beestje is nu iig verlost!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 22:57

Veel knaagdieren worden ingevroren voor ze een lekker hapje voor de slang zijn.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:00

sorry Clown
MEn ik schrok gewoon van sommige antwoorden Bloos! zo heb ik dus me vis in riool gestopt Bloos door de wc gespoeld Bloos

Maar vind het knap dat niet heel bokt *LOL* meteen loopt te zeiken van zielig dit en zielig dat..

maar tegen een muur aan gooien Bloos! Bloos hahaha sorry.. maar vind het beetje te ranzig en beestachtig Bloos

Maar lees dat vis geen vis meer is.. sterkte Knipoog Clown

puccalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:43

Wat ontzettend goed van je dat je je vis niet langer hebt laten lijden, maar hebt verlost. Ik vind het heel knap dat je dit gedurfd hebt.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:52

Wow sommige dingen die mensen hier noemen vind ik wel erg cru haha. Al is het 'maar' een visje, ik zou echt niet de keel door kunnen snijden of 'm kunnen pletten. Ik had laatst ook een ziek visje, en had dat van dat invriezen gehoord van iemand en die zei ook dat dat binnen een paar minuten wel gebeurd was. Dus ik dat arme visje in een bakje in de vriezer gezet, maar ja, muts als ik ben ga ik elke minuut of wat kijken om te zien of dat beest nog leeft. Al met al heeft het geloof ik een half uur geduurd voordat het beestje niet meer ademde. En ik vond het echt zó sneu, kon bijna wel janken haha. Om een zieke gup!

Overigens als je erover nadenkt is invriezen waarschijnlijk wel het meest pijnloos, omdat je langzaamaan toch niets meer voelt. Hetzelfde effect als je zelf ijs of iets kouds tegen je lichaam houdt, dat doet geen pijn maar verdooft wel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:53

geef mij maar het spul om in het water te doen. Dat vin ik het vriendelijkste

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:58

Weet niet hoe dat precies inwerkt. Als daarbij de functies van bijvoorbeeld het hart eerst uitvallen en het visje stikt, dan weet ik niet of dat vriendelijker is.

Maar goed, wat een discussie hey. 'T is maar een visje dat over het algemeen niet zo nadenkt bij wat er gebeurt...

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:02

Jakkie, worden knaagdieren ook ingevroren voor dat ze naar de slang gaan? Das zielig!! worden die gewoon in een doosje in de vriezer gedaan? Kunnen ze die niet eerst gewoon doodslaan?
Wel een beetje offtopic, maar ben gewoon nieuwsgierig!

Beter trouwens dat je gewoon zn kop eraf hebt gesneden!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:09

Katja schreef:
*hoopt niet heel bokt over zich heen te krijgen*
Invriezen, door de lage temperatuur worden ze eerst sloom en uiteindelijk sterven ze. Moet een vrij pijnloze dood zijn.
Klopt!
Ze raken in shock,en bevriezen.
Hun hartslag gaat naar beneden,en hun ademhaling,alles eigenlijk.
Dan raken ze dus in een soort trance waar ze niks van merken,en gaan iegenlijk dood in hun slaap.
(in de winter overleven goudvissen het buiten in de vijver door helemaal op de bodem te gaan liggen,en daar in hun soort van winterslaap te wachten tot het ijs weer smelt.
Ze hebben door hun lage stofwisseling dan ook geen voedsel nodig.)

Misz_shul schreef:
Ach nee wat een rare authanaserende manieren, wij spoelden de vis gewoon door de wc...
Ach nee,dan is ie in het riool,en zal daar sterven..
Lekker hoor..

Ik lees nu ook dat de vis er al niet meer is.
Arm vissie.. Ach gut

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:05

wat moedig van je!
Zou het zelf nooit durven...

Vissen door de wc spoelen schijnt niet goed te zijn, heeft ook wel eens op bokt gestaan, weet niet meer goed wat het nou was.

@sjuulie: Natuurlijk kunnen vissen ook pijn hebben Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:09

Katja schreef:
*hoopt niet heel bokt over zich heen te krijgen*

Invriezen, door de lage temperatuur worden ze eerst sloom en uiteindelijk sterven ze. Moet een vrij pijnloze door zijn.

Ik denk dat dit nog de meeste "vriendelijke" manier is.. ik zou zelf zo snel niet een vis tegen een muur smijten.. of plat drukken of zn keel doorsnijden..
Of door de wc spoelen of dan in de vriezer leggen Ja

Edit: Ik lees nu dat je een hakmes hebt gebruikt.. Heel dapper.. ik zou het niet gekunt hebben Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:10

bijna alle dierenartsen gebruiken het. Degene die in de vis zitte toch. Zeker bij de kois ze gaan Slapen en worden nooit meer wakker...

Tuurlijk kunnen vissen pijn voelen....

Vissen doorspoelen is echt not done hoor. Snap niet waarom mensen het blijven doen

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:18

Dapper van je om hem uit z'n lijden te verlossen. Wat voor vis was het eigenlijk?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:26

Ik heb ratjes gefokt en heb 2x een 'ritten' gehad wat meteen na de geboore niet in orde bleek.. Die heb ik ook ge-euthaniseerd middels bevriezing.

Voor oudere ratjes die ik in moest laten slapen gebruikte ik altijd ether.. Een middel wat vroeger ingezet werd om mensen onder zeil te brengen voor een operatie.. Dosering moest zeer gecontroleerd, omdat een teveel aan dit spul dodelijk is..

Ik vond het altijd afschuwelijk om zelf dieren te euthaniseren, maar volgens de dierenarts was deze handelswijze vele malen diervriendelijker dan het vervoer naar de praktijk en daar een spuitje te geven..

Een echte dierenliefhebber moet dergelijke beslissingen kunnen nemen, dat is soms diervriendelijker dan laten lijden. TS: goede beslissing m.i. en voel je aub niet schuldig over wat je moest doen Ach gut

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:32

Wat voor vis was het eigenlijk?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:36

Plus dat ik je aquarium water is grondig zou testen. Ik neem aan dat je dat doet? Want zwemblaasproblemen kunnen hiervan vaak een oorzaak zijn. Voorkomen is beter dan genezen. De aquaristiek komt toch ooit van pas.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:51

Ik zou dat allemaal dus nooit durven. Ik ging wel eens met mijn pa vissen, en dan hebben we wel eens een brasem en die stoppen er ook vaak mee. alleen nog ademen maar niet meer bewegen, net zoals de vis in kwestie (die er dus niet meer is). Mijn pa sloeg die dan dood, mocht ik niet bij zijn. En dan begroef ie hem Nagelbijten / Gniffelen . maarja. En inderdaad wat voor vis was het?

groetjes, Julia.