Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
2misty2 schreef:Mijn hond is ook bang voor vuurwerk.Dit komt denk ik omdat ik zelf altijd schrik van de knallen en zij reageert op mij.Dit jaar gaat het al beter.Als ze vuurwerk hoort gaat ze blaffen als ze buiten is wil ze naar huis.Ik negeer dit gedrag gewoon.Als ze blijft staan of ophoudt met blaffen beloon ik haar.Verder heb ik ook een onweer/vuurwerk cd deze heb ik gewoon bij mijn dierenarts gehaald.Ik vind het toch wel moeilijk daarmee te trainen,omdat bij ons het uitgaan een groot probleem is.Ze wil oudjaarsdag en avond en nacht helemaal niet uit en houd alles dus op.Zelfs in de tuin wil ze niks doen helaas.Maar ik ga zeker geen tabletten geven...ik wil proberen dat ze ermee om kan gaan en dat er niks is.Ik laat haar ook niet alleen als ik weg ga dan gaat ze mee.
Ketaki schreef:harlekijn schreef:
De honden worden van die tabletjes een beetje suf,dus weten niet wat er eigenlijk gebuurt,Ze slaapen er van geloof dat je een uurtje van te voren die tabletjes moet geven,Je dierenarts zal ze ook wel hebben,maar denk dat je bij de dierenspeciaal zaak goedkoper uit bent
Saskiaah schreef:Mijn hond doet sinds het vuurwerk (waar hij heel bang voor is) een beetje raar... als ik met hem buiten loop is dat met veel moeite hij durft niet meer te lopen en loopt enorm sloom! Hij springt tegen me op dat ik hem moet optillen en hij loopt er echt zielig bij. Hij is heel kijkerig en als ik hem na een tijdje niet optil probeerd hij te ontsnappen uit zijn halsband, ik vind het echt raar want ik zelf heb nog helemaal geen vuurwerk ofzo gehoord! Hij is 7 en maakt dus al zolang vuurwerk mee.. en hij vind het echt een totale ramp! Er zijn wel een paar knalletjes geweest, maar of ie daar nou zo paniekerig van wordt?
nielsd schreef:De mens veroorzaakt het...
Mensen doen vaak anders om de hond proberen af te leiden. Daar zit de fout! Als je gewoon normaal doet is er niks aan de hand.
Onze honden zijn allemaal niet bang voor vuurwerk.
harlekijn schreef:Honden hebben veel beter gehoor dan mensen,mijn hond ligt altijd in z'n bak,gaat hij ineens raar doen,kan ik er op rekkenen dat we een uur later onweer hebben.Maar mijn hond is ook niet bang voor vuurwerk,En om jou hond nu al een kalmering tabletje te geven lijkt,me erg vroeg
Ketaki schreef:dees_daan schreef:ik weet niet over welke tabletjes jullie het hebben dan, maar van deze tabletjes komen ze in een soort narcose, dus een heeele diepe slaap, en de DA zei dat dit het beste was, dus denk niet dat ze er veel van meekrijgen, omdat ze zo ver weg zijn
ja idd echt overal
ja maar door die heel erg diepe slaap krijgen ze bewust veel mee.
omdat ze zich niet kunnen bewegen/verroeren denk je dat ze niks mee krijgen.
maar als jij als mens in coma bent, krijg je onbewust of bewust veel mee.
maar omdat je in coma bent, kun je niet bewegen dus je hoort het wel, maar beweegt niet