Harvumi schreef:Harde realiteit en het gebeurd steeds vaker. Het wil natuurlijk niet zeggen dat iedere broodfokker zo is, maar er zijn ook veel gevallen waar het wel zo is.
Ik ben een keer in België met kennissen een jack russel pup gaan halen. Die mensen deden de voordeur open, je viel flauw van de stank. Pups zaten in een doos en mams zat verdop chowchow pups te zogen in een kenneltje met warmte lamp. Meneer vertelde doodleuk dat ze wilden uitbreiden en zowieso al 200 teven hadden op de boerderij van hun zoon.
Ik had nooit mijn pup daar vandaan gehaald, maar ja...wie ben ik.
Ik denk dat er meer mensen stil moeten staan bij het feit dat dit gebeurd, en er vaak inteelt bij komt. Waardoor er ook sneller kans is op ziekte bij hun pup!
Ik persoonlijk neem alleen een hond uit het asiel of bij een erkende fokker. Evt. bij mensen waar ik zeker van weet dat het goed zit.
Ben ik wel met je eens dat die man het daar niet goed deed. Maar we hebben er wel een leuke hond aan en dat weet je ook toch. Je kent BO. En ik denk dat je met micha ook geluk gehad hebt hoewel ze toch wel is bang is maar het ook leuk doet op de hondenschool. Enne die man wou 100 fokteven maar goed ook niet goed natuurlijk.