Hond komt terug,maar hoe..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

Re: Hond komt terug,maar hoe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:37

Succes met je hond. Je hebt best kans dat die mensen 2 honden teveel vonden er zulke verhalen verzonnen om jouw de hond terug de laten nemen.
Ik ben er zeker geen voorstander van dat je haar met 5 maanden leeftijd weg gaf, maar dat terzijde.
Er zijn hele goede boeken over honden en baby's/ kinderen (b.v. van martin gaus). Ik zou me er zeker in verdiepen als ik jou was en dat goed lezen. Kinderen kun je heel snel leren omgaan met de hond. Stop de hond niet weg, daar leert hij juist van dat het kind iets gevaarlijks of engs is. Je hond is nu 8 maanden dus komt nog volop in de pubertijd en je hebt dus best kan dat hij alsnog gaat slopen etc, maar dat is een kwestie van consequent zijn.
Ook voernijd kun je heel positief oplossen. Maar zo te lezen was dat nu over?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:55

Honden en kinderen zijn perfect te combineren, als je efficient je tijd indeelt, en je natuurlijk ook genoeg tijd besteed aan de hond. Hele dag in de bench is ook geen leven. Probeer toch iets uit te werken zou ik zeggen...

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 19:11

Zoals ik al aangaf de hond zit niet in de bench,
de hond gaat het erg goed mee,ze luistert uitstekent.En nog niks vertoont.Overdags zit ze bij me oma en avonds en nachts is ze bij ons.Ze doet het er erg goed onder en is erg blij als ze mensen oid ziet.
Het liefst word ze heel de dag aangehaalt,en zit ze naast je op de bank.Hier weet ze dat ze het niet mag maar af en toe toch even proberen.Ze heeft hier der eigen mand en kleed waar ze ook veel inslaapt samen met de poes.
Het gaat dus erg goed met der.Daar zijn we erg blij mee en nog blijder dat ze het bij ons niet doet.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:47

Bloempje: wat fijn dat de hond zo goed is opgeknapt bij jullie. Daaruit blijkt dat je toch de goede keuze hebt gemaakt om hem weer op te halen. Het zal voor jou moeilijk genoeg geweest zijn om de hond weg te moeten doen. Ik neem aan dat je daar toch lang over nagedacht hebt. Plast ze bij jullie in huis, of doet ze dat gewoon buiten? ik denk dat ze blij is dat ze nu weer een baasje heeft. Honden hebben regels nodig en ik denk dat ze bij de andere mensen gewoon haar gang mocht gaan en nu heeft ze weer leiding. Het was zo sneu geweest als die mensen de hond naar het asiel hadden gebracht. Worden ze ook niet beter op. Ik wens jullie veel geluk met de hond. En straks met de baby zal het vast wel goed gaan. Als je maar genoeg tijd en aandacht aan de hond besteedt als de baby er is, lukt het vast wel. Bijv: niet wegduwen als je de baby vast hebt, maar gewoon even laten kijken, dan went dat snel genoeg. Toen mijn eerste kind werd geboren, hadden we een duitse Herder van 9 jaar oud. Als je eens wist wat voor nare dromen ik gehad heb, dat het niet goed zou gaan tussen hond en kind. Hond kreeg ook zijn aandacht en het is heel goed gegaan. Nooit problemen gehad en het was ook een hond met gebruiksaanwijzing. Ook bij kind nr 2 was de herder heel lief. Later hadden we een collie van 3 jaar en toen werd kind nr 3 geboren. Ook die heeft nooit problemen gegeven met de kinderen. De duitse herder was eigenlijk veel liever, ons collie-teefje was best een kattekop! Joh, veel succes!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:34

Gelukkig heb je de hond terug hopelijk blijft het zo goed gaan en kan je haar bij je houden!

Wat misschien ook een oplossing is
Als je oma echt niet meer voor de hond kan zorgen om welke reden dan ook om haar misschien in crech opvang te doen.
Ik werk in een dierenhotel en veel mensen werken fulltime en doen de hon sochtends naar ons brengen en savonds komen ze de hond weer halen. De honden komen met veel plezier binnen ze krijgen aandacht en kunnen uren spelen met andere honden!

Het kost wel wat maar ze worden gevoerd en geborsteld die dag en ze zijn lekker rustig die avond Knipoog

Misschien is dat voor alle nood nog een oplossing ik bedoel het zou zonde zijn om je hond weg te doen omdat je een kleine krijgt. Het kan goed hond en kind als je het maar goed combineerd en goede regelmaat heb en disipline!
Succes ermee!
En echt ik hoop dat je haar kunt houden vind het altijd zo sneu voor die beestjes als ze weg moeten!