Bloempje: wat fijn dat de hond zo goed is opgeknapt bij jullie. Daaruit blijkt dat je toch de goede keuze hebt gemaakt om hem weer op te halen. Het zal voor jou moeilijk genoeg geweest zijn om de hond weg te moeten doen. Ik neem aan dat je daar toch lang over nagedacht hebt. Plast ze bij jullie in huis, of doet ze dat gewoon buiten? ik denk dat ze blij is dat ze nu weer een baasje heeft. Honden hebben regels nodig en ik denk dat ze bij de andere mensen gewoon haar gang mocht gaan en nu heeft ze weer leiding. Het was zo sneu geweest als die mensen de hond naar het asiel hadden gebracht. Worden ze ook niet beter op. Ik wens jullie veel geluk met de hond. En straks met de baby zal het vast wel goed gaan. Als je maar genoeg tijd en aandacht aan de hond besteedt als de baby er is, lukt het vast wel. Bijv: niet wegduwen als je de baby vast hebt, maar gewoon even laten kijken, dan went dat snel genoeg. Toen mijn eerste kind werd geboren, hadden we een duitse Herder van 9 jaar oud. Als je eens wist wat voor nare dromen ik gehad heb, dat het niet goed zou gaan tussen hond en kind. Hond kreeg ook zijn aandacht en het is heel goed gegaan. Nooit problemen gehad en het was ook een hond met gebruiksaanwijzing. Ook bij kind nr 2 was de herder heel lief. Later hadden we een collie van 3 jaar en toen werd kind nr 3 geboren. Ook die heeft nooit problemen gegeven met de kinderen. De duitse herder was eigenlijk veel liever, ons collie-teefje was best een kattekop! Joh, veel succes!