Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Biepmiep schreef:Maakte IEDEREEN er zich maar druk over dat er met slecht gefokte honden (en andere dieren) gefokt wordt.....
LisetCharlot schreef:Binnen het Jack-Russell hondenstamboek bestaan er geen officiele stamboom/papieren. Dit is mij verteld door iemand die in de honderfokkerij zit (legaal).
Eigenlijk hebben in Nederland alleen de grote (lees: meer gevaarlijke) honden als herders,rottweilers,en dobbermanns een papier, zodat er aan gezien kan worden wat de kwaliteiten zijn van die hond (ook of ze HD hebben) en of er geen valse honden (mag-test) in de verervingslijn zitten. De fokkerij bij JackRussells zit meer in de buurt, je kent meestal de hondjes waar je mee kruist, en daardoor kun je zelf wel of niet bepalen of je overgaat tot een dekking. Bij die grotere honden heb jet toch meestal meer over honden die actief zijn in de hondensport, en waar een kruising van een goede teef met een goede reu veel geld, maar ook naamsbekendheid voor een kennel opleverd..
LisetCharlot schreef:Binnen het Jack-Russell hondenstamboek bestaan er geen officiele stamboom/papieren. Dit is mij verteld door iemand die in de honderfokkerij zit (legaal).
Eigenlijk hebben in Nederland alleen de grote (lees: meer gevaarlijke) honden als herders,rottweilers,en dobbermanns een papier, zodat er aan gezien kan worden wat de kwaliteiten zijn van die hond (ook of ze HD hebben) en of er geen valse honden (mag-test) in de verervingslijn zitten. De fokkerij bij JackRussells zit meer in de buurt, je kent meestal de hondjes waar je mee kruist, en daardoor kun je zelf wel of niet bepalen of je overgaat tot een dekking. Bij die grotere honden heb je t toch meestal meer over honden die actief zijn in de hondensport, en waar een kruising van een goede teef met een goede reu veel geld, maar ook naamsbekendheid voor een kennel opleverd..
Jaro_Lover schreef:Laat ze lekker!
Ik zou het ook wel willen..
Als ze weten wat ze doen is het toch goed?!
Eigenlijk hebben in Nederland alleen de grote (lees: meer gevaarlijke) honden als herders,rottweilers,en dobbermanns een papier, zodat er aan gezien kan worden wat de kwaliteiten zijn van die hond (ook of ze HD hebben) en of er geen valse honden (mag-test) in de verervingslijn zitten. De fokkerij bij JackRussells zit meer in de buurt, je kent meestal de hondjes waar je mee kruist, en daardoor kun je zelf wel of niet bepalen of je overgaat tot een dekking. Bij die grotere honden heb je t toch meestal meer over honden die actief zijn in de hondensport, en waar een kruising van een goede teef met een goede reu veel geld, maar ook naamsbekendheid voor een kennel opleverd..
Billy schreef:ik heb idd een Jack met boom
In Engeland is alleen de Parson erkend, in de rest van de wereld de Jack Russell ook. In Nederland meen ik vanaf 1999