Mijn Jack Russel word weer vader.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Re: Mijn Jack Russel word weer vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:58

Maakte IEDEREEN er zich maar druk over dat er met slecht gefokte honden (en andere dieren) gefokt wordt.....

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 00:10

Er zijn mensen die het echt voor het geld doen en ik ken er een paar en geloof me is niet leuk. Ik probeer ze op een andere weg te brengen maar ze gaan toch gewoon door.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:26

Biepmiep schreef:
Maakte IEDEREEN er zich maar druk over dat er met slecht gefokte honden (en andere dieren) gefokt wordt.....

Wie zegt dat de hond van de TS slecht is?
Het gaat niet om het eeuwige feit dat er kennelijk NERGENS goed gefokt wordt (volgens jullie) maar om de TS haar hondje.

Paar maand geleden wou een kennis van me haar Amerikaans witte herder als dekreu laten spelen....
Is zij nu ook 'slecht'? Alle mensen die bij haar komen en een pup willen moet ze terug sturen me 'haal er een uit het asiel'..

Tjonge, tuurlijk is het niet leuk dat er zoveel (ongewilde) honden en puppies zijn, maar dan zou ik veel groter denken dan alleen iemand aanvallen die een topic opent op bokt.nl. Daar schiet je geen drol mee op.

For the record: Mijn pup kwam NIET van een broodfokker Bloos

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:34

Veel plezier met je nestje! Lachen

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:36

Inderdaad veel plezier!

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:39

waarom moet je honden met papieren hebben!?!?!
allemachtig he, ik ken alleen maar mensen die honden ZONDER papieren hebben!!! Wij ook.. niks mis met die beestjes
Ik zou zeggen; heel veel plezier met het nestje alvast! En met de pup die je zelf houdt natuurlijk Haha!

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:45

Idd alvast veel plezier met het nest!

enne.. over dat slechte fokken.. ik heb nog steeds niet gehoord dat mensen zich moeten laten testen voordat ze aan kinderen beginnen.. volgens mij wordt daar veel meer mee verk loot!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:35

ooh wat een droppie zeg!!

wel foto's laten zien als ze er eenmaal zijn he Knipoog

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 12:18

Zoals ik al zei weet ik best goed wat er gebeurt in de honden handel. Mijn duitse herder komt daar ook vandaan. Mijn reutje heeft inderdaad een paar keer gedekt en ik weet niet zoveel van zijn achtergrond maar de puppen van hem zijn leuke vrolijke hondjes en hebben geen gebreken. En ja er kan altijd een pup tussen zitten die dood gaat of niet goed is. Dat heb je niet voor het zeggen. Ik snap wel dat sommige mensen het niet goed keuren maar ik zou nooit een hond die niet goed is laten dekken. Ik zelf heb totaal 6 honden en heb in de jaren genoeg meegemaakt. Maar ik ben blij dat er toch mensen zijn die het leuk vinden.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:28

Binnen het Jack-Russell hondenstamboek bestaan er geen officiele stamboom/papieren. Dit is mij verteld door iemand die in de honderfokkerij zit (legaal).

Eigenlijk hebben in Nederland alleen de grote (lees: meer gevaarlijke) honden als herders,rottweilers,en dobbermanns een papier, zodat er aan gezien kan worden wat de kwaliteiten zijn van die hond (ook of ze HD hebben) en of er geen valse honden (mag-test) in de verervingslijn zitten. De fokkerij bij JackRussells zit meer in de buurt, je kent meestal de hondjes waar je mee kruist, en daardoor kun je zelf wel of niet bepalen of je overgaat tot een dekking. Bij die grotere honden heb je t toch meestal meer over honden die actief zijn in de hondensport, en waar een kruising van een goede teef met een goede reu veel geld, maar ook naamsbekendheid voor een kennel opleverd..

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:27

LisetCharlot schreef:
Binnen het Jack-Russell hondenstamboek bestaan er geen officiele stamboom/papieren. Dit is mij verteld door iemand die in de honderfokkerij zit (legaal).

Eigenlijk hebben in Nederland alleen de grote (lees: meer gevaarlijke) honden als herders,rottweilers,en dobbermanns een papier, zodat er aan gezien kan worden wat de kwaliteiten zijn van die hond (ook of ze HD hebben) en of er geen valse honden (mag-test) in de verervingslijn zitten. De fokkerij bij JackRussells zit meer in de buurt, je kent meestal de hondjes waar je mee kruist, en daardoor kun je zelf wel of niet bepalen of je overgaat tot een dekking. Bij die grotere honden heb jet toch meestal meer over honden die actief zijn in de hondensport, en waar een kruising van een goede teef met een goede reu veel geld, maar ook naamsbekendheid voor een kennel opleverd..

Wil je mij pb-en wie dit soort rare praat verteld?
Ben wel benieuwd welke 'fokker dit soort praatjes houdt.
Zie verder www.nvjrt.nl en www.kennlclub.nl
De JAck Russell terrier is een officele FCI erkend ras.

En over fokken met goede en slechte honden:
Niet fokken met dieren die niet goed gebouwd zijn: Alle honden moeten rechte pootjes hebben en deze staat uit de ellebogen. Heeft niet eens wat met stamboom te maken.
Je fokt toch ook niet met slecht gebouwd paard?'

24 februari houdt de rasver. voor Jack Russells een infodag in mange de Fruithof in Heteren, ik zie dat je in Elst woont kan je je daar eens laten voorlichten en die fokmeneer ook.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 17:41

LisetCharlot schreef:

Eigenlijk hebben in Nederland alleen de grote (lees: meer gevaarlijke) honden als herders,rottweilers,en dobbermanns een papier, zodat er aan gezien kan worden wat de kwaliteiten zijn van die hond (ook of ze HD hebben) en of er geen valse honden (mag-test) in de verervingslijn zitten. De fokkerij bij JackRussells zit meer in de buurt, je kent meestal de hondjes waar je mee kruist, en daardoor kun je zelf wel of niet bepalen of je overgaat tot een dekking. Bij die grotere honden heb je t toch meestal meer over honden die actief zijn in de hondensport, en waar een kruising van een goede teef met een goede reu veel geld, maar ook naamsbekendheid voor een kennel opleverd..

Dit is inderdaad rare praat, want dit verhaal gaat echt helemaal nergens over. Als dit is wat die persoon jou zo letterlijk heeft verteld dan heeft hij echt totaal geen verstand van het fokken van rashonden of hij probeert je (uit eigen belang) onjuiste informatie op de mouw te spelden.
Voor elk ras dat door de Raad van Beheer op Kynologisch gebied erkend wordt, worden in Nederland stambomen uitgegeven en dat heeft werkelijk helemaal niets te maken met het formaat van de hond of het feit of die honden actief zijn in de hondensport o.i.d.

Dat die persoon zich bezig houdt met legale hondenfokkerij zegt ook weinig. Je moet het wel heel bont maken wil het honden fokken je verboden worden, dus ook hele erge broodfokkers kunnen zichzelf gewoon legaal noemen.
Vaak worden dit soort onjuiste verhalen verteld door broodfokkers wanneer ze je een stamboomloze pup proberen te verkopen. Verdrietig Wees dus op je hoede voor mensen die dit soort dingen vertellen.

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 23:32

Zelfs ik vind het raar nou dat zegt toch wel wat.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:49

Hmm.. Dit is mij echt verteld door iemand die veel in die hondenwereld zit.. Maar als ik jullie zo hoor, is dat dikke stierenpoep ja!

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:51

Laat ze lekker!
Ik zou het ook wel willen..
Als ze weten wat ze doen is het toch goed?!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 08:13

Jaro_Lover schreef:
Laat ze lekker!
Ik zou het ook wel willen..
Als ze weten wat ze doen is het toch goed?!

Ja en hoe weet jij dat of ze weten wat ze doen?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 08:21

Waarom zou je hem castreren als hij geen afwijkingen heeft in zijn gedrag, of wanneer hij geen problemen veroorzaakt omdat hij z'n ballen nog heeft?
je zegt dat hij goed luistert, en ik zie geen dominante hond op de foto's.

Waarom zou je hem dan castreren? Dan is het echt niet nodig, een beetje overbodig. Als hij er niet dominant door word.
het zelfvetrouwen krijgt een gigantische deuk, als je een reu of teef laat castreren. Ze zijn immers geen man of vrouw meer, dit kan tot zelfvetrouwensverlies lijden.
Ik spreek uit ervaring.

Als het niet nodig is, hoeft het niet. Dat is nog een fabeltje uit hondenland.

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:23

Nou dat zal ik je uitleggen waarom dit is mijn 2de jack. Mijn eerste pieste in huis wat je wel vaker hoort bij jacks. Die heb ik laten helpen en het piesen was over. Deze jack doet dat ook. Ondanks hij zo naar buiten kan lopen en aan het uitlaten ligt het ook niet want ik fiets veel met mijn honden. Dus als hij het teefje gedekt heeft gaat hij onder het mes. EN ja hij is wat dominant naar andere reuen. Dus ik spreek ook uit ervaring.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:37

Ik bedoelde vooral dominant naar jou toe, dominant naar andere honden kan ook een goed iets zijn. Knipoog
Maar dan is het een logische stap ja, tenminste een verantwoorde stap. Als het het sproeien tegen zou gaan zou ik het ook doen.
Piesen in huis is ballen eraf, tja sorry je hebt het zelf zo ver gekregen. *LOL*

Dan is de morele kwestie nog; 1 keer seks en daarna nooit meer wat vind je er zelf van, maar daar zijn zoveel meningen over dat ik daar maar niet over begin. Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:40

Piesen in huis is een kwestie van dominantie. Je hebt je hond dus niet onder appel.
Dan kun je idd 2 dingen doen, onder appel zetten, of ballen eraf als makkelijke uitweg.
Voordeel van ballen eraf is iig dat er niet meer bastaardjes op de wereld gezet gaan worden.
Verstandige beslissing dus Knipoog

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:14

LisetCharlot schreef:

Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:17

ik heb idd een Jack met boom Haha!
In Engeland is alleen de Parson erkend, in de rest van de wereld de Jack Russell ook. In Nederland meen ik vanaf 1999

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:22

Wat een leuke jack, ik ben benieuwd naar de pups.
Wat een gezeur van iedereen over die stamboeken zeg, hebben jullie al jullie dieren uit het asiel gehaald?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:24

Billy schreef:
ik heb idd een Jack met boom Haha!
In Engeland is alleen de Parson erkend, in de rest van de wereld de Jack Russell ook. In Nederland meen ik vanaf 1999

Hangen er dan ook pupjes aan die boom? *ziet een Jack Russel-boom voor zich* Haha!

Maar de verwarring blijft omdat zeker oudere honden(errr... moeilijk woord beginnend met 'enci...') vaak nog oud zijn, en daar staan Jacks in vermeld als 'ras zonder stamboom'.
Die verwarring zal nog wel blijven tot er een aantal nieuwe hondenboeken zijn. Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:27

De verwarring blijft zolang mensen zich niet in een ras verdiepen Haha!
Deze info is binnen 5 minuten te vinden op internet Haha!