Maar toch heb ik er liever een met een lekker dik vachtje, zon teddybeertje.
Ieder zn eigen smaak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rissjuh17 schreef:Weetje.. met zo'n hond heb je niet zo'n last van een hond die verhaard.. mijn hond laat een heel kleed achter en zelfs die heeft kort haar. Alle hondjes met lang haar vind ik gwn vies.. Mn beste vriend heeft zo'n westhighland terrier.. en als die euuhh.. poeptblijft alles in zn haar hangen.. smakelijk eten dan :y
Rosita schreef:vampiregirl schreef:ik heb een hekel aan van die mutanten, naakte beesten die zichzelf niet warm kunnen houden in de winter (denk er voor jezelf is aan hoe het zou zijn als je altijd in je blote bud loopt!), pekinesen die een zo'n platte snoet hebben dat ze geeneens adem kunnen halen, bullterriers die een enorme onderbijt hebben, kleine valse mormels..geef mij maar iets dat dicht bij de natuur staat ZONDER problemen
Eh, iets als een hangoorkonijn of een Brahmakip bedoel je???? Daar kan ik ook weinig 'natuurlijks' aan ontdekken.
vampiregirl schreef:ik heb een hekel aan van die mutanten, naakte beesten die zichzelf niet warm kunnen houden in de winter (denk er voor jezelf is aan hoe het zou zijn als je altijd in je blote bud loopt!), pekinesen die een zo'n platte snoet hebben dat ze geeneens adem kunnen halen, bullterriers die een enorme onderbijt hebben, kleine valse mormels..geef mij maar iets dat dicht bij de natuur staat ZONDER problemen
polly2 schreef:vampiregirl schreef:ik heb een hekel aan van die mutanten, naakte beesten die zichzelf niet warm kunnen houden in de winter (denk er voor jezelf is aan hoe het zou zijn als je altijd in je blote bud loopt!), pekinesen die een zo'n platte snoet hebben dat ze geeneens adem kunnen halen, bullterriers die een enorme onderbijt hebben, kleine valse mormels..geef mij maar iets dat dicht bij de natuur staat ZONDER problemen
Toch is de reden dat deze honden naakt gefokt zijn in de loop der tijd een hele praktische. Anders dan alleen voor het uiterlijk zoals bij pekinezen en zo.
Deze honden zijn namelijk gefokt in woestijngebieden waar het overdag heel heet is en 's nachts gruwelijk koud. Deze honden konden door hun naaktheid goed tegen de warmte overdag. Ze hebben een iets hogere lichaamstemperatuur dan andere hondenrassen en ook als de mens. 's Nachts werden ze dan ook als levende kruik gebruikt om mensen warm te houden tijdens het slapen. Dat ze dan geen haren hadden was alleen maar extra praktisch...dan heb je ook geen haren in bed!
Citaat:Daarbij is dit niet bewust zo gefokt maar SPONTAAN ontstaan