Chinese naakthond-Fans of eigenaars op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nOukjee

Re: Chinese naakthond-Fans of eigenaars op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 14:18

Kleine naakthondjes vind ik best leuk! Lachen
Maar toch heb ik er liever een met een lekker dik vachtje, zon teddybeertje.

Ieder zn eigen smaak Knipoog

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 15:07

Weetje.. met zo'n hond heb je niet zo'n last van een hond die verhaard.. mijn hond laat een heel kleed achter en zelfs die heeft kort haar. Alle hondjes met lang haar vind ik gwn vies.. Mn beste vriend heeft zo'n westhighland terrier.. en als die euuhh.. poept Bloos blijft alles in zn haar hangen.. smakelijk eten dan :y

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:30

Ik vind hem geweldig Haha! wat een snoepie zeg maar idd die sieraden maarja kerstkleding is ook weer tja.. Tong uitsteken zo'n hondje zou ik wel willen

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:35

Rissjuh17 schreef:
Weetje.. met zo'n hond heb je niet zo'n last van een hond die verhaard.. mijn hond laat een heel kleed achter en zelfs die heeft kort haar. Alle hondjes met lang haar vind ik gwn vies.. Mn beste vriend heeft zo'n westhighland terrier.. en als die euuhh.. poept Bloos blijft alles in zn haar hangen.. smakelijk eten dan :y

Da's toch wel een kwestie van het juiste voer kiezen en geregeld naar de trimsalon hoor. Mijn Westie's (en mijn andere harige honden) hebben dat echt niet.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:19

Ik heb ze Haha!

Een hairless, Jazz:
Afbeelding
Afbeelding

En een powderpuff, J.Lo:
Op sjiek....
Afbeelding

en op "stoer"
Afbeelding
laatste foto gemaakt door www.fullmonty.nl , voor wie nog wat meer mooie chinezenfoto's zil zien Vingers aflikken

M'n moeder heeft ook een powderpuff, Posh, is zusje van mijn Jazz:

Afbeelding

Ik vind de powderpuffs zeker zo leuk als de hairless, echt heel jammer dat de meeste mensen geen idee hebben dat er dus ook een variatie is MET haar. Sterker nog, ze zitten samen in een nest en je kunt niet eens op enkel hairless fokken, want elke hairless draagt ook het gen voor powderpuff. Alleen als je met twee powderpuffs fokt, weet je zeker dat je alleen powderpuffs krijgt.

Ze mogen trouwens best in eerste instantie ietsje terughoudend zijn naar vreemden, maar ZEKER niet angstig of agressief!!
Het is een gezelschapshond en die moet gezellig doen Haha! Let heel goed op het gedrag van de overige honden bij een fokker, in eerste instantie natuurlijk de ouders.

Het teefje op jouw foto is toch Mandy van Ingrid? Die loopt er thuis ook niet zo bij hoor, dit is echt voor een reclamefoto-shoot geweest en het gaat om de sieraden Clown

Het valt echt wel mee met die jasjes, Jazz heeft dit jaar nog amper wat aangehad. En die rent hier ook gewoon door de stallen en over de mesthoop, niks tuttigs aan. De gemiddelde whippet heeft het serieus een stuk kouder en eerder een jas nodig.

Ik heb verder nog twee border collies en dat combineert heel leuk bij elkaar, in ieder geval qua energie-niveau Pling

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:08

Rosita schreef:
vampiregirl schreef:
ik heb een hekel aan van die mutanten, naakte beesten die zichzelf niet warm kunnen houden in de winter (denk er voor jezelf is aan hoe het zou zijn als je altijd in je blote bud loopt!), pekinesen die een zo'n platte snoet hebben dat ze geeneens adem kunnen halen, bullterriers die een enorme onderbijt hebben, kleine valse mormels.. geef mij maar iets dat dicht bij de natuur staat ZONDER problemen

Eh, iets als een hangoorkonijn of een Brahmakip bedoel je???? Daar kan ik ook weinig 'natuurlijks' aan ontdekken.

t zijn alleen niet MIJN beesten Clown iemand heeft mij gevraagd om te adverteren..
maar die hoeven iig geen kou te lijden en ze kunnen gewoon ademen en functioneren, t gaat hier namelijk niet over konijnen die over een oren struikelen..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:19

vampiregirl schreef:
ik heb een hekel aan van die mutanten, naakte beesten die zichzelf niet warm kunnen houden in de winter (denk er voor jezelf is aan hoe het zou zijn als je altijd in je blote bud loopt!), pekinesen die een zo'n platte snoet hebben dat ze geeneens adem kunnen halen, bullterriers die een enorme onderbijt hebben, kleine valse mormels.. geef mij maar iets dat dicht bij de natuur staat ZONDER problemen

Toch is de reden dat deze honden naakt gefokt zijn in de loop der tijd een hele praktische. Anders dan alleen voor het uiterlijk zoals bij pekinezen en zo.
Deze honden zijn namelijk gefokt in woestijngebieden waar het overdag heel heet is en 's nachts gruwelijk koud. Deze honden konden door hun naaktheid goed tegen de warmte overdag. Ze hebben een iets hogere lichaamstemperatuur dan andere hondenrassen en ook als de mens. 's Nachts werden ze dan ook als levende kruik gebruikt om mensen warm te houden tijdens het slapen. Dat ze dan geen haren hadden was alleen maar extra praktisch...dan heb je ook geen haren in bed!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:55

Ik vind ze erg grappig om te zien! Maar geef mij maar een hond met veel haar, zoals de mijne Haha!!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:03

vorige keer was er op de puppyparty een chinees naakthondje. ik had er nog nooit 1 gezien. ik vind ze niet mooi maarja wel apart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:09

hmm vind het nogal kapot gefokte beestjes geef mij maar een collie lkkr wollig is mee mijn voor keur

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:08

Ik vind het idd ook een rat en mijn konijn is nog groter dan zo'n beestje.
Maargoed, gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak Knipoog

Ik hoop dat je een goede fokker in NL vindt, iig succes ermee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:17

is ook nisk voro mij. Ok, mijn hondje verhaard ontzennd en moet 2 keer per dags tofzuigen, maar vind zo`n naakt beestje beetje eng. dan maar stofzuigen.
maar iedereen heeft een andere smaak zal ik dan maar zeggen..Tong uitsteken

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 00:57

polly2 schreef:
vampiregirl schreef:

Toch is de reden dat deze honden naakt gefokt zijn in de loop der tijd een hele praktische. Anders dan alleen voor het uiterlijk zoals bij pekinezen en zo.
Deze honden zijn namelijk gefokt in woestijngebieden waar het overdag heel heet is en 's nachts gruwelijk koud. Deze honden konden door hun naaktheid goed tegen de warmte overdag. Ze hebben een iets hogere lichaamstemperatuur dan andere hondenrassen en ook als de mens. 's Nachts werden ze dan ook als levende kruik gebruikt om mensen warm te houden tijdens het slapen. Dat ze dan geen haren hadden was alleen maar extra praktisch...dan heb je ook geen haren in bed!

@vampiregirl, en nog een aantal die het over kapotgefokt hebben, ik zit hier net dus (in tegenstelling tot de rest uit eigen ervaring) te vertellen dat het nogal erg meevalt met dat koud hebben, en als je even verder kijkt naar deze honden als het feit dat er niet overal haar zit, dan zie je dat ze qua bouw juist een en al sport en atleet zijn, geen enkele beperking in beweging of adem of zicht, één en al functionaliteit. Kijk naar hoekingen, borstdiepte, neuslengte, en zeg mij waar ze problemen mee gaan hebben. Botafwijkingen zoals je bij veel van de grote rassen ziet komen nauwelijks voor, evenals luchtwegproblemen, en deze honden worden met gemak 15 jaar of ouder. Mijn chinezen lopen gewoon in de behendigheid hoor! En denk er om dat ze snel zijn en sprongkracht hebben.
Dan kan ik toch wel heel veel rassen opnoemen die daar lichamelijk niet toe in staat zijn, en ik vind ook dat je daar gelijk in hebt dat je dat niet bewust zo zou moeten fokken (jij gebruikt het woord mutanten, maar daar heb je het dan dus juist niet over), maar dat is bij de chinees gewoon niet het geval. Daarbij is dit niet bewust zo gefokt maar SPONTAAN ontstaan, net zoals onze voorouders die we nu in de dierentuin zitten te bekijken een boel meer haar hadden als wij.
Ik blijf het bizar vinden dat wezens die zelf ook alleen maar haar op hun kop hebben, dat ineens bij een dier een afwijking vinden. Dat is dus gewoon niet zo. Iemand zich ooit zorgen gemaakt over bijvoorbeeld een olifant in zijn blootje of een varkentje?
Of over een geschoren paard Knipoog

Hiermee was ik trouwens meteen al een beetje aan het reageren op polly2, zoals jij het verteld gaat het verhaal inderdaad rond, maar er klopt jammergenoeg bar weinig van. Er zit wel een kern van waarheid in de 'warme kruik in bed', maar ze zijn er zeker niet speciaal voor gefokt. Dan is het nog eerder zo dat ze het voordeel hadden dat ze minder gevoelig waren voor vlooien, wat prettig was op de schepen waar ze ook als taak hadden het grotere ongedierte (muizen) uit te schakelen.

Groot misverstand nummer 2 is de lichaamstemperatuur-fabel, zelf dierenartsen trappen hierin maar die is dus pertinent NIET hoger als die van een behaarde hond! Honden hebben sowieso een hogere normale lichaamstemperatuur als wij mensen, en door het ontbreken van vacht voel je dit verschil directer wanneer je je handen op een haarloze hond legt. Het is dus een gewone hondentemperatuur, en ook hetzelfde als die van de powderpuffs wat dus OOK chinese naakthonden zijn.
Dus voor degenen die blijkbaar over mijn eerdere stukje met foto's heengelezen hebben, okee ik geef toe dat ik meestal wel eventjes bezig ben met uitleggen dat mijn ontzettend harige J.Lo een chinese naakthond is, maar ze ZIJN er dus ook gewoon in wollige uitvoering Haha!
En niet zo'n rat-formaat als gedacht wordt ook trouwens... gemiddelde chinese crested zit tussen 4-6 kilo.

Ik ben een gewoon nuchter hondenmens verder, behandel de chinezen ook niet echt anders als m'n schapendrijvende bordercollies, heb KK1 gedaan en ben kynologisch instructeur dus ben wel ietsje onderlegt op hondengebied, en ik vind het gewoon jammer dat mensen die er nog nooit 1 echt hebben MEEGEMAAKT, er zo'n heftige meningen over op nahouden. Dat is niet aanvallend bedoeld verder hoor, zie het maar meer als uitnodigend Pling

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:04

Ik vind ze er wel lief uitzien, maar ook een beetje eng, maar als ik er zelf een zou hebben, dan zou ik hem/haar waarschijnlijk verwaarlozen (niet dat ik zo ben) omdat ik dan gillend voor em weg zou rennen en em niet zou durven aaien. Boos! Boos! en daarom neem ik er dus geen. Bloos klinkt vast heel debiel allemaal.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:12

ow net gans verschoten van het beeld van die Sam! dat worden nachtmerries *sorry*
morgen de rest van het topic eens doornemen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:13

Vanaf het moment dat ik voor het eerst een naakthond zag was ik er al weg van.
Vind ze bijzonder sierlijk en erg hygienisch tonen.
Vind de powderpuffs ook erg mooi,
Ik zou er persoonlijk wel eentje willen hebben maar denk niet dat mijn man het ziet zitten( die is meer van de rottweiler en doberman brigade Haha! )

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 01:30

Een vriendin op stal heeft ze een reutje en een teefje Chill en Dezzle. Vind ze wel erg grappig maar zou er zelf niet zo snel voor kiezen.
Zou zelf eerder ook voor chihuhua's kiezen
Aanschouw hier onze 3 schatjes.
Petit Fleur (alias Fleur) helemaal links.
Oliebarin van de markelhof (alias Ollie of boertje) in het midden.
Binky ( alias Stinky) haha helemaal rechts

Afbeelding

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:18

tsja het is ook niet mijn ding, geef mij maar een flinke hond met kort haar. Heb trouwens laatst voor het eerst een mexicaanse naakthond gezien, was wel een mooier dier om te zien dan zo'n chinese wat mij betreft. Maar absoluut geen schatje en ze kwamen omdat ze perse met de hond wilden fokken Verward Nouja misschien een uitzondering Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:50

wat een ontzettende leuke foto's op die fullmonty site Haha! Ik heb laatst de sfinxen van een bokker getekend dus ben dat blote wel wat meer gaan waarderen nu Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:53

Ik vind ze niet heel mooi,
maar ze zien er wel lief uit !

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:10

ik vind ze echt super gaaf, maar zelf zou ik ze niet zo snel nemen. Ten eerste zijn ze schreeuwend duur (zeveel geld heb ik nou niet voor een hond over) en ik vind het zo zielig dat ze geen vacht hebben. Volgens mij krijgen ze het snel koud.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:23

Citaat:
Daarbij is dit niet bewust zo gefokt maar SPONTAAN ontstaan

Uhh.. Dan komen ze toch voort uit mutanten Lachen?

Vind het mooie hondjes om te zien, maar brr... zelf hoef ik ze niet, te klein, te ielig, te...... kaal! Of helemaal wel of helemaal geen haar Clown..
Ben benieuwd of deze 'coupe' die ze hebben geknipt moet worden, of dat dat natuurlijk zo is!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:37

Vind Chinese Naakthouden ook érg leuk hoor. Waar wij 1 van onze 2 Chihuahua's ( Pling ) vandaan hebben gehaald, die eigenaresse had ook een Chinese Naakthond. Mooi vind ik ze niet meteen (al moet ik toegeven dat er toch prachtige honden tussen zitten, in dit ras!) maar volgens mij niks mis met het karakter hoor. Lachen

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 12:55

hmm aparte hondje moet ik zeggen ik vind ze er wel sgattig uitzien.
maar ik heb liever wat grotere honden zoals de duitse herderder en de mechelse

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:52

Die Chinese beesten vind ik echt 3x niets Nagelbijten / Gniffelen
Die mexicaantjes zijn wel grappig; heb ik nog nooit gezien tot ik hier keek. Maar geef mij toch maar iets met veel haar Vork