Help Kippen uitgemoord,

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re: Help Kippen uitgemoord,

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:36

bunzingen zijn nog een slag groter toch?

anders zet zo'n vangkooi op, met eten er midden in, ERG slimme marter die meteen zou snappen dattie ermee gevangen word, tenzij hij de eerste keer onsnapt, maar die kooien zijn heel goed, mijn opa gebruikte um ook bij zijn vogels. Hij heeft de marter ergens ver weg bij een kanaal weer losgelaten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:40

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:23

Dat is wel zonde he. Mijn vader had ooit hele leuke scharrelkippetjes gekocht. We hadden 2 honden en 2 dagen later lagen de kippetjes voor de deur helemaal uit elkaar getrokken allemaal vermoord door de hond. Sindsdien heeft me vader maar geen kippetjes meer genomen. Hoe je ervan af komt geen idee eigenlijk ik heb zo een beest nog nooit gezien

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:37

Jee,wat verschrikkelijk zeg... vooral als ze er al jaren waren, dan komt het nog harder aan. Tjah, misschien een vang kooi, hoewel ik niet weet of dat ook verboden is, je 'verstoort zijn natuurlijke leefomgeving'. Voor je geitjes zal het waarschíjnlijk geen kwaad kunnen, maar bij mijn tante heeft er één al een keer een flinke knauw verkocht. Ganzen zijn wat groot, maar zijn zeker een doelwit, en je kat zal eigenlijk niet snel kunnen gebeuren, die zijn een beetje beter dan een marter. Nogmaals, geen garantie hoor. Mijn tante heeft hem weg gekregen door op nachtelijk lawaai af te gaan, en in volle furie een houtblok per ongeluk goed te mikken. Hij was gelukkig wel meteen dood Bloos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:40

Wat doen we als dieren in de weg staan van onze belangen we doden ze Knipoog Er is een reden waarom ze beschermd zijn

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 01:55

Luckey schreef:
Ik werd gisterochtend gebeld door mijn moeder dat de kippen dood in de tuin lagen. Eentje nek helemaal open en de andere gewoon kapot gebeten. We hadden deze kippen al jaaaaaaaren dus het is echt zonde! Nu ging ik dus vanochtend de geiten voeren, zie ik een marter lopen *de moordenaar*. Heeft er iemand enig idee of marters ook gevaarlijk zijn voor de geiten en de gans..? En doen ze de katten wat..?

En de belangrijkste vraag, hoe krijgen we die marter weg!?!

Je kan de jachtopziener bellen, die plaatst een val geloof ik, en word het beest ergens anders weer uitgezet. Iedereen blij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:56

bedankt allemaal voor jullie tips! na maandag heb ik het beest niet meer gezien maar na 3 kippen te hebben opgevroten zal hij ook wel voor een week genoeg in zijn buik hebben..

ga vanmiddag eerst eens de dierenbescherming bellen..

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:54

je mag ze niet doodmaken, maar vangen en "verplaatsen" mag toch wel? Nagelbijten / Gniffelen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:58

hondengeur ofzo schijnt ook te helpen, ik heb niet je hele topic gelezen dus weet niet of het al gezegt is Knipoog