waar hebben jullie jullie konijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re: waar hebben jullie jullie konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:02

Hij zit altijd in zijn hokje in de kamer Lachen
En hij mag bijna elke dag wel een paar uurtjes door de kamer huppelen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:34

Mijn konijn heeft het luxe. Haha!
Hij heeft een grote kooi, in de woonkamer. Die staat op een laag tafeltje. Deurtje staat altijd open, komt uit op een voetenbankje, en via het voetenbankje kan hij op de grond. Onder zijn tafeltje ligt een kussen/kleedje waar hij eigenlijk altijd op zit. Verder loopt hij dus los door de kamer. Lachen We hebben een krab/klimpaal voor de poes, en het onderste deel (huisje+plankje) heeft het konijn in beslag genomen. Verder liggen overal speeltjes en loopt hij overal. Springt ook op schoot als je op de bank zit. Haha!

[Edit: alleen als er niemand thuis is zit het deurtje van zijn kooi dicht, we moeten hem wel in de gaten houden Lachen ]

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 16:09

Mijn konijnen zitten in een schuur met aangesloten ren ... Zitten dus de hele tijd los Lachen...
De andere 2 (heb er in totaal 5) zitten in een soort flat in de schuur ...
Gr.
Naatje

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:59

ik heb 3 franse hangoren in een ren Buiten van 4 bij 3m en dan ong. door de helft. want mannetje moet apart. alleen hebben we nu aan allebij de kanten 1 meter over, en we gaan het verbouwen dus grote kans dat het groter word.... Maar wil ook weer wat cavia's want die mis ik toch wel heb ze altijd gehad en sins een half jaar niet meer.. Maar moet thuis nog even over leggen..
Ze hebben ook een schuilhok erin.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:35

De onze (7) lopen vrij in onze grote tuin die omheind is. Elke morgen en avond krijgen ze een grote pot korrels en een grote pluk hooi, die ze samen opknabbelen. Ze kunnen elk moment in het tuinhuis, (wat geeneen ooit doet) en hebben hun hol gebouwd onder het tuinhuis en helaas ook ervoor. Lachen
Ik heb nog nooit gelukkigere konijnen gezien, we doen het zo al 10 jaar. Lachen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:24

Ik heb in de tuin een stuk grond omheind,
daar staat hun hok,ze bepalen zelf of ze naar binnen,naar buiten gaan,
Of ze graven of dat ze slapen!
Vind het ideaal,
Super om te zien dat een konijn zo vrolijk is als ze de ruimte krijgen die ze nodig hebben!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:30

wat leuk om te lezen dat veel konijnen de ruimte krijgen en los mogen lopen !! Cool
een konijnenflat mag wat mij betreft verboden worden..tenzij je konijnen elke dag los laat lopen
een paard hond of kat stop je toch ook niet 24 per dag in een hokje Pling
dus waarom of mensen dat nu vaak wel bij konijnen doen is mij een raadsel

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:32

Groot hok in de tuin en in de winter als het echt koud is in de schuur. Heb ook nog een ren op het gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 23:43

Bij ons leven er 2 in een konijnenren.Dat zijn onze oorspronkelijke nijnen.
Maar sinds verleden week heb ik er 3 bij.Gevonden langs de weg.Ik schat ze zo'n half jaar oud.Alleen zijn dit mannetjes en kon ik ze niet bij mijn vrouwtjes zetten.Dus die drie leven in de katten ren die 3 bij 10 meter is.Die ren loopt langs onze ramen.het is zo leuk ze te zien spelen dat morgen de mannetjes gecastereerd worden en ik ze er met de dames gaat zetten dan lopen ze er alle 5.Dus kattenren word konijnehok Haha! .
De katten lopen er trouwens vrolijk tussen, al waren ze eerst even bang van de konijnen Haha!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:33

Konijnen leven echt op als je ze los laat. Mijn éné konijn was ziek en mloest ff binnen blijven in een kooi, hij at niet meer. Vanf we hem terug buiten in de groep zetten, at hij terug Lachen
En die gekke bokkesprongen die ze maken als de zon weer even schijnt, schitterend Lachen

Onze kat loopt ook gewoon naast de konijnen, nog nooit problemen mee gehad, ze zijn van kleinsaf gewend aan elkaar. Lachen We hebben ook de rammetjes gecastreerd om 1 grote bende te krijgen, is super om te zien Lachen

Hier een fototje

Afbeelding

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:35

In de winter in een hok buiten en in de zomer in een ren buiten