de mechelse herder gevaarlijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: de mechelse herder gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:02

ja vind ik ook Haha!

haha onze hond heeft ookw elw at egsloopt maar dat is ze al snel afgeleerd, wel is het vaak als we thuis komen dat ze net gedragen pantoffels ofzo mee naar bed neemt of haar mand of een gedragen t-hisrt. We haddenz elfs een keer de deur open late staan en kon ze bij de was datnog gewssen moest woprden en lagen zelfd de sokken en onderbroeken in haa mand Haha! maar ze heeft ze niet gesloopt Tong uitsteken

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:03

Cinnepin schreef:
ja vind ik ook Haha!

haha onze hond heeft ookw elw at egsloopt maar dat is ze al snel afgeleerd, wel is het vaak als we thuis komen dat ze net gedragen pantoffels ofzo mee naar bed neemt of haar mand of een gedragen t-hisrt. We haddenz elfs een keer de deur open late staan en kon ze bij de was datnog gewssen moest woprden en lagen zelfd de sokken en onderbroeken in haa mand Haha! maar ze heeft ze niet gesloopt Tong uitsteken

en nou graag ABN taal.
is lastig lezen zo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:06

ohja sorry soms typ ik sneller dan ik eigenlijk kan

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:07

hahaha oke.
maar heb geen medelijden als onze hond, hun hond zal gaan aanvallen eigenlijk.
hadden ze er maar gelijk maar wat aan moeten doen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:08

We hebben thuis 2 mechelaars gehad uit het asiel die beiden uit de africhting kwamen. (Dus afgedankt, de ene was niet hard genoeg en de andere te fel) De eerste was niet zo'n probleem. Was een hele liefe sul. Maar die tweede was niet zo makkelijk. Niet te vertrouwen met kinderen , andere honden en vreemden. De enige die er thuis wat mee konden waren mijn vader en ik. Simpelweg daar de hond ontzag voor ons hadt en ons als baas accepteerde. Mijn moeder darentegen hadt ontzag voor deze hond en heeft 15 jaar met angst voor deze hond geleefd. De hond wist dat precies. Ook was deze hond zeer fanatiek en moets je met andere mensen altijd 300% op je hoede zijn.

Nu ik samen woon met mijn man hebben we Duitse herders, We doen zelf aan africhting. (IPO). Mijn man hadt ook wel intresse aan een Mechelaar maar daar mijn honden op de eerste plaats sociale huishonden moeten zijn (wel waaks) heb ik dus niet gekozen voor de mechelaar. Bij ons op de vereniging hebben we ook enkele mechelaars. merendeel daarvan zijn geen ideale huishonden, kunnen niet met andere honden enz. En zo gek als een deur.

Ik ben van mening dat 90% van de Mechelaars uit werklijnen niet thuishoren in onervaren handen en als huishond. Ook hebben deze honden een uitdaging nodig i de vorm van werk en dat hebben ze als huishond niet en vroeg of laat komen daar problemen door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:11

Iedere hond kan gevaarlijk zijn. Zelfs zo'n kleine teckel kan nog je vingers eraf bijten als hij daar zin in heeft. Het ligt geheel aan de opvoeding van de eigenaar hoe een hond zich gedraagt. Ik heb een man met 2 mechelse herders gekend en die beesten waren zo ontzettend lief en braaf. Ze liepen overdag vaak los rond op de manege en ze wouden altijd spelen of geaaid worden. Ook gingen ze altijd mee als wij op buitenrit gingen, ze luisterden altijd heel goed naar ons. Ze hebben ook nog nooit iets gedaan tegenover de kinderen die op de manege kwamen, ook niet gegromd ofzo. Ze vonden al die aandacht van de kinderen heerlijk. Het is gewoon hoe de eigenaar zelf met de dieren omgaat en hoe deze hen opvoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:15

Ketaki schreef:
hahaha oke.
maar heb geen medelijden als onze hond, hun hond zal gaan aanvallen eigenlijk.
hadden ze er maar gelijk maar wat aan moeten doen

ja vind ik ook!

Moest net wel lachen, hebben we het hier over *stoere* mechelaars, begint het te onweren hier en nogal harde klap, vliegt Nikita ineens bij mij op schoot en piepen....zat ik daar met een mechelaar op schoot te bokken Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:17

hahaha.
onze hond is echt een schatje hoor ( witte herder)
alleen doordat een andere hond hem aanviel ( teefje, is gekruisd waar ook pittbull in zit)
gaan zijn haren recht overeind staan als hij haar zal zien.

kun je zoiets er ook nog uit krijgen, of wat zouden jullie doen.
we proberen ze zo min mogelijk te zien hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:18

ik weet niet of je er zoiets uitkrijgt....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:19

tegen anderen is hij niet zo, alleen tegen hun.
maar ik denk dan,boontje komt om zijn loontje.
had je er gelijk wat aan moeten doen en niet zeggen dat het aan onze hond ligt.

daar waren/zijn we nog steeds echt gigantisch kwaad over

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:20

Toen ik 6 was kregen we ook een Mechelaarpup, mijn ouders hadden hiervoor alleen een vuilnisbakhondje gehad. Onze Mechelaar was eigenlijk bedoeld als politiehond, maar haar karakter was daar niet geschikt voor. Ze was ook altijd vreselijk lief en zorgzaam, ze wilde altijd het liefst dat we met het hele gezin bij elkaar zaten, anders liep ze constant iedereen te controleren. Ze heeft nooit gebeten of wat dan ook. Helaas is ze afgelopen herfstvakantie overleden, maar ze was ook al 13 jaar. Ook andere Mechelaars die ik ken zijn vriendelijke honden. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het niet verstandig is om een Mechelaar te nemen als je er geen ervaring mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:45

Lia_ schreef:
Judith_ schreef:

Lia_, eerlijk gezegd vind ik dat een raar idee, een moutinbiker of hardloper als pakwerker zien. Dan denk ik dat er toch echt iets fout is gegaan in het leerproces. Ik ben pakwerker, en ik kan over al heen rennen om de honden heen ect. zelfs met de mouw om. Blaffen mag, maar bijten mag pas als het commando is gegeven. Alle honden hier zien in geen enkel ander mens een pakwerker. Zou toch verkeerd zijn.

Mijn honden werken ook in de praktijk en we draaien dus ook erg veel praktijk oefeningen zonder "herkenbare" pakwerker waarbij van de hond een hoop zelfstandigheid wordt verwacht.
Ik moet er niet aan denken dat ik mijn hond bij elke inzet voor elke actie een commando moet geven, als ik bijv. aan het afschermen ben verwacht ik dat hij gewoon zelfstandig bijt/overbijt naar de mensen die te dicht bij komen.
Dat is echt compleet anders dan trainen op een IPOhondenveld Knipoog
Ik kan bijv. mijn honden rustig alleen een pand in sturen en rustig bij de deur afwachten, al naar gelang van het gedrag van de verdachte zal de hond of bewaken of in de aanval gaan.

Zoals ik al zei, ben ik in het bos en ze zien '"actie" moet ik ze dan gewoon even bij me roepen dan is er niets aan de hand maar roep ik ze niet terug zullen ze gewoon gaan....

Okee, in dat geval kan ik het begrijpen en biedt ik mijn exuses aan.

Niseyra, eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet verstandig een pup te nemen als je helemaal geen ervaring hebt. Neem dan liever een wat oudere maar opgevoede en rustige hond en ga daarmee op curses. Zeker als je beide nog moet leren (hond en baas). Als iemand die nog moet leren kun je iets of iemand anders niet het zelfde leren vind ik.

Wat ik echter helemaal verkeerd vind is een oude politiehond nemen als je geen of niet voldoende ervaring hebt. Kennis van mij werkte op een bedrijf waar een waakhond rond liep, daar ging het allemaal prima. Hond werdt te oud en hij besloot haar in huis te nemen. Met 4 kinderen, waarvan de jongst net een jaar was destijds. Geloof dat de hond daar twee maanden gezeten heeft. Daarna is hij afgemaakt omdat hij regelmatig beet. Op het werk kan het allemaal zo leuk lijken.
De douane honden lijken in de kennels ook heel leuk en zijn vertrouwd tegen iedereen. Maar zou er voor geen goud een in huis nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 18:59

ik ben altijd met honden opgegegroeit..toen ik mijn moeder uit gerukt werd Tong uitsteken hadden we een duitse herder maarw egens hd en veel pijn is zij ingeslapen ( ze wou ook mij grijpen omdat ik har niet met rust kon laten als kruipende onderkruipsel en ze veel pijn had )..toen kregen we een kruising kokkenspiniel ( of hoe schrijf je dat? ) die is 2 geworden en overleed aan kanker...daarna een bordercollie...ie is 14 jaar bij ons gebleven en hebben wegens ouderdoms klachten een spuitje moeten geven, dus dat voordeel had ik wel....en ik wilde beslist een collie of herder Lachen en toevallig had de fokker waar mijn fjord vandaan komt op dat moment een nest herdertjes en ging ik kijken voor de lol ( mijn vriend wou nog geen puppie Tong uitsteken ) en werd ik verliefd en heb ik haar gekocht Haha! Mijn vriend kwam thuis en wat zat daar in de kamer?? een hondje Tong uitsteken
Ik wist wel dat mijn vriend het eigenlijk wel wilde hoor maar wegens kleine probleempjes toen dacht hij dat het niet slim was Haha! ( vanwege werk...waren we wel genoeg thuis enzo??? maar hij werkt fulltime en ik parttime en als hij werkt ben ik meestak thuis en adersom Tong uitsteken ) en ook hij wil haar niet meer kwijt Haha! tis echt ons kindje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:09

Even een kopie van een stukje wat ik een tijdje terug op Bokkers van Toen heb gezet:
Lia_ schreef:
Vandaag was ik lekker aan het wandelen met de kleine....
Afbeelding

Afbeelding
Ik kwam nog wat bekenden tegen en was vrolijk aan het zwaaien, ik merkte helemaal niet dat ik werd gevolgd door een enge vent

Afbeelding
Opeens greep die bruut zomaar mijn tasje Boos!

Afbeelding
Hij ging er als een haas vandoor, maar ik zette de achtervolging is....

Afbeelding
Ik kon hem helaas niet bijhouden dus ik riep dat hij moest blijven staan omdat ik anders de kleine los zou laten Extreme duivel

Afbeelding
Tja, hij wilde niet luisteren, en wie niet luisteren wil.....

Afbeelding
.....

Afbeelding
..die moet maar voelen Haha!

Afbeelding
Zo, daar lag hij....

Afbeelding
Ik rende er snel naar toe om mijn tas weer terug te pakken.

Afbeelding
Ik greep de schurk bij z'n kladden....

Afbeelding
...en gelukkig was er een agent in de buurt die hem mee kon nemen naar het buro.....

Afbeelding
...zodat ik en de kleine weer lekker verder kon wandelen Ja

Was een demo op de Gelderse politiedag in Teuge dit jaar.
Dit is Kira, ze is 10 jaar en officieel met pensioen maar ze gaat nog vaak mee om demo's te geven en om les te geven aan collega's in het samenwerken met hondengeleiders.
Jesse is daar iets te fel voor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:10

wahhaha vind hem wel steen goed moet ik zeggen Haha!

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:19

Alle mechelse herders die ik ken in mijn familie zijn schatten van een beesten, dus mijn ervaringen zijn super Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:26

Afbeelding
kijk dit doet ze als ze onweer hoord Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:34

Cinnepin schreef:
Afbeelding
kijk dit doet ze als ze onweer hoord Haha!

oeh, wat een gaaf dier is het toch ook Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:40

hahaha dank je Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:45

mijn broer heeft een mel\chelse herder teef van nu 5 jaar iis daar al 10 maanden oud puppie gekomen beestje was mishandeld (kaak scheef) en overal bang voor
helaas is het met deze hond niet goed gekomen gaatm aar 2 keer per dag uit Boos! sochtends vroeg en savonds ) mn brooer moet helemaal naar een park rijden waar geen andere honden komen mn nichtje wwordt 4 ze kunnen niet samen en ook als er bezoek is moet de hond naar boven als de klwine slaapt mag tie naar beneden.. verder is mn broer er wel goed voor maar ik vindt t zielig! beestje is zo angstig heeft al paar keer gebeten naar andere honden en mensen ook mn broer en naar mn schoonzusje gromt ze en heeft ook gehapt (ze kan niet door bijten vanwege scheve kaak, wel lelijk bijten.) ik hen toen al gezegt doe een vclibker trainig of wat ook maar mn broer is eigenwijs ...
jammer van de hond maar dit is typisch n voorbeeld van hoe t ook kan gaan nou was deze hond dan wel getraumatiseerd maar toch...overigens zitten er bij deze hond ook werk honden in dr ouders..aqkleen de oude eigenaar heeft noooit papier opgestuurd..
maar vind ik elke hond kan vals worden met inconsequente opvoeding alleen de ene hond heeft ies meer aanleg

foto is schattig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:46

ik kan het echt niet uitstaan als mensen zo met dieren omgaan, ze schaden zo'n beestje

edit dara bedoel ik dus mee bij de vorige mensen dan jouw broer Tong uitsteken

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:51

@cinnepin dat snap ik Lachen maar ze wordt wel maar 2 keer uitgelaten vind ik te weinig maar t kan niet anders ze valt echt alles aan ik ben voor geen een hond bang maar voor die echt wel in t begin toen ze moest wennen was ze nog wel 'lief' luisterde ook goed totdat mn zoontje op schoot wilde en de hond naar zn gezicht hapte uit jaloersigheid.. en naar mij had ze ook gehaptToen ze gewend was liet ze dr ware aard zien ... jammer maar mn broer is stapel op dr en zorgt zo goed als kan goed voor zn maatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:53

ja idd...echt zielig voor 't diertje

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:01

Mijn vader heeft ook een mechelaar
Op zich een schat van een beest, maar oh wat fel en waaks
In een spel heeft ze per ongeluk een keer iemand gebeten, toen ze de bal wilde pakken
Maar niet omdat ze agressief was ofzo
Met andere honden is geen succes, zodra ze buiten loopt
In huis zijn regelmatig andere honden over de vloer geweest en dan gaat het wel goed Verward
Verder ontzettend waaks en slim, er is geen deur die ze niet openkrijgt
En er wordt inderdaad ook wel eens wat gesloopt Tong uitsteken
Daarbij zijn sokken en ondergoed zeer populair Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:05

hmm ik heb niet veel problemen met mijn mechelaar en andere honden..ok het is wel zo dat het met de 1 beter gaat dan met de ander maar met de kruising border van mijn moeder gaat echt zo goed! die 2 zijn echte vriendinnen van elkaar Lachen