[Foto] Hele leuke en lieve asielkatten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Re: [Foto] Hele leuke en lieve asielkatten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:51

is dit het dierenasiel zuidwolde? daar hebben wij 3 katten weg. ik heb er 1 mijn moeder 1 en mijn zus sinds een half jaar ook 1.

wil er heel graag nog 1 bij. maar ja, heb nog niet zo'n heel groot huis(wel tuin) en ben bang dat het dan niet goed zal gaan met mijn andere katten(2). ook moet ik volgend jaar 4 maand op stage en kan al geen onderdak vinden voor de katten die ik nu heb.

maar zodra ik klaar ben met school en een groter huis heb kom ik er zeker 1 halen(misschien zelfs wel 2).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:59

Niet dit is niet Zuidwolde, maar Winschoten. Overigens werkt dit asiel wel samen met Zuidwolde. Lachen

Lieke en Elma zijn vandaag trouwens ook geplaatst. Hyper!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 01:48

ah winschoten. nog nooit geweest. heb wel een keer een hond in huis gehad die uit het asiel van winschoten kwam maar geplaatst was in zuiwolde.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 02:00

Klopt, in winschoten is weinig plaats voor honden, en die worden daardoor overgeplaatst naar zuidwolde. Tenminste, dat is mij een keer verteld, maar dat zal Wuis vast beter kunnen vertellen Haha!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 02:31

Vind altijd alle beesten leuk, maar in dit rijtje is het wat mij betreft wel Molly die eruit springt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 08:47

whissie schreef:
Klopt, in winschoten is weinig plaats voor honden, en die worden daardoor overgeplaatst naar zuidwolde. Tenminste, dat is mij een keer verteld, maar dat zal Wuis vast beter kunnen vertellen Haha!

In winschoten is te weinig ruimte om asiel, pension en quarantaine te scheiden. Daarom blijven de honden die binnengebracht worden door de dierenambulance hier twee weken (in quarantaine zegmaar) en daarna gaan ze naar Zuidwolde. Ze hoeven daar dan niet meer in quarantaine en kunnen direct naar de plaatsbare afdeling. Lachen

Er zijn bij ons dus nooit plaatsbare honden, alleen quarantaine en een enkele keer pensionhonden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:24

mensen die overdag weinig thuis zijn kunnen vaak best een kat nemen Ja
ik heb er 4, en katten zijn gewoon super zelfstandig, en vermaken zich best alleen overdag.

Het is echt heerlijk als je thuis komt er je hebt 4 van die schatten die op je wachten als je thuiskomt Haha! ik zou iig me geen leven zonder katten kunnen voorstellen.

En ze zijn vrij makkelijk in onderhoud, bij die van mij maak de de bakken 1x per dag schoon,maargoed, ik heb dr ook 4 (ze hebben zaagsel in de bak) maar bij 1 kan zou dit 1x in de 3 dagen ongeveer zijn, als je 2 bakken in het huis hebt.
En naja, wat kost voer nou, en de jaarlijkse entingen, voor wat je er allemaal voor terug krijgt.

Ik snap niet dat mensen hun dieren naar het asiel kunnen brengen als er bij ons een dier in huis komt, blijft die tot die overlijd Haha!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:54

oei ik werk wel heel hygiënisch als ik dit zo lees, wij hebben 1 kat en dus ook 1 bak, en die wordt elke ochtend en avond uitgeschept op zoek naar viezigheid.
Voor de rest, brokken in bakje, water verversen en klaar is kees.
Katten laten zichzelf uit, wassen zichzelf en je moet er niet voor koken!

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:00

foxy80 schreef:
oei ik werk wel heel hygiënisch als ik dit zo lees, wij hebben 1 kat en dus ook 1 bak, en die wordt elke ochtend en avond uitgeschept op zoek naar viezigheid.
Voor de rest, brokken in bakje, water verversen en klaar is kees.
Katten laten zichzelf uit, wassen zichzelf en je moet er niet voor koken!

Ik ook hoor, ik heb 2 (uit asiel winschoten:D ) en heb 1 bak, maar die wordt minimaal 2x per dag schoongeschept. Heb van dat zand erin dat klontvormend is, en dus de pies er ook elke keer uit kan scheppen.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 14:18

*Zucht* Wat een schatjes zeg! Zou er zo eentje op komen halen (Molly *LOL* ), alleen hebben we er hier al eentje rondlopen met een achtergrond, die heeft er een jaar over gedaan om te acclimatiseren en ik zou haar niet weer in een stress-situatie willen brengen door een nieuwe kat te introduceren...
Overigens, onze eigen poes komt uit het asiel, was ~4 jaar oud toen we haar haalden, en had/heeft een zindelijkheidsprobleem. Gelukkig hebben we een tweedehands skai-leer bankstel dus das nog wel te reinigen Haha! Nooit spijt van gehad trouwens, het is de liefste kat die je maar kunt hebben. Zelfs mijn man vindt haar geweldig ('t is net een hond zegt hij Haha! )
Wat ik maar wil zeggen: er zijn altijd wel liefhebbers voor "kneusjes", dus hou moed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:09

Engel, Lieke en Elma zijn gisteren geplaatst. Lovers

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:21

Wuis schreef:
Engel, Lieke en Elma zijn gisteren geplaatst. Lovers

Ach, wat goed, zijn er alweer 3 minder in het asiel, super. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 17:48

Ja, maar als er drie weg gaan komen er vijf weer voor in de plaats. Helaas.

Er zijn vandaag alweer vier katten binnengebracht.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:13

Mm Verdrietig, zo houdt het nooit op.
Maar goed dat er toch al 3 geplaatst zijn die er al geruime tijd zitten.
Als ik kon kwam ik die rode ophalen. Haha!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:20

Wuis schreef:
Ja inderdaad, iedereen wil kittens. Er zitten op dit moment heel weinig kittens (gelukkig). Twee zijn nog erg klein en iedereen wil persé die. Rolleyes 'Ja meneer die kunnen nog niet weg, die gaan eerst in en pleeggezin'. 'O waarom? Ik wil die, ik wil niet zo'n grote!'

Rolleyes Rolleyes Rolleyes

zijn ze over 1,5 jaar niet groot dan? wij hebben ook poezen.. 3 in totaal.. 2 zijn hier geboren.. ze leven allemaal buiten maar krijgen sochtends eten van mijn oma en 's avonds onze restjes.. ze mogen op de hooizolder en swinters maak ik een warm bedje voor ze.. half jaar geleden is er een kat aankomen lopen.. hij is hier nog steeds en hij is heel lief.. waarschijnlijk gedumpt aangezien er een wond op zijn poot zat.. mijn opa heeft er wat zalf opgedaan en we hadden een hok gemaakt waar ie 2 wkeen in zat.. wel een grote hok.. toen is ie genezen en nu is ie er nog steeds.. maargoed.. zo gaat het overal met kittens en katten.. ze willen allemaal kleine, maar zodra ze groot worden is het dáág!. ook met honden gaat het zo.. wrom steriliseren mensen hun poes niet en wrom castreren mensen hun kater niet? ik word daar zo simpel van..

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 18:26

Jolandaa_ schreef:
[ze willen allemaal kleine, maar zodra ze groot worden is het dáág

Dat zal de reden zijn dat er rond deze tijd zoveel katten van een half jaar of anderhalf jaar in de asielen zitten. In het voorjaar geboren en na een half jaar "niet meer schattig genoeg".
De onze is nu anderhalf Tong uitsteken en écht niet meer het kitten dat ze was! Het is een hele volwassen tante geworden Lachen
*hmmmm... nu ik erover nadenk, het wordt dus statistisch gezien hoog tijd voor een nieuwe Tong uitsteken Of nee, toch maar niet, deze past zo fantastisch in ons interieur Ja Knipoog*

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:41

Wuis schreef:
Ja, maar als er drie weg gaan komen er vijf weer voor in de plaats. Helaas.

Er zijn vandaag alweer vier katten binnengebracht.

Dat lijkt me zo frustrerend.. Ben je zo blij dat er 3 een onderkomen hebben gevonden, staan de volgende al weer voor de deur.. Het is gewoon dweilen met de kraan open..

Ik keek vandaag na lange tijd weer eens op marktplaats, en ik word gewoon niet goed.. zoveel advertenties met gezocht een goed tehuis voor allemaal oudere katten.. Die advertenties staan er soms weken.. Ik kijk ermaar niet meer naar.. ik weet het is struisvogel politiek.. maar wel beter voor mijn frustraties..

Bij mij is er ook geen mogelijkheid meer.. heb in augustus 5 katten tegelijk geadopteerd, en nog 1 in oktober, en heb nu dan ook totaal 8 katten.. begon er met 2..

Gelukkig hebben jullie er weer 3 gelukkig kunnen maken.. hoop voor de nieuwe "klantjes" dat dit ook lukt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:54

die rode waarvan je de naam niet weet is precies onze rode kat, die we hebben gevonden en met de fles hebben grootgebracht (hij was 2 dagen oud) nu is ie een jaar of 7/8 denk ik..