Pff sommige hondenbaasjes!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Pff sommige hondenbaasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:14

Ik ben het wel met xXVeronaXx eens. Veel mensen laten hun honden loslopen terwijl deze helemaal niet zo goed luisteren of zelfs agressief worden... Onze ene hond is heel bang en als er een hond op haar afgestormt komt dan heeft ze het niet meer hoor, meestal blijven deze honden ook nog achter haar aanrennen, maar denk maar neit dat veel mensen de moeite doen om hun hond bij zich te roepen... En tja wat kunnen wij daar dan aan doen, onze hond niet meer loslaten omdat ze bang is Verward
Ook heb je van die kontenklever honden, ook ontzettend irritant, maar hun baasjes.... nog veeel irritanter! En wat wematje ook al zegt, jou eigen hond kan ook uitvallen. Vaak heb ik mijn andere hond aan de lijn en komt er een loslopende hond op hem afstormen (in een gebied waar dat niet mag) Hij is vrij agressief en kan er niet tegen als andere honden dominant om hem heen blijven draaien. Hij laat dan vaak wel even zijn tanden zien en gaat grommen, ik wil hem dan best waarschuwen maar als die hond niet weg gaat denk je op een gegeven moment ook wel eens: laat je tanden maar eens zien.... pfff vermoeiend die mensen Clown
En van die mensen die 15 minuten later achter hun hondje aan komen hobbelen wordt je ook niet goed...

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:02

als ik mijn hond vast heb waar dan ook dan verwacht ik van de tegenpartij dat die dat ook doet.
een leive hond of niet aan de lijn is aan de lijn......

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 20:14

HardcoreLady schreef:
Billy schreef:
Als mijn honden los lopen, en een andere hond er opaf gaat, verwacht ik dat ze samen gaan rauzen, niet dat je een asociale nietmachine bij je hebt in een losloopgebied.
Verder, als je hond zo goed opgevoed is, zou je hem niet voor de zekerheid vast hoeven houden.....

Ik ben het volledig met je eens!
Als jij weet dat jou hond aanvalt, moet je niet lopen in een gebied waar het loslopen van honden is toe gestaan.

Citaat:
En als je hond dan iets doet heb jij het zeker gedaan,
zo gebeurd dit ook vaker bij kleine honden,
Ik laat de mijne gewoon los als hun de moeite niet willen doen hem bij zich te houden.
Waarbij die kleine hondjes dan 10 meter de lucht invliegen ofzo ..

stoer hoor!

ik ga mijn hond 5 min uitlaten en alleen maar aan de lijn laten lopen omdat andere mensen te beroerd zijn om hun honden vast te maken Rolleyes
Nee, ik heb mijn hond onder controle, bij me en aan de lijn als er iemand anders passeerd (hoeft niet eens mét hond te zijn dit doe ik ook bij gewone voetgangers, fietsers ed)

Het is ook al eens voorgekomen dat iemand met 4 jack russels aankwam, allemaal los,
Riep ze niet terug of niks..
Naja onze hond ook losgelaten (m'n ouders waren erbij)
En toen kregen we een vregge bek van: Hou je hond vast en een rottweiler is gevaarlijk en dalijk bijt hij mijn hondjes etc etc ..
Nou dan moet hij gewoon zijn honden bij zich houden, heel simpel.

En verder speelt mijn hond elke morgen met een herder teefje dus hij komt wel aan zijn speeltrekken Knipoog

@kooslover en luna, ik ben het ook met jullie eens, en dit is ook wat ik zo ong probeer te zeggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 04:22

luna1 schreef:
als ik mijn hond vast heb waar dan ook dan verwacht ik van de tegenpartij dat die dat ook doet.
een leive hond of niet aan de lijn is aan de lijn......

jammer, maar als ik in een losloopgebied loop, ga ik echt mn honden niet vasthouden omdat iemand anders een niet-sociale dan wel slecht luisterende hond heeft.
Mijn honden gaan even snuffelen en spelen, maar als ik doorloop en ze roep komen ze gewoon achter me aan.
Als je je hond vast moet houden hoor je niet in een losloopgebied, en al helemaal niet met een agressieve hond

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:47

xXveronaXx; JIJ zou juist de verstandigste moeten zijn om jou hond dan maar af te lijden. Neem lekkere snoepjes voor hem mee. Mijn hond is ook niet een van de makkelijkste. Kan ook behoorlijk lelijk doen tegen andere honden. Tuurlijk, je wordt chagerijnig als jij wel moeite doet en die andere hun hond laten lopen, maar blijf de verstandigste. Die van ons loopt aan een halti zodat ik, indien nodig, haar mond dicht kan houden. Verder lijd ik haar altijd maar af met snoepjes ed. Ballen werkt bij haar ook perfect!
Denk dus ook bij jezelf na, en ga niet gelijk de ander de schuld geven. Het is inmiddels JOU hond die aanvalt. Niet die van een ander.

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 19:38

Wij hebben onze hond ook altijd los lopen Knipoog
Als ze een andere hond ziet is ze weg, MAAR als je haar roept komt ze ook direct terug. Maar meestal laat ik haar gewoon ga, waarom lees het volgende maar:
Hier in de buurt ken ik zo'n beetje alle honden, de baasjes kennen elkaar en de honden elkaar en als het "uitlaat uur" is, is er altijd een hele grote groep honden aan het spelen en baasjes vervolgens gezellig kletsen Vork Altijd erg gezellig, dus.

Ik vind dat honden het recht hebben om elkaar te leren kennen, achter zien te komen met welke honden ze kunnen spelen etc. Bovendien is sociaal contact met andere honden erg belangrijk! En ze kunnen best een stootje hebben hoor Knipoog.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 01:13

Wat een gezeur zeg. Ik ben het in dit geval echt helemaal met Billy (en nog een paar anderen) eens. Als je in een gebied loopt waar honden los mogen, en je hebt een niet-sociale hond dan is het jouw taak om je hond op tijd vast te nemen en eventueel andere baasjes beleefd te vragen of ze dat uit voorzorg misschien ook kunnen doen. In zo'n geval zal ik meewerken, al ben ik van mening dat je met een agressieve/niet-sociale hond beter een rustigere plek kan opzoeken dan een druk hondenbos. Maar als jij je hond alleen maar aanlijnt en verder stilzwijgend verwacht dat ik dat ook doe, heb je mooi pech.

Mijn hond rent op alle honden af, alleen maar met het idee "SPELEN". Wil een andere hond dat niet, dan merkt hij dat vanzelf omdat hij dan een knauw krijgt. En dan is het feest voor mijn hond ook snel over. En wat is er mis mee als dat gebeurt? Honden kunnen prima zelf uitmaken of ze geïnteresseerd zijn of niet en van een knauw en een snauw hier of daar gaan ze niet dood. En als jij een hond hebt waarvan je zeker weet dat die een andere hond echt zal grijpen, dan laat je die toch ook niet los lopen?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:01

ik liep in een losloopgebied en mijn hond was aan de lijn als er op dat moment een horde honden aankomt van 4 honden allemaal grote honden dan word mijn hond bang en wil weg dus wil geen contact met anderen om dit probleem enigsinds aan te pakken zal ik toch af en toe de confrontatie aan moeten gaan met een hond maar als ik vriendelijk vraag of jejej hond bij je kunt houden vind ik het wel zo netjes als je dat doet je kan niet van elke hond verwachten dat die met jou hond op kan schieten...
ik zeg niet dat ze niet los mogen lopen maar hou ze wel bij je....
en waar moeten de mensen dan heen met de honden die niet met alle honden op kunnen schieten?
die moeten plaats maken omdat jouhond volgens jou wel vriendlijk en lief is sorry hoor dat vind ik wel heel erg.....

gr gemma

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:06

Effy schreef:
Wat een gezeur zeg. Ik ben het in dit geval echt helemaal met Billy (en nog een paar anderen) eens. Als je in een gebied loopt waar honden los mogen, en je hebt een niet-sociale hond dan is het jouw taak om je hond op tijd vast te nemen en eventueel andere baasjes beleefd te vragen of ze dat uit voorzorg misschien ook kunnen doen. In zo'n geval zal ik meewerken, al ben ik van mening dat je met een agressieve/niet-sociale hond beter een rustigere plek kan opzoeken dan een druk hondenbos. Maar als jij je hond alleen maar aanlijnt en verder stilzwijgend verwacht dat ik dat ook doe, heb je mooi pech.

Mijn hond rent op alle honden af, alleen maar met het idee "SPELEN". Wil een andere hond dat niet, dan merkt hij dat vanzelf omdat hij dan een knauw krijgt. En dan is het feest voor mijn hond ook snel over. En wat is er mis mee als dat gebeurt? Honden kunnen prima zelf uitmaken of ze geïnteresseerd zijn of niet en van een knauw en een snauw hier of daar gaan ze niet dood. En als jij een hond hebt waarvan je zeker weet dat die een andere hond echt zal grijpen, dan laat je die toch ook niet los lopen?

mijn hond kent de hondentaal als het ware niet en weet dus ook niet hoe en wat ze aan moet met een hond die op haar af komt stormen zij denkt dan maar 1 ding en dat is wegwezen...
door die angst kan ze gaan angstbijten ze heeft het nooit gedaan maar als ze denkt dat ze in gevaar is weet ze maar 1 ding op zich daaruit te bevrijden en dat is een hap.en dan moet ik omdat jij vindt dat een hond in een losloopgebied gewoon mag doen en laten wat hij wil het probleem met deze hond negeren en ergens anders gaan lopen.
en ik wil niet zeggen dat je hond niet los mag lopen maar als ik mijn andere hond mee heb eis ik van haar dat ze naast mij loopt als ik iemand anders zie lopen ongeacht of deze hond vast of los loopt ik vind dat een teken van respect....

gr gemma

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:15

Effy schreef:

Het gaat erom dat andere mensen hun hond ook gewoon op een aangelijnde hond af laten stormen, de reu van mijn ouders kan ook niet met andere reuen en loopt daarom ook altijd aangelijnd. Mijn oudres waarschuwen wel altijd, maar soms luisteren de honden gewoon niet naar hun baasjes. En als ze er echt een keer een andere hond op hem afstormt draaien we voor de zekerheid gewoon de nylon riem om zijn bek, en nee deze hond is echt niet vals want mijn ouders hebben er twee maar hij kan alleen met teven. Ik moet er niet aan denken dat er een reutje van formaat Jack Russel op hem af komt gestormd want geloof me z'on knauw en snauw zou dan weleens heel anders uit kunnen pakken. Maar zou een hond daarom maar niet meer in het bos mogen komen ? Ik heb zelf ook een hond die wel heel erg sociaal is en met eigenlijk alle honden kan, mits deze honden ook met haar kunnen, als ik zie dat mensen hun hond aangelijnd hebben zal ik dat zeker ook doen, mijn hond gaat ook naar alle honden maar als ik haar roep zal ze naar mij komen en niet naar die hond. Ik ga toch zeker niet het risico nemen dat mijn hond gebeten word omdat ik het teveel moeite of wat dan ook vond om mijn hond een paar meter aan te lijnen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:26

Effy schreef:

Absoluut, ik ben het met je eens, maar ik vind alleen die mensen asosiaal die zien dat het niet klikt met jouw hond maar hun hond niet even bij zich roepen, maar verder natuurlijk in de gebieden waar dat mag, lekker los laten lopen! Lachen

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:24

je kunt nietvan iedereen verwachten dat zij hun hond apart houden omdat jij vindt dat je je hond gewoon los mag laten lopen.
dat kun je niet van iedereeen verwachten.
gr gemma

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:08

Lotte_ schreef:
Sommige mensen..
Got got.. wat een volk Vork

*LOL* idd!

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:14

ik weet het erger me er ook scheel aan. Mijn honden lopen altwee aangelijnt, ze zijn groot en luisteren niet zo goed als ik ze los heb lopen. en dan komen er van die mensen met minimaal twee honden los en die roepen die honden ook gewoon niet terug, echt het gaat een keer gebeuren dat 1 van mijn honden het niet zo leuk vind.

Poosje terug ook was ik met Max in het park aan het lopen. Aangelijnt komen er twee van die grote redbacks aan gered al blaffend, nekharen overeind! Ik schrok me kapot, gelukkig ziet Max nooit ergens kwaad in dus die wilde al gaan spelen en de eigenaar roepen naar die honden nou mooi niet dat ze terug kwamen.
En dan is het oh sorry hoor doen ze anders nooit. grrrrrrr ik haat dat zo he!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 00:33

Om even overal een beetje op te antwoorden omdat ik toch de TS ben ..
- Mijn hond luisterd naar me als ik hem roep, ook als er andere honden bij zijn.
- ik kan hem wel afleiden met een stok, maar ben bang dat andere honden daar dan ook achterna gaan, en als die die stok hebben wordt mijn hond 'agressief' (lees: eens flink grommen en neiging tot bijten), want dat ding is van hem.
- Verder is het bos noooit druk, en vooral niet met dit weer, je komt er bijna nooit iemand tegen.
- Dan hebben we ook nog dat die vrouw echt nog ver weg was, veels te ver om ook maar iets te vragen of ze haar hondne bij zich kon houden, en de honden waren al bijna bij mij (ik stond overigens ook nog eens dik 20 meter van het pad af, dus als ze haar honden gewoon vooruit had laten lopen was er ook geen probleem geweest).
- het is een gewoon bos, en losloopgebied? waar herken je dat aan? er lopen daar al eeuwen mensen met honden, alleen de laatste jaren zijn de mensen te lui om met vies weer hun hond uit te laten (niet alle mensen natuurlijk).
- ik ga mijn hond er al helemaal niet van weerhouden om naar het bos of veld te gaan, dat is gewoon zielig.
- Mijn hond heeft ook nog eens een verleden, en daarom dat hij niet goed met andere honden is.
- hij speelt zoals al gezegd bijna elke morgen met een herder teefje (onder toeziend oog van mijn vader).
- Én ik vind het niet zo netjes alks je 3 honden gewoon op iemand af laat gaan met 1 hond, die hem tevens ook nog bij zich roept en vastheeft Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 00:37

Ik vind het overigens wel aardig als mensen roepen van, laat hem maar los dan doet hij niks.
of roepen of je hem vast kunt houden (wat ik zoeizo al doe) Lachen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 00:51

Ik blijf van mening dat je te allen tijde zelf de verantwoordelijkheid moet dragen voor een niet-sociale hond (zoals mensen met een hengst op wedstrijd daar te allen tijde zelf verantwoordelijk voor zijn, om even een vergelijkbare discussie aan te halen). Dat houdt zeker niet in dat als jij als eigenaar van zo'n hond netjes vraagt of iemand zijn hond wil aanlijnen, die persoon het recht heeft jou te negeren, dat is op z'n minst onbeleefd te noemen. Maar aan de andere kant kun je zo iemand het niet kwalijk nemen als diegene daar bezwaar tegen maakt, want als jij met je hond naar een losloopgebied gaat (overigens hier in omstreken gewoon netjes aangegeven met bordjes, dus zeker herkenbaar) is het onvermijdelijk dat je andere honden tegen komt die, zoals in het gebied is toegestaan, loslopen. En als die honden niet goed naar hun baasjes luisteren o.i.d. dan is dat heel vervelend voor jou, maar dit kan nou eenmaal voorkomen en dat weet je als je dus naar een gebied gaat waar honden los lopen.

Nu zeg ik dus niet dat jij dan maar niet meer je hond los moet laten lopen of niet meer naar het bos moet gaan, maar ik vind wel dat je de verantwoordelijkheid voor het gedrag van jouw hond bij jezelf moet houden indien jij met je niet-sociale hond naar een losloopgebied gaat, en dus ook niet zo verontwaardigd moet doen over het feit dat een ander zijn hond niet aan de lijn doet. Je hebt er absoluut gelijk in als je zegt dat het niet erg aardig is van deze persoon, en ikzelf zou in deze situatie ook zeker wel m'n hond bij me roepen, maar feit blijft dat je mensen niet kunt verplichten hun hond aangelijnd te houden in een losloopgebied als jíj degene bent met een niet-sociale hond.

Zo. Hopelijk is het nu duidelijk dat ik persoonlijk geen probleem heb met niet-sociale honden en een aanpassing daartoe van mijn kant, ik wilde alleen even uitleggen dat in mijn ogen je gewoon niet het recht hebt zo verontwaardigd te reageren.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 01:21

mijn honden zijn alletwee sociaal, maar als er zo'n grote hond met zijn nekharen overeind naar de mijne komt aanrennen en niet op een enthousiaste manier, schrik ik me de blubbers! En dat vind ik niet netjes van de eigenaar van de honden.Ookal is het een losloop gebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:36

Als het gewoon een losloopgebied was (en daar ga ik van uit, want jij had je hond ook los lopen) vind ik dat die vrouw groot gelijk had. Als jouw hond niet goed met anderen overweg kan had je dat bijv. even kunnen melden, of kunnen vragen of die vrouw haar honden bij zich wilde houden - omdat dat in dit geval kennelijk niet mogelijk was had je gewoon je hond vast moeten blijven houden of even aan moeten lijnen. Zo simpel is het toch, jij bent hier degene met de hond die kennelijk slecht met andere honden om kan gaan, dan zal JIJ rekening met anderen moeten houden, want anderen kunnen niet van zo ver af al weten dat jouw hond zo is!

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 09:56

sorro1 schreef:
mijn honden zijn alletwee sociaal, maar als er zo'n grote hond met zijn nekharen overeind naar de mijne komt aanrennen en niet op een enthousiaste manier, schrik ik me de blubbers! En dat vind ik niet netjes van de eigenaar van de honden.Ookal is het een losloop gebied.

Heb je wel eens een risgeback gezien doen automatich de haren al overeind,de mijne wel maar zal niets doen,tja tot dat de hond andere neigingen heeft,dan kan die een flinke knauw verwachten.Ook heb ik gehad dat ik met mijn hond over het strand liep en er een jackrussel aan kwam gerend,beestje bleef maar in onze hond zijn pootjes bijten,tot dat de eigenaar zij hij heeft geen tanden meer,tja zij ik de mijne wel hoor,en voor ik het wist had mijn hond de jackrussel al bij zijn nekvel beet.Tja moet je,je dan als hond maar telkens in je poten laten bijten,ook die worden het een keer zat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 10:44

WildWings schreef:
Als het gewoon een losloopgebied was (en daar ga ik van uit, want jij had je hond ook los lopen) vind ik dat die vrouw groot gelijk had. Als jouw hond niet goed met anderen overweg kan had je dat bijv. even kunnen melden, of kunnen vragen of die vrouw haar honden bij zich wilde houden - omdat dat in dit geval kennelijk niet mogelijk was had je gewoon je hond vast moeten blijven houden of even aan moeten lijnen. Zo simpel is het toch, jij bent hier degene met de hond die kennelijk slecht met andere honden om kan gaan, dan zal JIJ rekening met anderen moeten houden, want anderen kunnen niet van zo ver af al weten dat jouw hond zo is!

Moet ik dan maar mijn hond vasthouden terwijl er 3 honden op je af komen gestormd
Lijkt me dat daar juist ongelukken van komen, ze hoeven maar een keer in de verkeerde richting te happen.

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:50

Nogmaals, het is JOU hond die aanvalt. Daar moet je in alle tijden rekening mee houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:20

xXVeronaXx schreef:
WildWings schreef:

Moet ik dan maar mijn hond vasthouden terwijl er 3 honden op je af komen gestormd
Lijkt me dat daar juist ongelukken van komen, ze hoeven maar een keer in de verkeerde richting te happen.

Nou, als jouw hond kennelijk niet sociaal tegenover andere honden is.. JA! Haha!
Het is heel simpel, de MEESTE mensen laten honden die niet goed met andere honden overweg kunnen gewoon ook NIET loslopen, je kan er dus vanuit gaan dat die 3 honden alleen maar willen spelen. Als je van jouw hond weet dat die dat niet wilt, dan houd je die toch even vast? Knipoog

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 00:56

Ik ga mijn hond echt niet vasthouden als er 3 honden op me af komen
Dan geef ik hem liever even de vrijheid en roep hem daarna terug, wat ik dus gedaan had

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 00:57

Trouwens, mijn moeder heeft al eens een beet gehad omdat ze tussen 2 honden inkwam .. met als gevolg een gat in d'r hand (gelukkig door eigen hond, die niet wist hoe laag hij zijn kop moest houden van onschuld, was onze vorige hond en was gewoon een ongeluk.
omdat mijn mijn moeder er met domme pech net tussen kwam Lachen )