Effy schreef:Wat een gezeur zeg. Ik ben het in dit geval echt helemaal met Billy (en nog een paar anderen) eens. Als je in een gebied loopt waar honden los mogen, en je hebt een niet-sociale hond dan is het jouw taak om je hond op tijd vast te nemen en eventueel andere baasjes beleefd te vragen of ze dat uit voorzorg misschien ook kunnen doen. In zo'n geval zal ik meewerken, al ben ik van mening dat je met een agressieve/niet-sociale hond beter een rustigere plek kan opzoeken dan een druk hondenbos. Maar als jij je hond alleen maar aanlijnt en verder stilzwijgend verwacht dat ik dat ook doe, heb je mooi pech.
Mijn hond rent op alle honden af, alleen maar met het idee "SPELEN". Wil een andere hond dat niet, dan merkt hij dat vanzelf omdat hij dan een knauw krijgt. En dan is het feest voor mijn hond ook snel over. En wat is er mis mee als dat gebeurt? Honden kunnen prima zelf uitmaken of ze geïnteresseerd zijn of niet en van een knauw en een snauw hier of daar gaan ze niet dood. En als jij een hond hebt waarvan je zeker weet dat die een andere hond echt zal grijpen, dan laat je die toch ook niet los lopen?
mijn hond kent de hondentaal als het ware niet en weet dus ook niet hoe en wat ze aan moet met een hond die op haar af komt stormen zij denkt dan maar 1 ding en dat is wegwezen...
door die angst kan ze gaan angstbijten ze heeft het nooit gedaan maar als ze denkt dat ze in gevaar is weet ze maar 1 ding op zich daaruit te bevrijden en dat is een hap.en dan moet ik omdat jij vindt dat een hond in een losloopgebied gewoon mag doen en laten wat hij wil het probleem met deze hond negeren en ergens anders gaan lopen.
en ik wil niet zeggen dat je hond niet los mag lopen maar als ik mijn andere hond mee heb eis ik van haar dat ze naast mij loopt als ik iemand anders zie lopen ongeacht of deze hond vast of los loopt ik vind dat een teken van respect....
gr gemma