Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dollemina schreef:De hond van mijn zus bevuilde zijn hele bench en het hele huis.
Hij plaste en poepte gewoon in zijn bench en ging er in liggen.
Zij heeft hem op de leeftijd van 2 jaar laten inslapen omdat hij een kronkel in de hersenen zou hebben.
Ik was daar boos over omdat ik de gezinssituatie bij mijn zus niet stabiel vond.
De hond kwam welliswaar op 1 jarige leeftijd uit het asiel maar is (vind ik) bij mijn zus in een druk,niet consequent gezin terecht gekomen.
k denk dat je inderdaad een hele goed therapeut in moet schakelen want je ziet denk ik iets over het hoofd.
Misschien is het jaloezie naar de andere hond toe.
Je zegt dat hij plast als je de andere hond de riem aandoet. Wellicht plast hij wanneer de andere hond aandacht krijgt en hij niet.
Waarom niet tegelijkertijd uitlaten.
Geef de hond een snoepje na plassen en poepen buiten.
Veel succes en houd je ons op de hoogte?
Pollewoppy schreef:Ik vraag me af wat de reden is dat deze hond niet bij de vorige eigenaar kon blijven. Wellicht door al deze problemen?
Ik denk ook dat het angstplassen is en dat er heel veel tijd en vooral geduld in zal gaan zitten om het weer goed te krijgen.
In ieder geval succes
Lintjuuuh schreef:Ten eerste kun je het beste een bench aanschaffen.
Het klinkt heel zielig, maar je kunt je hond eraan laten wennen. Zodat hij zijn bench associeert met zijn eigen fijne veilige plekje.
Leer hem wennen aan de bench, dus zet hem eerst een tijdje neer. Vervolgens ga je hem voeren in de bench, dus zet het voer in de bench en laat het deurtje open. Dit doe je zo een paar keer. Dan doe je eens een keer het deurtje dicht, op het moment dat hij klaar is met eten direct weer open doen. Zo ga je dit uitwerken door steeds een keer iets langer dicht te doen. Haal hem er niet direct uit als hij gaat janken, maar negeer hem en op het moment dat hij heel even stil is direct eruit halen en belonen.
Je hebt ook een bepaald soort speeltje, een 'kong', dat is een rubberen ding waar je allemaal lekkernijtjes in kan proppen (smeer er bijv leverworst in en doe er stukjes worst en kaas ed in). Deze kun je hem ook geven in de bench, ze zijn er uren mee bezig alles eruit te krijgen. Zo gaat hij de bench associeren met eten en wie weet gaat hij er binnen de kortste keren vanzelf in zitten om te slapen of als hij honger heeft. Dan kan je hem daar 'snachts in doen, meestal poepen+plassen honden niet graag in hun eigen plekje.
Het beste is om toch naar een gedragstherapeut te stappen, maar je kunt ook met hem naar de hondenclub gaan. Dat is heel erg leuk (spreekt uit ervaring) en je kunt er ook al je problemen kwijt en daarmee kunnen ze je heel erg goed helpen!
Lovely1 schreef:ik twijfel eraan of de bench wel een goede oplossing is. De hond zal dit gaan zien als zijn eigen plekje en daar zijn behoefte niet gaan doen... maar elke keer als jullie thuis zijn en hij eruit mag zal hij de kans grijpen op zijn behoefte weer in het huis te doen omdat hij dat niet " erkent" als zijn eigen plekje. Het huis moet als het ware zijn eigen plekje worden waar de hond zich veilig voelt.
Ik vraag me af of dit niet gewoon een zindelijkheidsprobleem is... misschien is de hond nooit fatsoenlijk zindelijk gemaakt en kreeg hij op zijn sodemieter als het baasje zag dat hij zijn behoefte in huis deed (direct als de hond het deed) en dit voor de hond het teken is om zijn behoefte niet te doen als jullie het zien (dit gaf je ook aan). De hond heeft het straffen nooit geassocieerd met het behoefte doen in huis (bijvoorbeeld 's nachts als jullie het niet zien).
napie schreef:Ook niet teveel water tot zijn beschikking geven. Als je hem in de bench heb is zo'n drinkfles voor de bench misschien een oplossing (werkt net als een konijnendrinkfles maar dan in het groot)
Benefull is goed voer maar ze poepen er wel veel van
Royal canin geeft minder poep en stevige drollen, kan hij ook beter ophouden
Ook geen broodjes boter meer, krijgen ze ook dunne poep van
Skitter schreef:Ik ben er mee eens met een bench kopen. Dit ga ik ook doen voor mijn pup. Met zijn zindelijkheid ging het ook steeds heen en weer. Eerst een hele tijd niks, ineens weer vaak wel, toen weer heletijd niets aan de hand, toen weer wel af en toe. Nu gaat het steeds goed, en dus ga ik een bench aanschaffen om het nog 'af te maken'.
Een hond moet 'ophouden' leren. Als ze in hun eigen plekje zitten en het dus niet willen doen, leren ze dat.
Mijn hond vertikt het trouwens om aan de riem te doen. Hij doet het liever in ons achtertuin wat ook prima is opzich, maar ik vind het jammer dat hij het nooit ergsn anders wil doen! (Behalve op stal, daar voelt ie zich ook comfortable genoeg blijkbaar)
Wat ik niet mees eens ben, was dat Jodime zei, je hem niet naar zijn bench moet sturen wanneer hij iets doet wat hij niet mag. Juist wel! Een mand is toch ook een veilig eigen plek, en daar stuur je je hond ook heen als hij iets verkeerd doet. Ik ben nu ook aan het verdiepen in 'crate training' oftwel bench training. En je moet je juist naar de bench sturen als ze iets verkeerd hebben gedaan.
Iets opkauwen bvb een schoen. Je pakt de schon af, geeft 'm een tik op zijn neus ermee (kraakbenig gedeelte) en stopt ze allebei in de bench. Hierdoor moet het hond zelf kiezen of hij weer de schoen gaat pakken. Zo wel, een tik. Zo niet, niets aan de hand. hierdoor leren ze echt het beste. Ik ken twee erg goede succes verhalen van Witte Herders die ONTZETTEND braaf en goed luisterende honden zijn. Ze trekken niet aan de riem, springen niet, slopen niks, echt voorbeeldig.
Voor mij iig een voorbeeld om te volgen en de eigenaaresse is met mij bezig met mijn pup.
Ik zou zeggen verdiep je in bench training en 100%, schaf een bench aan! De hond heeft nooit geleerd zijn behoeftes ophouden, en omdat hij het 'dan maar' in huis ging doen, denkt ie dat dat de bedoeling is (de geur blijft toch hangen).
Succes!!
Texas1 schreef:ja toch een bench misschien en misschien heel zielig en niet aller vriendlijks maar dan een blafband om???
paardje2005 schreef:ik zou inderdaad ook een bench aanschaffen en hem daar direct na het uitlaten in doen. meestal plassen ze niet op een plek waar ze moeten slapen. waarschijnlijk heeft hij dat na een paar keer al we door, dat als hij in de bench plast hij daar midden in moet liggen en zal hij het dus ook niet meer doen. als het goed is bedenkt hij dan vanzelf dat het wat verstandiger is om buiten zijn plas te doen.
AstraGirlie schreef:Ja, een eigen plekje buiten of binnen creeren met een leuk hondehokje of mandje erin, waar hij niet bang hoeft te zijn voor de andere hond. En daar moet je dan uit blijven. Dat zou ideaal zijn.
Kuiken schreef:Ik zou als ik jou was dit boek eens doorlezen:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=27714
Hierin staat ook jouw probleem beschreven. Het is echt een wereldboek voor mensen die tegen problemen aanlopen met hun honden.
Myfairytale schreef:Kuiken schreef:Ik zou als ik jou was dit boek eens doorlezen:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=27714
Hierin staat ook jouw probleem beschreven. Het is echt een wereldboek voor mensen die tegen problemen aanlopen met hun honden.
Dank je voor de link!