Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kissmeB

Re: Help! Hond- We weten het ècht niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:37

wij hebben ook een pup die overal plaste en inderdaad die bench is ideaal!als het goed is gaat ie zijn eigen nestje(de bench) niet onderpoepen/plassen. ja die van ons eerst een paar x wel magoed dat is nu over.
verder moet je nix van het gejank/geblaf etc aantrekken maar gewoon weglopen als ie in de bench zit. radio of tv aan helpt ook dan voelt ie zich minder alleen.

maar misschien is dat plassen ook wel een manier om zijn nieuwe huis/omgeving af te bakenen tegenover de andere hond?dat zie je heel vaak bij nieuwe honden/omgevingen.
en verder als het een reu is en dus nog mannelijk zou je hem misschien kunnen catreren dat hielp bij onze vorige hond ook enorm, die werd totaal anders hierdoor!wel 6weken wachten dan zijn alle mannelijke hormonen er pas echt uit.

nou succes!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 01:57

het klinkt mij als pure onderdanigheid. ken ook zo'n hondje, erg hard aangepakt door zijn baas, kwam een weekje bij ons logeren en sindsdien doet hij ook zulke dingen als hij mijn moeder ziet.
trainer zegt: plassen en piepen panisch doen= voor die hond het zo onderdanig en kwetsbaar opstellen als hij maar kan. waarschijnlijk bewaart hij het dus speciaal voor jullie om lief te zijn en niet om te pesten. Het enige wat je kunt doen is hem leren dat hij nog veeeeeel liever is als hij buiten plast, door hem al plassend naar buiten te werken en hem dan daar pas uitbundig te belonen. In ieder geval absoluut niet straffen , hoe moeilijk dat ook is, want dan begrijpt hij het helemaal niet meer, hij doet toch alles voor jullie dat hij kan. zo ook het slopen, waarschijnlijk weet hij zich gewoon geen raad als z'n leiding (jullie) er niet zijn. Ik weet het is heel lastig, maar straffen zal dan alleen averechts werken en het zal echt niet 123 opgelost zijn, het is een questie van volhouden, bedenk maar dat hij jullie iig erg belangrijk vindt.
hoop dat jullie iets hebben aan dit verhaal, succes

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 08:32

dollemina schreef:
De hond van mijn zus bevuilde zijn hele bench en het hele huis.
Hij plaste en poepte gewoon in zijn bench en ging er in liggen.
Zij heeft hem op de leeftijd van 2 jaar laten inslapen omdat hij een kronkel in de hersenen zou hebben.
Ik was daar boos over omdat ik de gezinssituatie bij mijn zus niet stabiel vond.
De hond kwam welliswaar op 1 jarige leeftijd uit het asiel maar is (vind ik) bij mijn zus in een druk,niet consequent gezin terecht gekomen.
k denk dat je inderdaad een hele goed therapeut in moet schakelen want je ziet denk ik iets over het hoofd.
Misschien is het jaloezie naar de andere hond toe.
Je zegt dat hij plast als je de andere hond de riem aandoet. Wellicht plast hij wanneer de andere hond aandacht krijgt en hij niet.
Waarom niet tegelijkertijd uitlaten.
Geef de hond een snoepje na plassen en poepen buiten.
Veel succes en houd je ons op de hoogte?

De gezinssituatie bij ons is slechts mijn vriend en ik (en het andere hondje).
Maar dat doen we ook!
De grote wordt heel erg druk als hij mee naar buiten gaat en springt dan steeds bovenop de kleine. Die wil eigenlijk al niet eens meer mee naar buiten als de grote ook mee gaat, zo zielig!
Dat is de reden waarom we de kleine eerst aanlijnen en dan de grote.
Dat hebben we vanaf het begin al zo gedaan, dus dat kent hij wel goed.
Ik ga jullie op de hoogte houden!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 08:55

Pollewoppy schreef:
Ik vraag me af wat de reden is dat deze hond niet bij de vorige eigenaar kon blijven. Wellicht door al deze problemen?

Ik denk ook dat het angstplassen is en dat er heel veel tijd en vooral geduld in zal gaan zitten om het weer goed te krijgen.
In ieder geval succes

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle reacties!

De reden waarom hij weg moest bij zijn vorige eigenaar zijn er eigenlijk meerdere, maar voornamelijk omdat hij een kat dood gebeten heeft.
Bij hem werdt er ook gesuggereerd dat hij een kronkel in zijn hoofd zou hebben (niet door de vorige eigenaresse hoor!).
Maar gelukkig heeft zijn oude eigenaresse hem niet in laten slapen, al werdt haar dat wel geadviseerd door bepaalde mensen als ik dat goed begrepen heb.

Nogmaals, wij zijn helemaal NIET strafferig! We hebben daar juist een hekel aan! We moeten onszelf echt steeds weer inprenten om wel consequent te blijven, want we vinden het al gauw zielig... Ik heb ook nog steeds mailcontact met zijn vorige eigenaar en zij was veel strenger voor hem...(maar wel lief hoor!) dat heeft zij ook weer in een mail van vandaag bevestigd.
Verder krijgen ze eigenlijk allebei tegelijk aandacht, of we spelen met beide honden tegelijk, of ik speel met de ene hond en mijn vriend met de andere.

Het vervelende is is dat hij voornamelijk plast als we het niet zien.
Dus we kunnen hem dan ook niet mee naar buiten nemen...
Hij doet het wel gewoon als we bijv. in de woonkamer zijn en hij in de keuken, we hoeven niet weg te zijn.

Hij is gecastreerd en we hebben ook vrijwel altijd een radio zachtjes aan in de keuken.

Vanochtend was het ook weer raak Verdrietig ;
Mijn vriend heeft ze om 03:45 uur uitgelaten, ik kom om 06:00 uur uit bed en weer heeft hij in huis gepoept + geplast.... *zucht*...

Nou ja, we gaan iig een lijstje maken met dingen die we eventueel nog zouden kunnen doen. Knipoog

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:09

Ten eerste kun je het beste een bench aanschaffen.
Het klinkt heel zielig, maar je kunt je hond eraan laten wennen. Zodat hij zijn bench associeert met zijn eigen fijne veilige plekje.
Leer hem wennen aan de bench, dus zet hem eerst een tijdje neer. Vervolgens ga je hem voeren in de bench, dus zet het voer in de bench en laat het deurtje open. Dit doe je zo een paar keer. Dan doe je eens een keer het deurtje dicht, op het moment dat hij klaar is met eten direct weer open doen. Zo ga je dit uitwerken door steeds een keer iets langer dicht te doen. Haal hem er niet direct uit als hij gaat janken, maar negeer hem en op het moment dat hij heel even stil is direct eruit halen en belonen.
Je hebt ook een bepaald soort speeltje, een 'kong', dat is een rubberen ding waar je allemaal lekkernijtjes in kan proppen (smeer er bijv leverworst in en doe er stukjes worst en kaas ed in). Deze kun je hem ook geven in de bench, ze zijn er uren mee bezig alles eruit te krijgen. Zo gaat hij de bench associeren met eten en wie weet gaat hij er binnen de kortste keren vanzelf in zitten om te slapen of als hij honger heeft. Dan kan je hem daar 'snachts in doen, meestal poepen+plassen honden niet graag in hun eigen plekje.
Het beste is om toch naar een gedragstherapeut te stappen, maar je kunt ook met hem naar de hondenclub gaan. Dat is heel erg leuk (spreekt uit ervaring) en je kunt er ook al je problemen kwijt en daarmee kunnen ze je heel erg goed helpen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 09:10

het beste wat je kan doen is naar een gedragsdeskundige gaan, dit is niet een probleempje........... dit is een probleem

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 10:44

Dat is het ook, het is niet leuk meer zo.
We zijn hardstikke gek op hem, maar moet heel eerlijk zeggen dat dit de band niet echt bevorderd... mijn vriend is er zo onderhand wel klaar mee. Dus het moet echt beter gaan, het hoeft echt niet ineens ofzo, maar hij wil gewoon verbetering zien. Dat snap ik ook wel heel goed van hem, want hij doet er echt zo ongelooflijk veel voor.

@ Lintjuuuh: Heel waarschijnlijk gaan we het op die manier toch nog proberen.

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:37

Lintjuuuh schreef:
Ten eerste kun je het beste een bench aanschaffen.
Het klinkt heel zielig, maar je kunt je hond eraan laten wennen. Zodat hij zijn bench associeert met zijn eigen fijne veilige plekje.
Leer hem wennen aan de bench, dus zet hem eerst een tijdje neer. Vervolgens ga je hem voeren in de bench, dus zet het voer in de bench en laat het deurtje open. Dit doe je zo een paar keer. Dan doe je eens een keer het deurtje dicht, op het moment dat hij klaar is met eten direct weer open doen. Zo ga je dit uitwerken door steeds een keer iets langer dicht te doen. Haal hem er niet direct uit als hij gaat janken, maar negeer hem en op het moment dat hij heel even stil is direct eruit halen en belonen.
Je hebt ook een bepaald soort speeltje, een 'kong', dat is een rubberen ding waar je allemaal lekkernijtjes in kan proppen (smeer er bijv leverworst in en doe er stukjes worst en kaas ed in). Deze kun je hem ook geven in de bench, ze zijn er uren mee bezig alles eruit te krijgen. Zo gaat hij de bench associeren met eten en wie weet gaat hij er binnen de kortste keren vanzelf in zitten om te slapen of als hij honger heeft. Dan kan je hem daar 'snachts in doen, meestal poepen+plassen honden niet graag in hun eigen plekje.
Het beste is om toch naar een gedragstherapeut te stappen, maar je kunt ook met hem naar de hondenclub gaan. Dat is heel erg leuk (spreekt uit ervaring) en je kunt er ook al je problemen kwijt en daarmee kunnen ze je heel erg goed helpen!

Maar ook hier geldt weer dat je hem niet naar zijn bench moet sturen wanneer hij iets doet wat niet mag, omdat je dan alles wat je hem hierboven hebt geleerd ontkracht.
Succes met de Bench training!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 11:42

Dank je!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 11:54

ik twijfel eraan of de bench wel een goede oplossing is. De hond zal dit gaan zien als zijn eigen plekje en daar zijn behoefte niet gaan doen... maar elke keer als jullie thuis zijn en hij eruit mag zal hij de kans grijpen op zijn behoefte weer in het huis te doen omdat hij dat niet " erkent" als zijn eigen plekje. Het huis moet als het ware zijn eigen plekje worden waar de hond zich veilig voelt.
Ik vraag me af of dit niet gewoon een zindelijkheidsprobleem is... misschien is de hond nooit fatsoenlijk zindelijk gemaakt en kreeg hij op zijn sodemieter als het baasje zag dat hij zijn behoefte in huis deed (direct als de hond het deed) en dit voor de hond het teken is om zijn behoefte niet te doen als jullie het zien (dit gaf je ook aan). De hond heeft het straffen nooit geassocieerd met het behoefte doen in huis (bijvoorbeeld 's nachts als jullie het niet zien).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:02

Ook niet teveel water tot zijn beschikking geven. Als je hem in de bench heb is zo'n drinkfles voor de bench misschien een oplossing (werkt net als een konijnendrinkfles maar dan in het groot)
Benefull is goed voer maar ze poepen er wel veel van
Royal canin geeft minder poep en stevige drollen, kan hij ook beter ophouden
Ook geen broodjes boter meer, krijgen ze ook dunne poep van

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:05

Ik ben er mee eens met een bench kopen. Dit ga ik ook doen voor mijn pup. Met zijn zindelijkheid ging het ook steeds heen en weer. Eerst een hele tijd niks, ineens weer vaak wel, toen weer heletijd niets aan de hand, toen weer wel af en toe. Nu gaat het steeds goed, en dus ga ik een bench aanschaffen om het nog 'af te maken'.

Een hond moet 'ophouden' leren. Als ze in hun eigen plekje zitten en het dus niet willen doen, leren ze dat.
Mijn hond vertikt het trouwens om aan de riem te doen. Hij doet het liever in ons achtertuin wat ook prima is opzich, maar ik vind het jammer dat hij het nooit ergsn anders wil doen! (Behalve op stal, daar voelt ie zich ook comfortable genoeg blijkbaar Haha! )

Wat ik niet mees eens ben, was dat Jodime zei, je hem niet naar zijn bench moet sturen wanneer hij iets doet wat hij niet mag. Juist wel! Een mand is toch ook een veilig eigen plek, en daar stuur je je hond ook heen als hij iets verkeerd doet. Ik ben nu ook aan het verdiepen in 'crate training' oftwel bench training. En je moet je juist naar de bench sturen als ze iets verkeerd hebben gedaan.
Iets opkauwen bvb een schoen. Je pakt de schon af, geeft 'm een tik op zijn neus ermee (kraakbenig gedeelte) en stopt ze allebei in de bench. Hierdoor moet het hond zelf kiezen of hij weer de schoen gaat pakken. Zo wel, een tik. Zo niet, niets aan de hand. hierdoor leren ze echt het beste. Ik ken twee erg goede succes verhalen van Witte Herders die ONTZETTEND braaf en goed luisterende honden zijn. Ze trekken niet aan de riem, springen niet, slopen niks, echt voorbeeldig.

Voor mij iig een voorbeeld om te volgen en de eigenaaresse is met mij bezig met mijn pup.

Ik zou zeggen verdiep je in bench training en 100%, schaf een bench aan! De hond heeft nooit geleerd zijn behoeftes ophouden, en omdat hij het 'dan maar' in huis ging doen, denkt ie dat dat de bedoeling is (de geur blijft toch hangen).

Succes!!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:47

Ik zou een gedragstherapeut inschakelen. Achter dit gedrag kan veel meer zitten.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:09

Ik denk ook dat het angst + onderdanigheid samen kan zijn, als je zegt de grote hond op de kleine springt. Dan wil die kleine zijn behoeftes zoveel mogelijk verstoppen, uit angst voor eventuele gevolgen. Hij is zo bang en onzeker dat hij overal probeert kleine plasjes achter te laten, geen 1 grote plas buiten. Vooral het feit dat hij hier waarschijnlijk ook vroeger voor is gestraft verergert de zaak. Ik zou toch benchtraining proberen, een gericht wandelschema opstellen , een vaste plek geven om zijn behoeftes te doen waar hij zich zeker voelt zonder de andere hond. Ook naar de mand sturen na een plasje is niet goed, zo wordt hij weer negatief gestraft, en snapt hij vaak niet wat hij misdoet en hoe het nu wel goed te doen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:17

Kun je de hond niet buiten houden ? Is echt niet zo zielig, hoor. De onze leeft ook buiten. Hij gaat slapen in de hooistal bij de paarden en is heel tevreden. Als wij thuis zijn mag hij wel binnen, maar als we gaan slapen/werken, gaat hij buiten. Hij ziet dit niet als een straf. Gaat zelf aan de deur staan, kwispelend.
iig succes. Ik denk niet dat ik het zo lang zou volhouden...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:19

Ja, een eigen plekje buiten of binnen creeren met een leuk hondehokje of mandje erin, waar hij niet bang hoeft te zijn voor de andere hond. En daar moet je dan uit blijven. Dat zou ideaal zijn.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:23

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:25

Lovely1 schreef:
ik twijfel eraan of de bench wel een goede oplossing is. De hond zal dit gaan zien als zijn eigen plekje en daar zijn behoefte niet gaan doen... maar elke keer als jullie thuis zijn en hij eruit mag zal hij de kans grijpen op zijn behoefte weer in het huis te doen omdat hij dat niet " erkent" als zijn eigen plekje. Het huis moet als het ware zijn eigen plekje worden waar de hond zich veilig voelt.
Ik vraag me af of dit niet gewoon een zindelijkheidsprobleem is... misschien is de hond nooit fatsoenlijk zindelijk gemaakt en kreeg hij op zijn sodemieter als het baasje zag dat hij zijn behoefte in huis deed (direct als de hond het deed) en dit voor de hond het teken is om zijn behoefte niet te doen als jullie het zien (dit gaf je ook aan). De hond heeft het straffen nooit geassocieerd met het behoefte doen in huis (bijvoorbeeld 's nachts als jullie het niet zien).

Hier zet ik op zich ook mijn vraagtekens bij, maar ja, wat moeten we anders nog?

napie schreef:
Ook niet teveel water tot zijn beschikking geven. Als je hem in de bench heb is zo'n drinkfles voor de bench misschien een oplossing (werkt net als een konijnendrinkfles maar dan in het groot)
Benefull is goed voer maar ze poepen er wel veel van
Royal canin geeft minder poep en stevige drollen, kan hij ook beter ophouden
Ook geen broodjes boter meer, krijgen ze ook dunne poep van

Het probleem is dat hij nogal kieskeurig is met eten... Bloos
We hebben ook al diverse merken geprobeerd, maar dit at hij wel goed.
Maar we gaan toch maar eens kijken of hij de Royal Canin (nu wel) wil, bedankt voor de tip!
Water moeten ze toch altijd tot hun beschikking hebben?
Vind het zo naar om dat weg te halen...

Skitter schreef:
Ik ben er mee eens met een bench kopen. Dit ga ik ook doen voor mijn pup. Met zijn zindelijkheid ging het ook steeds heen en weer. Eerst een hele tijd niks, ineens weer vaak wel, toen weer heletijd niets aan de hand, toen weer wel af en toe. Nu gaat het steeds goed, en dus ga ik een bench aanschaffen om het nog 'af te maken'.

Een hond moet 'ophouden' leren. Als ze in hun eigen plekje zitten en het dus niet willen doen, leren ze dat.
Mijn hond vertikt het trouwens om aan de riem te doen. Hij doet het liever in ons achtertuin wat ook prima is opzich, maar ik vind het jammer dat hij het nooit ergsn anders wil doen! (Behalve op stal, daar voelt ie zich ook comfortable genoeg blijkbaar Haha! )

Wat ik niet mees eens ben, was dat Jodime zei, je hem niet naar zijn bench moet sturen wanneer hij iets doet wat hij niet mag. Juist wel! Een mand is toch ook een veilig eigen plek, en daar stuur je je hond ook heen als hij iets verkeerd doet. Ik ben nu ook aan het verdiepen in 'crate training' oftwel bench training. En je moet je juist naar de bench sturen als ze iets verkeerd hebben gedaan.
Iets opkauwen bvb een schoen. Je pakt de schon af, geeft 'm een tik op zijn neus ermee (kraakbenig gedeelte) en stopt ze allebei in de bench. Hierdoor moet het hond zelf kiezen of hij weer de schoen gaat pakken. Zo wel, een tik. Zo niet, niets aan de hand. hierdoor leren ze echt het beste. Ik ken twee erg goede succes verhalen van Witte Herders die ONTZETTEND braaf en goed luisterende honden zijn. Ze trekken niet aan de riem, springen niet, slopen niks, echt voorbeeldig.

Voor mij iig een voorbeeld om te volgen en de eigenaaresse is met mij bezig met mijn pup.

Ik zou zeggen verdiep je in bench training en 100%, schaf een bench aan! De hond heeft nooit geleerd zijn behoeftes ophouden, en omdat hij het 'dan maar' in huis ging doen, denkt ie dat dat de bedoeling is (de geur blijft toch hangen).

Succes!!

Dit is idd ook wel verstandig...
Oh mensen, jullie maken me nog in de war met tips, haha! Haha!
En het is iedere keer maar weer direct dweilen, met een sterk schoonmaakmiddel, maar toch...

[quote="AstraGirlie"]
Ik denk ook dat het angst + onderdanigheid samen kan zijn, als je zegt de grote hond op de kleine springt. Dan wil die kleine zijn behoeftes zoveel mogelijk verstoppen, uit angst voor eventuele gevolgen. Hij is zo bang en onzeker dat hij overal probeert kleine plasjes achter te laten, geen 1 grote plas buiten. Vooral het feit dat hij hier waarschijnlijk ook vroeger voor is gestraft verergert de zaak. Ik zou toch benchtraining proberen, een gericht wandelschema opstellen , een vaste plek geven om zijn behoeftes te doen waar hij zich zeker voelt zonder de andere hond. Ook naar de mand sturen na een plasje is niet goed, zo wordt hij weer negatief gestraft, en snapt hij vaak niet wat hij misdoet en hoe het nu wel goed te doen.[/quote]

De kleine hond heeft nog nooit, nooit wat in huis gedaan!
Juist die grote doet dat.
Maar hoe moet je het dan doen?
Ik ben zo bang dat hij de bench als zijn plek gaat zien en de rest van het huis alsnog om te poepen en plassen.
De grote hond (die dus dat alles doet) maakt juist de kleine onzeker...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:25

Texas1 schreef:
ja toch een bench misschien en misschien heel zielig en niet aller vriendlijks maar dan een blafband om???

als jij dingen moeilijk vind moet ik jou dan ook een blafband om doen om jou te corrigeren?

Ik kan nu ook niet van achter mijn pc zien waar het aan kan liggen, ,maar dit lijkt me meer in het gedrag van de hond te liggen. Dus het enige wat ik je kan aanraden is om een gedragstherapeut in de armen te nemen en zo samen naar een oplossing te kijken. want een hond doet dat niet voor niks.

succes

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:38

Ik ben ook absoluut niet voor dat soort 'hulpmiddelen' zoals bench en blafband enz...
Maar nogmaals, we zijn echt ten einde raad en we hebben al wat klachten gehad van de buren.
Hij kan niet terug naar de vorige eigenaar, dus dat zou betekenen dat we òf een oplossing vinden òf hem op internet moeten zetten/naar het asiel òf in moeten laten slapen.

Dan kies ik toch echt voor om hem zelf te houden, dan misschien helaas met wat tijdelijke 'hulp'...

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:39

paardje2005 schreef:
ik zou inderdaad ook een bench aanschaffen en hem daar direct na het uitlaten in doen. meestal plassen ze niet op een plek waar ze moeten slapen. waarschijnlijk heeft hij dat na een paar keer al we door, dat als hij in de bench plast hij daar midden in moet liggen en zal hij het dus ook niet meer doen. als het goed is bedenkt hij dan vanzelf dat het wat verstandiger is om buiten zijn plas te doen.

Helemaal mee eens !!! OK dan! Dat hij gaat piepen en janken enzo als hij erin zit, is gewoon aandacht trekkerij. Doe de deuren dicht, blijf uit zijn buurt/zicht en negeer zijn gejank. Knipoog Hij houdt vanzelf wel op als hij weet dat janken geen effect heeft. Niks zieligs aan !!!! Ik denk dat hij problemen heeft met zijn zindelijkheid. Een ''normale'' hond is met 1,7 jaar allang zindelijk !! Ja Er moet nl. heel veel aandacht besteed worden aan het zindelijk maken van een hond, ik wil je niks verwijten maar het kan best zijn dat er daarmee iets mis is gegaan (of bij de vorige eigenaar). En verder, natuurlijk is het eigen keus maar toch : Broodjes met boter zijn SLECHT voor een hond !!! Nagelbijten / Gniffelen Ook voor een keertje af en toe. Hij zal dat heus niet missen omdat hij dat bij zijn vorige eigenaar wel kreeg, zo denkt een hond niet. Knipoog Blikvoer is ook erg vet en ongezond voor een hond. Het is jouw keuze, maar ik raad het af !!! Scheve mond

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:41

AstraGirlie schreef:
Ja, een eigen plekje buiten of binnen creeren met een leuk hondehokje of mandje erin, waar hij niet bang hoeft te zijn voor de andere hond. En daar moet je dan uit blijven. Dat zou ideaal zijn.

Hij heeft 2 eigen mandjes, 1 in de keuken en 1 in de woonkamer, bij ons.
Dus die heeft hij al.
Als wij in de woonkamer zitten en hij wil rust, kan hij naar de keuken. Wil hij gezelschap, kan hij bij ons komen.
En bang zijn voor de andere hond? Hij zoekt juist de kleine vaak op, van die kleine hoeft dat allemaal niet zo vaak. Knipoog

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 13:42

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:43

Myfairytale schreef:
Kuiken schreef:
Ik zou als ik jou was dit boek eens doorlezen:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=27714

Hierin staat ook jouw probleem beschreven. Het is echt een wereldboek voor mensen die tegen problemen aanlopen met hun honden.

Dank je voor de link!

Graag gedaan! Het heeft mij ook heel goed op weg geholpen Ja

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:44

Het is dus de grotere dominantere hond die vaak iets in huis doet, ok, misverstand!
(dan is het zeker geen onderdanigheids plasje maar juist omgekeerd een veelvuldige markering van zijn gebied Duivel )
Benchtraining is niet direct een straf hoor, zoalng je het op de goede manier aanleert. Jouw hond moet gewoon leren een plek te hebben die hij niet mag/ kan bevuilen, en die plek dan proberen uit te breiden naar andere kamers. En natuurlijk veel gaan wandelen, maar dat doe je al.
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 05-12-06 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt