Duitse doggen eigenaren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Duitse doggen eigenaren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:31

Jups, dat is een DD, of iig iets met heel veel erin. maar ik denk wel een echte. Leuk dat grijze gezicht Haha!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Check mijn blauwe Duitse Dog Tygo.
Op de 1e foto een 2 dagen oud, de 2e zo'n 13 weken en op de 3e een jaar oud.
Nu is hij alweer 2 jaar oud, een zachtaardige reus, maar zeer waaks. Ze zeggen wel dat een Duitse dog een inbreker wel binnenlaat, maar de inbreker kan het huis niet meer verlaten Clown
Tygo is een echte huisvriend, met van die Droopy ogen en je altijd lijkt te begrijpen in wat voor stemming je bent. Hij wil graag op schoot liggen en dat wil nu dus niet meer. Was laatst bij de veearts met hem voor zijn jaarlijkse enting, blijkt hij 75 kilo te wegen!
Een Duitse dog verlangt veel ruimte om hem heen. Als je hem regelmatig laat rennen, is hij heel rustig in huis. En ze kunnen snurken als polderkerels.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:44

Damn, ik heb geen links erbij geplaatst, sorry Mod!!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 22:30

Tygo? Je had hem beter Hummel kunnen noemen Clown Wat een koppie zeg!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:06

Tygo, naar Tygo Gernandt, mijn favoriete Nederlandse acteur Tong uitsteken Tong uitsteken

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 23:56

Tygo is gaaf Kwijl.
Thuis zijn ze ook doggenfans ( moi inclusief). de enigste die ik me nog kan herinneren was Dorza, een mooie grote(!) reu, zwart met witte borst. Helaas moeten laten inslapen wegens ziekte en ouderdom.
Ik herinner me nog een leuke anekdote: Dorza was echt mijn maatje, bijgevolg toen de rits van m'n jas kapot was en m'n moeder die wou dichttrekken (met de nodige haperingen) dacht Dorza dat ie me moest verdedigen ( Haha! Lovers ) en kwam tussen ons in staan, duwde ons mam beetje weg en kwam beschermend voor mij staan Lovers. topdieren zijn het OK dan!.

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:00

wow wat vet! Ik vind het echt mooie honden, heb er zelf geen 1, maar later wil ik er echt eentje. Ze zijn zo mooi!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:49

Nog 30 nachtjes slapen... en dan mag ik de pup ophalen!
We gaan zondag weer heen om te spelen met hem Tong uitsteken
Afbeelding

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:32

Hier een fan, maar helaas geen eigenaar..

Die zijn echt te groot voor mijn huisje, maar ik vind ze ontzettend gaaf! Die beesten zijn echt kalven Bloos

Ooit....als ik zo'n heerlijk groot boerderij heb.....neem ik een stuk of 2-3..Haha! Haha!

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:10

Aahh ze zijn geweldig die honden! Yetse heeft een prachthond, ontzettend mooie kleur vacht heeft ie.

Ben verder wel meer fan van de Deense Dog, nog wat lomper..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:18

Ow, en ik maar in alle boeken lezen dat er eigenlijk helemaal geen verschil is tussen de Duitse en de Deense Dog... behalve dan de naam Tong uitsteken

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 15:21

Er is ook geen verschil. Het wordt wel vaak gedacht. De duitse dog is in Denemarken ontstaan. Die hond had goede eigenschappen om grote terreinen te bewaken. In Duitsland is het ras verder doorgefokt tot de hond zoals we die nu kennen. Enig verschil met nu is dat de honden in die tijd allemaal wat zwaarder en grover gefokt werden. Nu kom je dus nog wel de zwaardere types tegen, maar zijn de lichtere, rankere meer gezien.

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:12

Afbeelding

Dit is mijn Lummel, ondertussen 4 jaar en weegt ong 85 kg

De Deense en Duitse Dog is een en de zelfde hond. Haha!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:08

zwart zijn ze toch ook wel errug mooi!

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:23

Wat ik ook zo mooi vind, is dat ze zo lief zijn met kinderen. Van de week kwam mijn neefje en dan gaat onze Gijs daar zo voorzichtig mee om. Hier een foto van ze samen op de bank.
Afbeelding

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 14:03

Allemachtig! Dat is een reus! Ze zijn altijd wel ontzettend voorzichtig met kinderen ja. Vroeger toen ik klein was kon ik samen met mijn broertje in de mand gewoon bovenop de hond gaan zitten enz. Allerlei capriolen konden ermee uitgehaald worden, maar ze zullen nooit iets doen. Tuurlijk als je aan de oren trekt enz kun je een snauw krijgen, maar daarvoor horen ouders er dan ook bij te zijn toch?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:09

juanita is ook zo lief en voorzichtig met kinderen. op deze foto was ze eeuhm 1,5 denk ik, met ons buurmeisje

Afbeelding

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:11

hier nog een echte doggenfan.

harley, zo heette onze harlekino reu, is helaas twee jaar geleden gestorven aan een maagkanteling, hij was toen bijna 7, wat dus al een respectabele leeftijd was voor een dog

we missen hem nu nog steeds, wat een held was hij.

als het regende ging meneer niet naar buiten, hij hield niet van watedr, mijn moeder deed dan de deur open, en dan pieste hij zo naar buiten whaha wat een watje he
ook nat gras liep hij niet op
hij verzamelde vroeger altijd allemaal dingetjes, die hij netjes in een circel om zich heen neerlegde, waaronder ook de pantoffels van spap.

ohww en hij deed zo graag helpen, we hadden hem geleerd dingen zoals tasjes met boodschappen oid, mee te dragen uit de auto naar binnen, ohw god, je kon de auto niet uitstappen voor je hem iets had gegeven dat ie naar binnen kon dragen.

ook zijn zware zak met brokken moest en zou die naar binnen dragen, het was zo'n bikkel !
zal zo even een foto van hem uploaden

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:14

Ik ben een grote fan van Duitse Doggen. Maar ik heb er geen één.
Ojah, het is trouwens echt Duitse Dog want ze komen oorspronkelijk uit Duitsland, Deense Dog is dus een ras wat niet bestaat Tong uitsteken .

Gr.Lientje

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 14:15

Ja dat slepen met vanalles en nog wat is hier ook bekend. Hij wil erg graag de halsters netjes voor me dragen bijvoorbeeld. Ook een touw waar mijn fjord aan vast zit neem hij rustig mee. Het mooiste is dan ook dat fjordlief hem keurig in draf of in stap volgt Haha!

Gisteren heb ik de tot voerbak gebombardeerde prullebak weer gevuld met paardenvoer. De zak gaat dan naar een hok waar het droog ligt te wachten tot het verbrand kan worden. Bailey nam het keurig mee, maar het hok in deed ie niet. Mevrouw had ontdekt dat het nog veel leuker was op de zak in stukken te scheuren.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:21

Ja, dat slepen en sjouwen ken ik ook. Gijs gaat altijd mee water geven in de wei. Dat doe ik met gieters, en dan draagt Gijs altijd de gieter terug naar de schuur. Lea sleept, als wij niet thuis zijn, de dekens van de bank naar hun plaats en als ik een keer per ongeluk mijn vest aan de stoel laat hangen, dan vind ik hem ondergekwijld op hun plaats terug. Ze maken gelukkig niets kapot.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:23

ohh ja herkenbaar !!!
onze gieter die is met mij meegegaan toen nik verhuisde, moet altijd even slikken als ik die gebruik, want zijn tanden staan nog in het handvat

wat ook leuk was, was als ie mee was, de achterbank ging altijd plat, en dan ging meneer staan en legde zijn kin op de schouder van de bestuurder, al mijn kleren waren aan de rechterkant dus altijd bekwijlt

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:54

Update... nog 9 nachtjes slapen en dan mag ik onze dog gaan ophalen:
Hier de meest recente foto's:

Afbeelding
Afbeelding

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:33

Hier even een foto van onze pup, hij is in mei 2006 geboren en is nu 9 maand oud.
Het is een grote dikke knuffelbeer, maar luisteren komt nog niet echt in zijn woordenboek voor.

Afbeelding