Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathachou schreef:Voor alle konijneneigenaren waarvan de konijnen vaak diaree hebben: diaree wordt heel vaak veroorzaakt door de korrels, omdat er in de korrels veel bestanddelen zitten die een konijn eigenlijk niet nodig heeft en eigenlijk ook de darmen een beetje kapot maken ... Dus niet te veel ervan geven, je kan beter veel en vooral verschillende soorten groente voeren (niet in combinatie met korrels, anders krijg je gasbuiken en diaree!) en wat vooral heel belangrijk is: hooi, hooi en nog een keer hooi!
Ook zou ik even laten controleren op coccidiose en wormen (ookal hebben de konijnen geen diaree, coccidiose betekent niet altijd gelijk diaree), dit doe je d.m.v. een paar keutels langs brengen bij de dierenarts. Is meestal niet zo heel erg duur.
Gr.
Naatje
pubelia schreef:Nathachou schreef:Voor alle konijneneigenaren waarvan de konijnen vaak diaree hebben: diaree wordt heel vaak veroorzaakt door de korrels, omdat er in de korrels veel bestanddelen zitten die een konijn eigenlijk niet nodig heeft en eigenlijk ook de darmen een beetje kapot maken ... Dus niet te veel ervan geven, je kan beter veel en vooral verschillende soorten groente voeren (niet in combinatie met korrels, anders krijg je gasbuiken en diaree!) en wat vooral heel belangrijk is: hooi, hooi en nog een keer hooi!
Ook zou ik even laten controleren op coccidiose en wormen (ookal hebben de konijnen geen diaree, coccidiose betekent niet altijd gelijk diaree), dit doe je d.m.v. een paar keutels langs brengen bij de dierenarts. Is meestal niet zo heel erg duur.
Gr.
Naatje
Ik vind dat erg knap. Mijn moeder had een konijn die ook vaak aan de diaree was, en waarvan de ontlasting aan haar kont bleef plakken. Dit kwam echter absoluut niet door brokken, in de brokken zitten vitaminus die juist goed zijn voor konijnen. En die ze echt nodig hebben, dus stop aub niet met die brokken is erg belangrijk voor een konijn.
ook hooi is erg belangrijk. Dat moet een konijn ook dagelijks hebben, omdat dit erg belangrijk is voor zijn darmen.
Dan kunnen er veel verschillende soorten oorzaken zijn dat een konijn aan de diaree is.
Virus, erfelijke ziekte, niet goed zijn kont kunnen schoon maken en die nacht zachte vitaminen drollen kunnen eten, olifants tanden hebben, enzv.
Dus de enige remedie is om toch met het konijn naar de DA te gaan. Wij achter onze pc kunnen dit echt niet zien, wat het is, dus ga ff met het konijn naar de DA!
nickyu schreef:paarden biks is aangepast aan de behoefte van een paard
en kippen biks aan de behoefte van kippen
koeien biks aan de behoefte van koeien
eenden biks aan de behoefte van eenden
pony biks aan de behoefte van ponys
en konijnen biks aan de behoefte van konijnen
andere formule van vitaminen en mineralen etc etc
bloemkool is een vrij onschuldige groente , twijgje van de wilg , stukje appel , peentje (echt gewoon peentje geen kilos zit ook veel wter in wat weer niet zo goed is ) handje gras
witlof resten
kijk wat jullie eten en dan eigenlijk alles behalve kool soorten (spruiten zijn ook kolen) en aardappel schillen
sla nie ivm zouten en water , komkommer niet idem reden