[FOTO] Mijn nieuwe, pluizige aanwinst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: [FOTO] Mijn nieuwe, pluizige aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:54

Faniek schreef:
marjoke schreef:
@faniek: is het een haasachtige? ze zeiden nochthans dat het een dwergkonijn is.. Lachen wat is dan het verschil?

Dat betekend niet dat ze een haasachtigen is of eigenlijk wel, maar zo noem je dat. Alle konijnen+hasen behoren tot de groep haasachtigen. Veel noemen het knaagdieren, maar het zijn geen knaagdieren.

Een maatje is wel zo fijn voor haar, maar vind het hokje ook wat te klein.. dus een groter hok zou zeker fijn zijn Haha!

Het gaat hierbij om het verschil in gebit van konijnen (haasachtigen) tegenover bv hamsters (knaagdieren).

Zou zeker een maatje zoeken, er zijn erg veel nijnen eenzaam.. Wacht niet te lang met het kopen van een groter hok! Des te lastiger wordt het om je nijn te koppelen!!

Wel een popje is het!!

lisannetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:59

wat een schatje!.. je wil m toch knuffelen als je het ziet!, zo pluizig Kwijl

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:02

Onze wollige poes heet pluche/pluus... En dit dropje is CUTE!!!! echteen donsje... Mijn konijntje zag er net zo uit toen ze klein was, aleen die is zwart. Die heet overigens Dotje (van dot wol/schatje)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 18:29

Bedankt allemaal. Als ik een konijn bij koop, moet het dan best een mannetje of een vrouwtje zijn? Dit is een vrouwtje. Maar ik wil ook geen kindjes... Dus dan lijkt me logisch een vrouwtje. Maar gaat dat wel goed?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 21:02

Het beste bij een vrouwtje is een gecastreerde ram denk ik want 2 vrouwtjes gaan lang niet altijd goed samen. Een koppeltje is dus het beste, maar dan wel best het rammetje laten castreren (pas op want ze zijn enkele weken na hun operatie nog vruchtbaar!)

(correct me if i'm wrong, weet helemaal niet zo veel van konijnen Nagelbijten / Gniffelen )

Diana_14

Re: Mijn nieuwe, pluizige aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:05

JorisDy schreef:
Noem der : pollewop (H)

Dat vind ik nou echt een leuke en originele naam Knipoog

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:08

Gecastreerde ram idd, zo'n 99% kans van slagen, een ram en een voedster zullen elkaar nooit zomaar haten of met elkaar vechten, omdat dat slecht is voor de soort. Laat hem alsjeblíeft castreren, ik smeek je, er zijn al veel te veel konijnen in Nederland en ze worden overal gedumpt, de opvangcentra zitten overvol...

Kijk voor koppeltips en andere info even op www.konijnen.nl en wordt eventueel lid, niet om te spammen, slechts als tip Knipoog Daar kun je ook veel adressen voor asiels vinden, ik heb mijn rammetje (voor mijn eenzame voedster) ook uit het asiel en ben nog dagelijks blij dat ik hem daar vandaan heb! Je kunt daar met je konijntje heen als je dat wil, om uit te testen met wie ze klikt, zodat je altijd een goede match hebt en niet achteraf weer één moet weg doen. Succes!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 23:11

Pinkelotje! Lovers

Wat een lieverdje Lachen

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:08

wat een heerlijk pluisebolletje!! Lovers

Candorlover

Re: Mijn nieuwe, pluizige aanwinst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:12

Leuk! Ze lijken op mijn konijntjes! Mijne (vrouwtjes) heten Noa en Bounty Haha!