Kieskeurige Kat.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myryana

Re: Kieskeurige Kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:21

Tja katten zijn verwende beesten.. En je kunt versteld staan hoe snel die beesten dik worden.. De kat van mijn vriendin was 1 maand bij onze buren (voordat ze bij ons kwam) en toen was ze echt 2 keer zo dik dan ze nu is.. door ons is ze nu al ontzettend afgevallen.. echt vreselijk Scheve mond

Onze DA zei altijd heel leuk dat blikvoer voor hun net zo is als Fast food voor ons. En omdat het ze dus ook sneller dik maakt mochten wij dit ook niet meer geven aan Devil toen hij nog een kitten was.

Gelukkig kan onze Aidan er niet tegen (spugen enzo) dus dat is wel mooi.

Ik ga ze binnekort op rauw voedsel zetten aangezien dat veel gezonder voor ze is en ze het ook ontzettend lekker vinden.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:27

Ik zou mijn beesten ook het liefste binnen houden, maar dan maken ze gewoon elkaar af Verdrietig
De tuin is ook niet ideaal om af te bakenen, en voor een buitenren krijgen we waarschijnlijk nooit een vergunning (en zelfs al kregen we die, dan zouden mijn ouders me voor gek verklaren dat ik zo'n ding wil bouwen)

Dus mijn enige kans is er voor zorgen dat hij in top-conditie is... Bovendien wil hij buiten absoluut niets meer eten. Het arme ding heeft er een behoorlijk trauma aan over gehouden Ach gut Dus de kans dat hij nog eens dat vergif binnen speelt is minimaal.
Ik vrees alleen nog voor men jongste... en voor de tientallen andere katten die bij ons in de buurt rondlopen...

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:31

Ik heb eigelijk mijn kat liever binnen als buiten, maar de meeste vinden dit niet kunnen omdat katten naar buiten zouden MOETEN, en niet gelukkig zijn binnen.
Maar denk dat hij het wel goed vindt zo.
Een buitenren zal ik later wel bouwen als ik op mezelf ben enzo Haha!.
En hier lopen ook onwijs veel katten rond, worden hier constant afgezet, de mijne is wel gecastreerd, maar hun niet, en zo blijven ze hier ook bezig dan. En ze zijn jammer genoeg ook ziek buiten.
Ik hoop voor jou dat je andere katten ervan gespaard blijven!

Myryana;
Hoe snel ze dik kunnen worden, had ik al door ja Haha!.
En rauw voedsel wat dan? Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:47

Als ik ooit een raskat koop weet ik dat ik het dier nooit of te nimmer buiten laat... hoogstens aan een lijntje of in een buitenren. Niet dat mijn straatkatjes minder waard zijn, absoluut niet, maar ze hebben toch een iets betere afweer.
Bovendien kan ik het hen nu niet meer leren om binnen te blijven. De oudste loopt al 7 jaar buiten, de jongste heeft de eerste maanden van zijn leven in het 'wild' geleefd (aangezien buurman wel een kat wil, maar niet het onderhoud *zucht*) Dus om nu te beginnen met ze binnen te houden is gekkenwerk... volgens mij weet de jongste niet eens wat een kattenbak is Frusty Er staat er altijd 1 in de garage, voor noodgevallen en dergelijke, maar het enige dat dat ding doet is stof vangen...

(hmm... nu begin ik toch behoorlijk off-topic te gaan Schijnheilig excuses aan de TS)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:52

zilie schreef:
Myryana;

Ah dat heet BARFen (Bones and Raw Food).. dus een dieet van botten en rauw vlees.

Voor meer info kijk hier maar eens.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html

Die van mij ga ik alleen over zetten op KVV (Kant en Klaar Vers Vlees) en dat is vers vlees maar dat is dus al kant en klaar en compleet

Voor meer info daarover moet je maar even hier kijken Lachen
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 324.0.html

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:58

Ik vind het leuk om er eens lekker over door te praten Haha!.

Ik vind straatkatten ook niet minder als raskatten, maar als ik ooit een raskat koop is het absoluut een blauwe Britse Korthaar, vind ze ZO mooi Haha!.

Mijn kater was het over 3 jaar terug ook altijd buiten, tot ik hem binnen pakte dan, vond het hier te gevaarlijk en toch ff doorgebeten om hem binnen te houden. Wat hij nu wel goed vind. En ik zeker.
Wel handig moet je je kattenbak nooit verversen Haha!.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 01:58

Myryana schreef:
zilie schreef:
Myryana;

Ah dat heet BARFen (Bones and Raw Food).. dus een dieet van botten en rauw vlees.

Voor meer info kijk hier maar eens.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 326.0.html

Die van mij ga ik alleen over zetten op KVV (Kant en Klaar Vers Vlees) en dat is vers vlees maar dat is dus al kant en klaar en compleet

Voor meer info daarover moet je maar even hier kijken Lachen
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 324.0.html

Kan het hem misschien eens voorschotelen, misschien vind hij dat wel goed.
Ga het ook eens proberen Lachen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 02:19

Als ik ooit een raskatje koop, dan is het ofwel een Heilige Birmaan, een Main Coon of een Somali... hangt een beetje af welk soort huis en omgeving ik later heb...

Als ik op de buiten woon, en nergens een vervelende buurman te bespeuren is, neem ik een Main Coon, en laat ik het beestje ook geregeld eens buiten... heb ik een buitenren, neem ik een Somali, en kan het slechts een huiskatje worden, dan neem ik een Birmaantje (moet het wel op deze manier doen, anders kan ik nooit kiezen Clown )
Maar volgens mij is er heeeeeel veel kans dat ik gewoon een tweetal straatkatjes adopteer uit het asiel... vind ik ook wel leuk. Er zijn er nooit twee die op elkaar lijken!

Dringt me nog iets binnen... sinds ik van Whiskas over geschakeld ben op Royal Canin zitten men katten veel beter in hun vel. Men jongste had altijd een ruw vachtje, nu is het echt een zachte teddybeer... welliswaar met heel scherpe klauwen en tanden, maar hij blinkt als een spiegel (en ziet er al veel beter uit dan dat mager scharminkel op de eerste foto in mijn profiel Tong uitsteken )

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 10:51

Wij geven onze verwende dozen heel veel soorten door elkaar. Dat vind elke kat hier lekker. Daarbij krijgen ze als ze een paar keer miauwen al wat vlees Tong uitsteken . We hebben ong. 2 dikke katten en de rest is allemaal wel mooi Knipoog . Maar met vlees wisselen we ook af, omdat ze allemaal wat anders lekker vinden. Meestal wiskas enz.

Op die foto ziet hij er echt geweldig uit, als een echte beer! Clown

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 13:00

Traan_Beauty:
Haha.
Ja een beer, maar wel een héle lieve beer! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:46

Heb je al eens vers vlees geprobeerd? Prins/ Smuldier?

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:01

Nee, heb ik nog niet geprobeert, had alleen brokken en blikvoer getest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:04

Dan zal ik dat eens doen als ik jou was. Haha!

Super gezond en de meeste katten zijn er helemaal wild van.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:07

Wuis schreef:
Dan zal ik dat eens doen als ik jou was. Haha!

Super gezond en de meeste katten zijn er helemaal wild van.

Ga ik zeker eens proberen ja, maar heb het eigenlijk nog nooit tegengekomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:12

In de diepvries in dierenwinkels. Knipoog

En smuldier vind je ook gewoon bij de c1000 enzo in de diepvries. Lachen

Voordeel van Prins is dat het al in porties is verdeeld, smuldier moet je zelf nog verdelen.

Het is het gezondste wat je maar kunt krijgen en tevens het goedkoopste. Ik maak van smuldier zo'n 8 porties van één stuk. En één stuk kost 50 cent. Ja

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 16:14

Wuis schreef:
In de diepvries in dierenwinkels. Knipoog

En smuldier vind je ook gewoon bij de c1000 enzo in de diepvries. Lachen

Voordeel van Prins is dat het al in porties is verdeeld, smuldier moet je zelf nog verdelen.

Het is het gezondste wat je maar kunt krijgen en tevens het goedkoopste. Ik maak van smuldier zo'n 8 porties van één stuk. En één stuk kost 50 cent. Ja

Ben van Belgie dus een c1000 hebben we niet Haha!.
Maar 50 cent, is behoorlijk goedkoop!
Ga er eens naar zoeken dan Lachen.
Bedankt alvast!