Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neon

Re: Dierenambulance?? je hebt geen moer aan ze!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:34

Tsjah... als de dierenambulance voor ieder beest dat los rond rent in actie moet komen hebben ze nogal een dagtaak hè... en daarnaast is de kans ook nog groot dat het beest al weg is voordat zij aankomen... kan me er dus wel wat bij voorstellen dat de dierenambulance niet komt voor een dier dat al los loopt, al had dat uiteraard op een normale manier gezegd kunnen worden...
Maar over dat terug bellen tsjah... meestal zijn dat toch vrijwilligers die daar werken, en zijn ze niet alle dagen aanwezig...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:40

Neon schreef:
Tsjah... als de dierenambulance voor ieder beest dat los rond rent in actie moet komen hebben ze nogal een dagtaak hè... en daarnaast is de kans ook nog groot dat het beest al weg is voordat zij aankomen... kan me er dus wel wat bij voorstellen dat de dierenambulance niet komt voor een dier dat al los loopt, al had dat uiteraard op een normale manier gezegd kunnen worden...
Maar over dat terug bellen tsjah... meestal zijn dat toch vrijwilligers die daar werken, en zijn ze niet alle dagen aanwezig...

Het is bij ons regel dat de loslopende hond of kat gevangen moet zijn, anders krijg je inderdaad taferelen van hond weg, wij komen voor niets maar zijn wel de benzine en tijd kwijt. Het is nog altijd een organisatie die het moet doen met donaties, en benzine groeit niet aan de bomen Nagelbijten / Gniffelen
We mogen dus per definitie niet rijden als het dier nog losloopt. Al breng ik dat wel altijd op een nette manier, en niet zoals in dit geval Nagelbijten / Gniffelen Als het dier gevangen is komen we het met plezier ophalen.
Ook telefoneren is niet gratis en moet dus betaald worden van die schaarse donaties, als mensen willen weten hoe het met de dieren is kunnen ze terugbellen. Loop je wel de kans dat je andere vrijwilligers treft die niet weten waar het om gaat though....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 23:55

@ iris82:
ik stond al die tijd bij de hond dus hij hoefde geen eeuwige rondjes te rijden.....plus het feit dat de dierenambulance standplaats(en zijn woning) 3 minuten verwijderd was van de plek waar ik stond....

enne ja sorry van het zeiken...maarre jullie kiezen toch voor het beroep? dan moet je het niet gaan doen,je kent de consuquenties...

Eightlegged: er staat toch duidelijk in het topic zelf vermeld dat het om [***] gaat....
Er worden wel meer titels op bokt gezet waarvan je eerst het verhaal moet lezen voordat je de titel snapt..

Neon & eightlegged:
net als hierboven beschreven ik stond nog naast het dier en beschreef duidelijk welke straat en ik zou daar blijven wachten tot hij kwam ....

Hij woont op de standplaats van de dierenambulance en krijgt van purmerendse bedrijven behoorlijk wat giften!
ik werk bij een beveiligingsbedrijf en ons beveiligingsbedrijf verleent hem gratis beveiliging!

ik vind gewoon dat *** niet correct gereageerd heeft en dit is niet mijn 1e slechte ervaring met hem.....

ik heb besloten een nette email te sturen en wacht op een reactie....
zijn reactie is bepalend wat ik er mee ga doen
Laatst bijgewerkt door Justy op 01-12-06 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:57

je heb helemaal gelijk naad

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 23:58

Bij ons was het altijd, in het geval van een loslopend, in nood verkerend dier, hoofdzaak om het dier in veiligheid te brengen. Wat je er ook voor moest doen (nouja, eigen en andermans veiligheid gaat voor alles natuurlijk). Ik kan me vaak genoeg herinneren dat ik om 23:00 's avonds aan het afsluiten was en dat er nog gebeld werd of je even een beest komt vangen. Goed meestal vraag je dan aan zo iemand om het eerst zelf te proberen, want inderdaad, de benzine komt niet uit de kraan hier. Meestal komt het er dan toch op neer dat ik zelf moest fietsen of een van mijn collega's moest laten opdraven. Dat is ook een stukje onbegrip van het publiek hoor (en bovendien hadden wij met wilde dieren te maken, wat het heel anders maakt). Toch is de DA echt het eerste (en in dit geval ook enige) aanspreekpunt voor de meeste mensen, het is dan zo jammer als je dan een reactie krijgt van "je denkt toch niet dat ik..". De vindster biedt nota bene aan om erbij te blijven staan!

Gelukkig zijn er ook nog DA'ers die het wel op de juiste manier afhandelen Lachen

Bij ons was het soms echt huilen met de pet op, we kregen zelfs telefoontjes van mensen die belden over een gevonden parkiet of ander huisdier, die hadden dan eerst naar de DA gebeld en waren doorverwezen naar ons

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:00

Hoho.. beroep??? Dit is VRIJWILLIGERSWERK, geen beroep. De meesten hebben inderdaad een beroep NAAST hun vrijwilligers werk. Wees blij dat ze uberhaupt bestaan. Je krijgt als ambu medewerker geen cent hoor.. sjongejonge..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:01

Eightlegged schreef:
Hoho.. beroep??? Dit is VRIJWILLIGERSWERK, geen beroep. De meesten hebben inderdaad een beroep NAAST hun vrijwilligers werk. Wees blij dat ze uberhaupt bestaan. Je krijgt als ambu medewerker geen cent hoor.. sjongejonge..

Precies Ja

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:04

Eightlegged schreef:
Hoho.. beroep??? Dit is VRIJWILLIGERSWERK, geen beroep. De meesten hebben inderdaad een beroep NAAST hun vrijwilligers werk. Wees blij dat ze uberhaupt bestaan.

dat hele vrijwilligerswerk kunnen ze beter schrappen want ze doe er toch niks mee, dat zag ik vandaag bij ons ook. er was een kat aan gereden en die mevrouw van de ambulance die zij voel is of ie dood is dus ik voelen ja denk dat ie dood is er kwam bloed uit ogen oren neus mond dus ja die is dood nou zegt ze dan komen we hem in de loop van de middag wel weg halen. leg die kat maat onder de bossies bij die of die huisnummer dan vinden we hem wel.
hij is toch dood dus voelt toch niks meer zij ze.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:07

Ja het spijt me maar dat is toch ook zo? Wat zou jij prioriteit geven, een dier in nood of een dier dat niet meer te redden is?
Mijn reactie zou zijn of het dier inderdaad aan de kant gelegd kan worden, en dat we het zo snel mogelijk ophalen. Vaak zijn we gewoon zo druk dat nog levende dieren gewoon voor gaan.

Ik baal echt van dit topic. De dierenambulance word zó rot afgeschilderd, terwijl we ook echt gewoon super werk doen waar maar weinig mensen bij stil staan.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:09

Eightlegged schreef:
Ja het spijt me maar dat is toch ook zo? Wat zou jij prioriteit geven, een dier in nood of een dier dat niet meer te redden is?
Mijn reactie zou zijn of het dier inderdaad aan de kant gelegd kan worden, en dat we het zo snel mogelijk ophalen. Vaak zijn we gewoon zo druk dat nog levende dieren gewoon voor gaan.

Ik baal echt van dit topic. De dierenambulance word zó rot afgeschilderd, terwijl we ook echt gewoon super werk doen waar maar weinig mensen bij stil staan.

nee gewoon op hun gat blijven zitten en koffie blijven drinken. het is nogal gruwlijk gezich he voor kinderen die daar nogal veel spelen en dan opeens een doode kat zien liggen met een bloed hoofd

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:11

pasha7: Je moet wel begrijpen dat vrijwilligers bijna nooit gediplomeerd zijn, en dat vrijwilligerswerk keihard werken kan zijn. Het is echt niet alsof vrijwilligers de hele dag met hun voeten omhoog zitten te niksen omdat ze er toch niet voor betaald krijgen.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:13

nee maar het is geen fijn gezicht voor die kinderen die daar spelen.
heb ook wel respect als ze hun vrijwillegerswerk goed doen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:14

Volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van realiteit pascha7.

Als er veel kinderen spelen doe het dier dan in een zak of iets dergelijks, of ben je zo teerhartig dat je dat niet kan Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan wel bezig blijven geloof ik..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:17

nee ik kan het niet in een zak doen sorry maar dat kan ik niet.
ik kan bv ook niet een goudvis is een beetje water in de vriezer liggen omdat ie ziek is of me cavia die ziek is in een doosje in de vriezer doen.
dat van me cavia dat had ik toen gevraagt aan iemand van de dierenambulance hoe ik het diervriendelijkste me cavia uit zijn lijden kon halen. toen zij ze van doe haar maar in een klein karton doosje en leg haar maar in de vriezer nou dat kan ik gewoon niet.

sorry hoor even tussen door:
http://www.flabber.nl/archief/018300.php
ik lig hier helemaal dubbel hahaha

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:18

Eightlegged schreef:
Volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van realiteit pascha7.

Als er veel kinderen spelen doe het dier dan in een zak of iets dergelijks, of ben je zo teerhartig dat je dat niet kan Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan wel bezig blijven geloof ik..

ik heb er een plastic zijltje overheen gelegt. (een albert hein tas )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:18

pascha7 ik kan me voorstellen dat je ondersteboven bent omdat er een kat voor je deur is doodgereden. Maar dat moet je niet gaan afreageren op de DA. En het is al helemaal kort door de bocht van je, dat je vindt dat alle vrijwilligerswerk maar moet afgeschaft worden. Daar beledig je een hele hoop mensen mee.
Dat caviaverhaal.. weet niet wat ik daarop moet zeggen, hoor.

Eightlegged: de topictitel is ook wel heel ongelukkig gekozen

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:19

Dan vraag je toch iemand anders, of leg je er een zak óver? Als je je cavia diervriendelijk uit zn lijden wil verlossen dan ga je naar de dierenarts, daar is de dierenambulance niet voor.

Zie net dat je weer hebt gereageerd, dat bedoel ik dus. Is niet zo moeilijk?

Zwartwitje schreef:

Dat was ook de enige reden waarom ik hier in de eerste instantie op reageerde Koe Ja het werd in de eerste post uitgelegd waarom, maar dan nog.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:21

Eightlegged schreef:
Dan vraag je toch iemand anders, of leg je er een zak óver? Als je je cavia diervriendelijk uit zn lijden wil verlossen dan ga je naar de dierenarts, daar is de dierenambulance niet voor.

Zie net dat je weer hebt gereageerd, dat bedoel ik dus. Is niet zo moeilijk?

het was savonds laad en ze kwame toen voor een hondtje die aangereden was en wel nog leefde en toen had ik het meteen gevraagt. ik ben ook de volgende dag naar de da gegaan om haar intelaten slapen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:23

Zwartwitje schreef:
pascha7 ik kan me voorstellen dat je ondersteboven bent omdat er een kat voor je deur is doodgereden. Maar dat moet je niet gaan afreageren op de DA. En het is al helemaal kort door de bocht van je, dat je vindt dat alle vrijwilligerswerk maar moet afgeschaft worden. Daar beledig je een hele hoop mensen mee.
Dat caviaverhaal.. weet niet wat ik daarop moet zeggen, hoor.

als dierenvriend is dat heel moeilijk ja
en ik vindt dat ze best wel is normaal mogen reageren als je belt met een vraag of als ze voor je deur staan. ik was toen erg geschokt dat ze dat zijde dat ik haar maar in de vriezer moest doen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:23

Ja, idd jammer Eightlegged. Ik zie nu ook dat mijn eerste post iets feller is uitgevallen dan dat ik bedoelde.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:24

vrijwilligerswerk is altijd zwaar. Heb al overal gezeten waar ze me nodig hadden.
Tricolor ramp enzo.
Maar vriendelijk blijven vind ik toch belangrijk Knipoog

je weet waar je aan begint, mijn handen wisten het ook na een tijd Vork

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:26

Zwartwitje Eightleggedwerken jullie bij de dierenambulance?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:26

Ik wel ja, dacht dat dat uit mijn posts wel bleek? Haha!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:28

Ik niet, heb niet eens een rijbewijs Lachen
Ik heb 7 jaar lang vrijwillig bij een vogel- en egelasiel gewerkt waarbij ik vaak contact heb gehad met "onze" DA.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 00:29

ja even voor de duidelijkheid ik trap niet iedereen van de dierenambulance de grond in maar je het af en toe wel is zo iets van mensen kom op je werkt met dieren en mensen in paniek, het mag allemaal wel wat mee levender hoor. maar je heb ook van die vrijwillegers er tussen die je proberen tekalmeren en testeunen en ook voor een dode kat zo snel mogelijk tekomen.