Het hoofdje van mijn konijn hangt scheef:S

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jipseflips

Re: Het hoofdje van mijn konijn hangt scheef:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 19:51

Hij dacht ook aan een middenooronsteking maar bij de pupillen was iets niet wat normaal wel hoort(iets dat de pupillen niet de helft zijn) en als dat niet zo is het een hersenbloeding.Ook is mijn konijn al oud en daar komt het snel voor een hersenbloeding.E.Cuniculi heeft hij niks over gezegd maar hij zei dat het duidelijk was dat het een hersenbloeding was.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 22:59

E. Cuniculi is hier in Nederland ook niet zo heel erg bekend Knipoog veel konijntjes gaan eraan dood zonder dat de oorzaak ooit gevonden wordt, omdat vrijwel niemand sectie laat verrichten op zijn dier. Dat het beestje slecht reageert hoeft dus niet perse een hersenbloeding te zijn, aangezien deze ziekte de zenuwen aantast.
Gr.
Naatje

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:02

Hersenvliesontsteking,
dit heeft mijn konijn ook gehad.
Als je ermee gelijk naar de DA gaat geeft die je spul mee en dan komt hij er nog bovenop Knipoog
Mijn konijn heeft het toen gehaald

Edit: verkeerd woord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:06

avanti4ever schreef:
ik dacht ook gelijk aan hersenbloeding (mn vroeger rat heft dat wel s gehad en wel ingeslapen)

dat was idd ook het eerste waar ik aan dacht, mijn caaf heeft het ook gehad, die heeft het niet gered, kon niet meer lopen, hing scheef enz, voordat we ermee naar de DA konden was het al afgelopen Verdrietig

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:23

ik dacht eerst aan een binnen/ middenoorontsteking, of trauma aan de kop/ nek, ik heb het heel veel gezien bij konijnen en meestal was het gewoon op te lossen met baytrill

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:25

venissa op bokt haar konijn had een heresenbloeding gehad heeft nog heel lang blij rond gehuppelt

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:32

Mijn konijn heeft tijdens mijn vakantie ook een hersenbloeding gehad, koppie stond scheef en ze kon alleen nog maar rondjes lopen. Langzaam maar zeker werd het minder en het was bijna niet meer te zien, ze is er 6 jaar mee geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 00:08

konijn van een vriendin vam had dit ook, datw as hersenvliesontsteking, dit konijntje heeft het niet overleefd helaas

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:10

Mijn vorige konijn had dit ook!
Ze kreeg een hersenbloeding toen ze niet eens 4mnd was! Naar DA geweest, en ze kreeg ontstekingsremmers, en moest een paar keer trug komen! Maar kleine jaar later kreeg ze weer een bloeding, toen heb ik haar in laten slapen! Dit was teveel voor een dier vond ik! Ze rolde vaak om! Ze kon niet meer uit een waterfles drinken, alleen uit een waterbak! Maar door het rollen werd die ook vaak vervuild!
Dit was op 1 na laatste dag! De nacht ervoor had ze weer een bloeding gehad!

Afbeelding
Afbeelding

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 11:30

Konijntje van mij (die inmiddels dood is) heeft het ook gehad. Hij had er geen last van (tenminste, niet wat ik zag) en is nog behoorlijk lang mee gegaan!

Tis niet leuk als het hoofdje zo staat, je weet dan dat er iets mis is.. Ach gut

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:43

wij hebben er ook een gehad, met een hersenbloeding, die hebben we inlaten slapen...

jipseflips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 18:46

Mijn is nu denk ik 8 jaar.In iedergeval al wat ouder(zei de dierenarts).Haar kopje is bijna niet meer scheef en ze eet en drinkt veel.Ze heeft al veel meer energie.Ze wilde gaan huppelen maar dat was nog een beetje te veel van het goede en dat lukte nog niet helemaal.Alleen weet iemand hoe ze wat dikker kan worden ze best mager.Geen grammetje te veel.Maar ze mag niet te veel groen eten want dat krijgt ze diarree en dan blijft alles aan haar kont plakken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:58

Veel hooi voeren,
konijnen moeten zoiezo de hele dag door hooi kunnen eten.
verder zou ik haar gewoon konijnenkorrel of gemengd voer erbij geven Lachen

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:22

Pelien schreef:
Mijn is nu denk ik 8 jaar.In iedergeval al wat ouder(zei de dierenarts).Haar kopje is bijna niet meer scheef en ze eet en drinkt veel.Ze heeft al veel meer energie.Ze wilde gaan huppelen maar dat was nog een beetje te veel van het goede en dat lukte nog niet helemaal.Alleen weet iemand hoe ze wat dikker kan worden ze best mager.Geen grammetje te veel.Maar ze mag niet te veel groen eten want dat krijgt ze diarree en dan blijft alles aan haar kont plakken.

Je bent er dus mooi op tijd bij geweest! Lachen

Maar zoals al gezegt is: hooi en van die knabbelstokjes! Die van mij was ook magerder geworden, maar kwam op gewicht met voldoende hooi en 1x in de week gaf ik een knabbelstok! Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:33

Je kan trouwens ook Peterselie bijvoeren,
ook natuurlijk niet teveel en zeker niet teveel in 1 keer Lachen

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:10

Mijn konijntje heeft het ook.
Hij lijkt heel erg op die van jou, venissa.
Gewoon ineens in een nacht had ie het. Waarschijnlijk hersenbloeding.
Iedereen zei dat ik hem in moest laten slapen (mijn moeder heeft serieus op het punt gestaan nú naar de dierenarts te stappen voor een spuitje, maar ik kon het gewoon niet), maar ik zag gewoon niet dat ie eronder leed. Ik heb hem nu nog steeds en hij is vrolijker dan ooit. Lachen
Ik zou hem overigens nooit oppakken, alleen in geval van nood (ik doe het altijd met een deken). Die van mij is namelijk altijd dagen van slag.

Afbeelding

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 02:10

Lijkt indd wat op me de mijne!
Die van mij leed er ook niet onder, iig dat zag ik!
Maar voor een dier is het geen pretje om om te rollen, en met zo'n koppie te lopen!
Ik kon Knijnie wel oppakken, maar niet te lang! Ze liep altijd als ik thuis was ook gewoon los! Lachen Lekker hyper actief konijn was ze!
Maar ook echt een hondje! Ze liep me overal achterna! Maar na die 2e bloeding kon ik het niet over me hart verkrijgen om haar opnieuw te zien 'revalideren'! En ja ze was nog geen jaar, en al 2 bloedingen gehad!
Maar was wel met pijn in me hart naar de DA gegaan om haar in te laten slapen! Ze was echt me moppie! Mja het ging mij meer om haar! Voor haar was het 3x nix!
De DA wou het weer proberen met ontstekingremmers, omdat ze het de vorige keer zo goed had opgepakt!
Maar wou haar liever de pijn besparen! Misschien dat ze het dan wel had overleefd! Maar de kans dat ze haar achterhand weer goed kon gebruiken was 30% en ja een konijn die voor een deel haar achterhand niet kan gebruiken, is geen konijn meer! Ze zou zich dan kapot vervelen! Niet meer rond kunnen huppelen! Alleen maar zichzelf meeslepen!

jipseflips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 10:12

Kijk dit is mijn konijntje nou.Heb ze net gemaakt.Dit is dus een paar dagen na de bloeding.(foto's zijn heel onscherp maar heb ze even heel snel gemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het een stuk beter! Maar zo erg als bij vennissa's foto is het bij mijn konijn niet geweest!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 10:31

Gelukkig maar! En hoop ook dat het niet gebeurt! Lachen

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 12:42

venissa schreef:
Gelukkig maar! En hoop ook dat het niet gebeurt! Lachen

Precies. En zo te zien valt het best mee nu.
Het ziet er niet meer zo ernstig uit?