De engele cocker Spaniel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellebel

Re: De engele cocker Spaniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:58

De kleur heeft er wel iets mee te maken. Black en Tans hebben vaak een langere maternale immuniteit (hebben antilichamen van mams in bloed) waardoor de enting niet aanslaat en ze soms na de standaard entingen nog een keer gevaccineerd worden, of, als ze die niet krijgen, eerder Parvo krijgen. Heb ook wel eens van die mensen op het spreekuur gezien: "mijn honden zijn nog nooit geent en ze zijn nooit ziek geweest", nee, hehe, omdat de rest van de populatie wel gevaccineerd is en dus geen virus uitscheidt zijn die honden ook beschermd. Maar niet door hun eigen baasje. Er zijn genoeg entingen die van mij ook niet ieder jaar hoeven, maar Parvo en Weil wel. Wat iedereen verder zelf gelooft over wel en niet weerstand verlagen moeten ze zelf weten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:28

Ellebel schreef:
De kleur heeft er wel iets mee te maken. Black en Tans hebben vaak een langere maternale immuniteit (hebben antilichamen van mams in bloed)

Ligt dat dan op het tan-gen of echt puur bij B&T? Is daar ergens een artikel van?
Wij fokken namelijk ook met Chocolate&Tan en Leverbont&Tan en in het verleden ook B&T.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:36

Vind je het goed dat ik morgen even naar een artikel zoek?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:37

Ellebel schreef:
Vind je het goed dat ik morgen even naar een artikel zoek?

Heel graag!
Vind ik erg interessant.
Zou je een pb willen sturen als je het hebt?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:39

Hoop dat ik het kan vinden, kon tot voor kort nog via bieb van universiteit zoeken maar weet niet of dat nog lukt Haha!