kitten en zijn ondeugendheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Re: kitten en zijn ondeugendheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:43

Ik heb daarom ook 2 kittens genomen dan hebben ze elkaar ook nog om te spelen. Gelukkig vinden ze de speeltjes e.d. ook leuk dus slopen doen ze nauwelijks en het is net een klein kind blijven herhalen en corrigeren en belonen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:46

Ik sluit me aan bij de voorgaande posters Lachen. Je kitten is waarschijnlijk iets te vroeg bij mams weg gegaan en nu mist ze een deel van de opvoeding die ze van mams/andere katten zou krijgen. Vooral omdat het nu een kitten alleen is.

Daarnaast: twee kittens slopen minder dan 1. Met zn tweeen hebben ze meer aandacht voor elkaar waardoor er minder tijd gaat zitten in het slopen van de andere huisgenoten en het meubilair. Elkaar kunnen ze dan ook nog even opvoeden.

Anders kun je er ook nog voor kiezen om de kitten een weekje ergens te plaatsen waar ze andere katten tegen komt, in een dierenpension bijvoorbeeld. Dan wordt ze wel opgevoed door andere katten Haha!.

Mocht een van deze dingen niet mogelijk zijn dan is het zaak vol te houden, consequent te blijven en te hopen dat het over gaat.

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 14:59

Ik denk inderdaad dat hij gewoon te jong is.

Mijn kater heeft ook op verschillende plekken de behand van de muur gekrabt. Vond hij leuk om te doen.

Elke kat is weer anders in zijn of haar doen en late.
De eene is heel erg rustig en doet geen vlieg kwaad de andere is weer heel erg ondeugend. het is hoe je er zelf mee om gaat.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:43

zo ik heb vandaag maar eens een foto gemaakt van het kleine monstertje

Afbeelding

hihi wat kan schijn bedriegen he Haha! je zou toch denken dat het een klein engeltje is

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:51

Nors opkijken Als ik de foto zo zie, dan is de kleine onder de 6 weken bij je gekomen. Trouwen, een kitten kopen?? Tenzij het een raskat is, betaal je toch geen cent voor een huis tuin en keuken kat Verward .

Tja, behang slopen, bank slopen en noem maar op, dan kan gebeuren. Pas maar op voor de gordijnen, vitrage of luxaflex voor je ramen, die gaan er straks ook aan. De ene kitten doet dat meer dan de andere. Wel heb ik uit ervaring gemerkt dat een kitten alleen dat wel doet, zijn er meerdere dan is die kans stukken kleiner. Ook de aandacht die een kitten krijgt is belangrijk. Mijn eerste kat op een flat brak ook mijn huis af. De andere drie die later kwamen werden door elkaar opgevoed en mijn behang zit er nog gewoon aan.

Verder lijkt het me niet dat je zelf nou zou veel ervaring hebt met kitten. Eerst zeg je dat jullie er meerdere hebben gehad, maar gezien je leeftijd zouden ze toch nog moeten leven Verward . En je tante heeft er meerdere waarschijnlijk tegelijkertijd? Tja, dat is dus anders, zie hierboven.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:56

ja ik weet nu ook wel dat ie jonger
is...
hij heeft een leuk sinterklaas kadotje gegeven
haha houte balk naast de deur helemaal uit elkaar gehaald
maar we moeten verhuizen...
dus me ouders zeggen dat hij mag blijven en hier goed opgevoed moet
worden zodat hij dit soort grapjes niet meer in ons nieuwe huis gaat doen...Haha!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:04

In zijn nekvel pakken en foei zeggen en dan wel stevig beet pakken. Hebben wij ook met onze kittens gedaan. Moeders doet dat ook als ze stout zijn. En ze wat tegen de grond drukken niet te hard natuurlijk. Succes verder met opvoeden. Haha!

MoOnliGhT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:28

mijn kater is nu 1 jaar, en heeft ook aardig in de gordijnen gehangen. elke keer met de plantenspuit erop, dat vond hij in het begin niet leuk, maar op het laatst schudde hij alleen maar met zijn hoofd heen en weer en ging leuk door. hij wist dat het niet mocht, omdat hij elke keer keihard weg rende en onder de tafel kroop als wij er achter kwamen dat hij weer is in de gordijnen hing. bij ons is het overgegaan toen hij ouder werd, dat meestal zo met poezen. al is de jouwe wel een extreem geval, als ik het zo hoor. ik heb helaas geen tips voor je.

p.s kan je kat naar buiten? als hij oud genoeg is om naar buiten te gaan, doet hij het al minder. je kan ook zo'n kittentuigje kopen (hebben wij ook gedaan) en hem dan mee gaan nemen met wandelen ect. zo raakt hij zijn energie een beetje kwijt. doe het wel als hij al oud genoeg is, ik weet niet precies wat daar de juiste leeftijd voor is.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 17:33

nee we wonen op een flat dus hij kan niet naar buiten...
ik kan idd wel met hem wandelen buiten...
heeft iemand hier ervaring mee?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:38

Als hij iets doet wat niet mag, Meteen met harde stem nee of ehh! zeggen,
ik heb ook een kitten, bij haar heeft het geholpen
en misschien s'nachts deuren dicht doen

Edit: even wandelen vinden ze wel leuk, maar of het nou helpt

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:40

Berwicowa schreef:
In zijn nekvel pakken en foei zeggen en dan wel stevig beet pakken. Hebben wij ook met onze kittens gedaan. Moeders doet dat ook als ze stout zijn. En ze wat tegen de grond drukken niet te hard natuurlijk. Succes verder met opvoeden. Haha!

Oei, kijk hier alsjeblieft mee uit! Die beestjes zijn al zo teer!

Een plantenspuit is een wat zachtaardigere manier om te corrigeren.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 17:42

nou ik weet niet of het goed is...
maar het water vind hij dus lekker
maar als je drukt zonder water komt er lucht
en dat HAAT ie dus ik doe het zo...

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:45

Kijk, dat kan ook een oplossing zijn Ja

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 12:16

Oei, kijk hier alsjeblieft mee uit! Die beestjes zijn al zo teer!

Een plantenspuit is een wat zachtaardigere manier om te corrigeren.

Dit valt wel mee hoor je moet het ook niet te hard doen, maar op tillen aan hun nekvel en foei zeggen kan geen kwaad. Maar ja onze kittens zijn ook al dertien weken als ze bij ons komen. Maar tegen een stootje kunnen ze wel hoor. Kijk maar als ze met hun broertjes en zusjes spelen. Dan houden ze er ook geen rekening mee dat ze nog klein zijn.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:44

Hihi, wat een boefje!!
Ik zou als eerst je kitten niet meer op de slaapkamer laten. Poezen horen m.i. daar helemaal niet, maar wanneer hij ook nog eens zo raar doet, dan kom je zelf ook niet echt aan je nachtrust toe.

Daarnaast: ik vrees dat dit ook echt geen katje is om alleen te zijn. Klinkt misschien raar, maar hij zoekt duidelijk aandacht in het vervelen, je moet nu continu met hem bezig zijn.

Ik heb zelf een nestje kittens gehad en idd, 2 slopen minder dan 1, hoe gek het ook klinkt. Daarom doe ik kittens ook nooit alleen weg.
Toen ik mijn eerste poes kreeg (Noorse Boskat, 13 weken jong) kon ze niet slapen omdat ze alleen was. Het arme beest bleef mauwen. Ik ben op de bank gaan liggen, ze kwam bij me en viel als een blok op mijn borst in slaap.
Hierna was het goed. Ze was echter zo op ons gericht, deed verder trouwens niets verkeerd, dat ik het niet gezond vond voor haar. Dus iets eerder dan gepland hebben we er weer een kat bijgenomen (we gingen nl onverwacht samenhokken en de poes was al besteld, een mooie lijn en super karakter, dus ik wilde haar ook niet meer afbestellen, maar 2 katten en 3 mensen op 2 kamers??). Enfin, 3 maanden later kwam het 2e kitten en dat was liefde.

Nu met de kittens van onze poes, zie je gewoon heel duidelijk wat katten nodig hebben, dat is helaas een opvoeding die iets langer duurt dan de 6 weken die zoveel mensen als voldoende zien. Mijn poes is nog steeds bezig met de opvoeding van onze overgebleven Bikkel! En hij is nu ruim 4 maanden!

Ik zou eens met mijn ouders overleggen of er geen (evt oudere) kat bij mag, ik denk dat een hoop van je problemen ermee opgelost zijn.

Overigens denk ik dat je met de plantenspuit een hoop bereikt, maar je moet wel super consequent blijven.
Ook ik ga wandelen met mijn kitten buiten aan het lijntje, omdat hij een ADHD er is volgens mij en zijn energie met 2 andere katten om te plagen nog amper kwijt kan, het is een leuke en vooral vermoeiende ervaring voor ze, erg handig Knipoog

Een troost, naarmate ze ouder worden (lees na een half jaar, jaartje) worden ze echt vanzelf rustiger. Je moet alleen wel blijven zorgen dat je de baas blijft...
Een kat (ook kitten) eens in zijn nekvel pakken kan geen kwaad, het helpt echter geen ene bal meer wanneer je dit dagelijks doet, dus gebruik dat echt als nood-nood-noodoplossing en alleen wanneer je ze op heterdaad betrapt!! Anders heeft straffen nooit zin!!

Succes en hou ons op de hoogte!!

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:18

haha
het word minder beetje bij beetje
als hij iets doen Tong uitsteken dus zijn favoriete onderdeel in de bank HANGEN
of in de gordijnen en ik schreeuw NEEH....
dan spring hij eruit miaauwt hij een paar keer en rent ie weg
echt een achterlijk beest..
hij doucht elke dag tot irritatie punt van me moeder (lees overal kleine natte kattenpootjes)
de hond is nog steeds de banketstaaf als bunker in de mand wil moet de hond eruit gaat ie niet vrijwillig helpt bunker hem er wel uit
normaal is het hond jaagt kat op
nou onze kat jaagt de hond op
whaha
ik denk dat mijn katje lijdt aan een grootheidwaarnzin!?!?!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:52

Uhm, mijn buurhond stond bekend als katteneter, hij zou elke kat achterna gaan.
Tot hij mijn Tommes tegenkwam... Hij rent piepend naar binnen, en waarom? Hij is zo snoezig...

Afbeelding