Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Needje schreef:Zaagsel schijnt helemaal niet zo goed te zijn voor knaagdieren!
Ik heb m'n knaagdieren op een soort papier gehad, en daarna op een soort kleine houtsnippers. Die snippers worden iig van andere bomen gemaakt als zaagsel.
Cinnepin schreef:hooi moet je in een hooiruif doen, want als je het op de grond gooit gaan ze er in plassen en poepen, en om het dan nog op te eten is ook niet goed voor ze ( ook van een da )
vinden ze veel leuker
Cinnepin schreef:die van mij rennen door het huisvinden ze veel leuker
als de katten naar buiten zijn..maar het blijft wel oppassen met die beestjes, je kijkt dr zo overheen..
ik was een keer de kooi aan het schoon maken n zet de bak op de tafel met cavias(zonder tralies deksel ding er op) springt ons katje (kitten) er zo bij in
maar verder doen ze er (nog) niks mee
Ik ging vanmorgen voer voor ze in het bakje doen en fluiten!:P Ze worden nu wat ouder ofzo en nu fluiten ze in eenkeer vet veel, wel heel schattig
dwaallicht schreef:Needje schreef:Zaagsel schijnt helemaal niet zo goed te zijn voor knaagdieren!
Ik heb m'n knaagdieren op een soort papier gehad, en daarna op een soort kleine houtsnippers. Die snippers worden iig van andere bomen gemaakt als zaagsel.
Zaagsel is inderdaad niet goed om cavia's op te houden, heb zelfs gehoord dat het giftig kan zijn.
(wordt van bepaald naaldhout gemaakt?)
Als je alleen al ziet wat een stofwolk er vrij komt wanneer je een blokje zaagsel uit de verpakking haalt vind ik het ook niet zo gek dat het afgeraden wordt (iig door 2 dierenartsen die ik ken.)
Dat stof ademen de beestjes natuurlijk ook in. In de DSZ waar ik kom hangt er ook een briefje dat het niet geschikt is.
Ik gebruik gewoon een onderlaagje van zacht stro met daar bovenop een dikke laag hooi, hooi is sowiso onmisbaar voor cavia's en konijnen