Onze hond z'n laatste kans.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Onze hond z'n laatste kans.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:04

Onze Sharpei die ook Kay heette Knipoog was op een bepaald ogenblik zelfs kaal op de plekken waar haar hoorde te zitten, dikke opgezette pootjes en knalrood van de pijn, mocht hem niet eens meer aanraken daar. We kregen hem zo mee uit het asiel en hebben allerlei dingen geprobeerd om hem te helpen. Wij vonden onze hulp bij DA Nico Dijkshoorn in Zeist. Voor jullie een best stukkie tuffen denk ik maar zeer zeker het proberen waard. We kregen Kay toen hij 4 was en hij heeft 9 jaar mogen worden, Met haar en zonder nare pijnen van allergie!

Tevens zou ik idd op versvleesvoer overgaan. Mijn honden krijgen niets anders meer!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:10

ik blijf het raar vinden...

als een hond een blijvende huidklacht heeft en je geeft cortico's (prednison e.d)
meestal houd een hond het dan nog jaren vol.

en die van jou heeft het nu een half jaartje???

ik denk dat er dan meer aan de hand is dan alleen die allergie..

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:30

Promessa schreef:
ik blijf het raar vinden...

als een hond een blijvende huidklacht heeft en je geeft cortico's (prednison e.d)
meestal houd een hond het dan nog jaren vol.

en die van jou heeft het nu een half jaartje???

ik denk dat er dan meer aan de hand is dan alleen die allergie..

Onze hond heeft al heel lang pretnison.
Zeker al 1.5 jaar.
Het hielp goed om de jeuk te ondedrukken.

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:54

hoi, ik heb geen ervaringen met honden allergieen, maar mijn paard heeft wel last gehad van een heel hardnekkige allergie. Daarvan kreeg hij allemaal etterende bulten op zijn witte achterbenen die zeer pijnlijk waren. Ik ben met hem in Utrecht geweest en niemand wist waar het vandaan kwam. Na meer dan een jaar op de prednison te hebben gestaan en allerlei zalfjes en ook MSN zwavel te hebben geprobeerd was er geen enkele verbetering te zien werd mij aangeraden door iemand bij ons op stal om hem Aloe Vera te geven over het voer en te stoppen met de prednisolon. Aangezien ik niks te verliezen had en de Aloe Vera niet duur is heb ik dat gedaan en zowaar na 2 maanden waren de plekken helemaal verdwenen en had ik weer een gezond en jeuk en pijnvrij paard! Dus als je nog een poging wil wagen....ik geloofde er eerst niet zo in, maar ik denk dat dat toch hetgene is wat hem heeft geholpen. Ik kocht voor hem de Aloe Vera drank van "de tuinen" en deed 3 doppen over het voer. Mocht hij het niet willen eten dan kan je het ook in een spuitje doen en in zijn mond spuiten. Sterkte ermee!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:16

Westies hebben vaak last van atopie. Dan zijn ze allergisch voor iets dat ze inademen en dat uit zich in huidklachten. Hypoallergeen voer helpt dan niet. Kweken en huidbiopten om er achter te komen waar hij allergisch voor is zoals hierboven ergens werd gesuggereerd heeft geen enkel nut. Bloedonderzoek geeft soms aanwijzingen maar ook daarvan is de betrouwbaarheid nog niet onomstotelijk vastgesteld. Een intradermale test (waarbij ze allerlei stofjes in de huid van je hond spuiten) kan wel de oorzaak aan het licht brengen, maar je moet erg veel geluk hebben om juist dat stofje te treffen waar hij allergisch voor is, het kan namelijk echt vanalles zijn, ook dingen die je al jarenlang in huis hebt.
En dan, als je al weet waar je hond allergisch voor is kun je het nog niet altijd verhelpen. Prikjes met het stofje hebben soms effect maar bijna even vaak niet. Prednison is de andere optie en anders een middel dat Atopica heet (ik denk dat jullie dat nu hebben gekregen). Het blijft een moeilijk probleem wat niet altijd te verhelpen is. Jullie hond bij vrienden laten logeren (moet je het wel een week of 6 volhouden) vond ik nog een goed idee (weet niet wie het schreef) en misschien toch het alternatieve circuit in, alhoewel ik daar persoonlijk niet zo veel vertrouwen in heb. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie overwegen het hondje in te laten slapen, jeuk is nou eenmaal heel naar en de beesten worden er echt helemaal gek en doodmoe van. Dus als er geen andere optie over blijft moeten jullie je niet schuldig voelen of je een schuldgevoel laten aanpraten, zo te lezen hebben jullie er alles aan gedaan en soms moet je je verlies nemen hoe hard dat ook is. Ik hoop van harte dat de atopica aanslaat. Succes er mee!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 21:09

Ellebel schreef:
Westies hebben vaak last van atopie. Dan zijn ze allergisch voor iets dat ze inademen en dat uit zich in huidklachten. Hypoallergeen voer helpt dan niet. Kweken en huidbiopten om er achter te komen waar hij allergisch voor is zoals hierboven ergens werd gesuggereerd heeft geen enkel nut. Bloedonderzoek geeft soms aanwijzingen maar ook daarvan is de betrouwbaarheid nog niet onomstotelijk vastgesteld. Een intradermale test (waarbij ze allerlei stofjes in de huid van je hond spuiten) kan wel de oorzaak aan het licht brengen, maar je moet erg veel geluk hebben om juist dat stofje te treffen waar hij allergisch voor is, het kan namelijk echt vanalles zijn, ook dingen die je al jarenlang in huis hebt.
En dan, als je al weet waar je hond allergisch voor is kun je het nog niet altijd verhelpen. Prikjes met het stofje hebben soms effect maar bijna even vaak niet. Prednison is de andere optie en anders een middel dat Atopica heet (ik denk dat jullie dat nu hebben gekregen). Het blijft een moeilijk probleem wat niet altijd te verhelpen is. Jullie hond bij vrienden laten logeren (moet je het wel een week of 6 volhouden) vond ik nog een goed idee (weet niet wie het schreef) en misschien toch het alternatieve circuit in, alhoewel ik daar persoonlijk niet zo veel vertrouwen in heb. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie overwegen het hondje in te laten slapen, jeuk is nou eenmaal heel naar en de beesten worden er echt helemaal gek en doodmoe van. Dus als er geen andere optie over blijft moeten jullie je niet schuldig voelen of je een schuldgevoel laten aanpraten, zo te lezen hebben jullie er alles aan gedaan en soms moet je je verlies nemen hoe hard dat ook is. Ik hoop van harte dat de atopica aanslaat. Succes er mee!

De medicijnen die we nu hebben zijn heel duur iets van 90 euro voor 30 pillen maar als het helpt maakt het ons niks uit als hij maar een fijn leventje kan leiden.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:12

onze labrador was ook alergisch.ze wisten ook niet waarvoor en hebben van alles geprobeerd.ze jeukte met dr neus over de vloer en tegen de bank en krabte heeel erg veel en dr poten open kluiven en dr staart.
ze heb zo'n alergie test gehad.zoiets als ook mensen krijgen..met nummertjes en dan doen ze er duppeltjes inspuiten van dat bepaalde soort.
ze was alergisch voor gras.huisstof en huismijt.voor paarden katten bepaalde bomen etc voor heel veel.
ze heeft daarna pillen gehad die wel hielpen en ze is toch nog 13 geworden.
ze heeft niet voor de test een dieet moeten volgen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:46

Hoe gaat het nu??

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:49

wat geef je hem te eten? en geef je alleen dat of ook nog koejes en/of mensen eten(stiekem tussendoor of gewoon omdat ie het lekker vind?)

heeft hij vlooien?

ik zou het toch even heel goed nagaan......er moet een medische reden voor zijn...

heb je nog andere huisdieren ?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:24

thaollat schreef:
Hoe gaat het nu??

Bedankt voor het vragen.
Hij is voor mijn idee wel vrolijker maar hij krabbeld nog wel veel.
Het is nog even afwachten. Hij heeft de medicijnen nog niet zo lang.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 20:26

bakkie schreef:
wat geef je hem te eten? en geef je alleen dat of ook nog koejes en/of mensen eten(stiekem tussendoor of gewoon omdat ie het lekker vind?)

heeft hij vlooien?

ik zou het toch even heel goed nagaan......er moet een medische reden voor zijn...

heb je nog andere huisdieren ?

Hij krijgt .... maxi aldult (wel niet de hele naam)
Hij krijgt alleen dat voer en af en toe een honden koekje.
We hebben nog een hond maar voor de rest geen andere huisdieren.

We ontvlooien hem regelmatig.
We hebben het pas gedaan omdat de dierenarts dat tegen ons zei.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:26

dat voer he maxi adult wat voor smaak is dat?
veel honden zijn tegenvoordig allergisch voor standaard honden voer(zo ook de onze krabt zich oook kapot dan)
wat dan aanbevolen wordt zijn pure lam/rijst brokken......dat schijnt hypo allergeen te zijn, bij ons hondje werkt dit super en zodra we haar een keer tussen door wat anders geven is het weer bingo......

wij geven bento kronen en dan lam/rijst en als die er niet zijn dan sience plan lam/rijst.
zijn iets duurdere merken maar zeker de moeite waard!!!

stel dat je overweegt zoiets hypo allergeens te proberen moet je de koekjes en dergelijken ook achterwegen laten tenzij het bv ook lam/rijst is.
anders heeft het geen zin dat is bij ons dus ook en kun je weer helemaal op nieuw beginnen.
wel duurt het 4 weken voor het over is zeg maar.

wat voor smaak hebben jullie brokken en zitten hier ook dierlijke bijprodukten in en dergelijken? dat schijnt ook een veel voorkomend probleem te zijn, of gluten.......

succes in ieder geval hoop dat het gauw over is, niks is zo erg als jeuk.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 13:23

[quote="bakkie"]
dat voer he maxi adult wat voor smaak is dat?

Volgens mij is dat gewoon een stadaard smaak.
Ik zal het eens zeggen over dat voer wat je zei miscchien werkt het bij onze hond ook.

Groetjes

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 15:56

Hoi, mijn opmerking is misschien maar een druppeltje op een brandende plaat,
Onze hond was allergisch voor varkensvlees in het hondevoer en hebben dus ook inderdaad Royal canin gegeven met lam erin.

heel veel sterkte ermee

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 14:41

Hallo allemaal even een up-date.

Gister is m'n moeder met Kay naar de dierenarts geweest voor controle.
Volgens de dierenarts ziet hij er veel beter uit.
Z'n zwarte plekken worden weer lichter.
Dus we gaan verder met de medicijnen.

Nu heeft hij last van tandsteen Verdrietig maar daar wordt hij binnenkort voor geholpen.

Groetjes Nathalie

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:46

als al die medicijnen nou niet helpt kun je altijd nog naar een alternative dierenarts gaan, zoals een holistische. als je hier interesse in hebt, geef ik je hun website wel even. is altijd te proberen

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:44

Hopen dat die jeuk nu helemaal weg gaat!