Tevens zou ik idd op versvleesvoer overgaan. Mijn honden krijgen niets anders meer!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Promessa schreef:ik blijf het raar vinden...
als een hond een blijvende huidklacht heeft en je geeft cortico's (prednison e.d)
meestal houd een hond het dan nog jaren vol.
en die van jou heeft het nu een half jaartje???
ik denk dat er dan meer aan de hand is dan alleen die allergie..
Ellebel schreef:Westies hebben vaak last van atopie. Dan zijn ze allergisch voor iets dat ze inademen en dat uit zich in huidklachten. Hypoallergeen voer helpt dan niet. Kweken en huidbiopten om er achter te komen waar hij allergisch voor is zoals hierboven ergens werd gesuggereerd heeft geen enkel nut. Bloedonderzoek geeft soms aanwijzingen maar ook daarvan is de betrouwbaarheid nog niet onomstotelijk vastgesteld. Een intradermale test (waarbij ze allerlei stofjes in de huid van je hond spuiten) kan wel de oorzaak aan het licht brengen, maar je moet erg veel geluk hebben om juist dat stofje te treffen waar hij allergisch voor is, het kan namelijk echt vanalles zijn, ook dingen die je al jarenlang in huis hebt.
En dan, als je al weet waar je hond allergisch voor is kun je het nog niet altijd verhelpen. Prikjes met het stofje hebben soms effect maar bijna even vaak niet. Prednison is de andere optie en anders een middel dat Atopica heet (ik denk dat jullie dat nu hebben gekregen). Het blijft een moeilijk probleem wat niet altijd te verhelpen is. Jullie hond bij vrienden laten logeren (moet je het wel een week of 6 volhouden) vond ik nog een goed idee (weet niet wie het schreef) en misschien toch het alternatieve circuit in, alhoewel ik daar persoonlijk niet zo veel vertrouwen in heb. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie overwegen het hondje in te laten slapen, jeuk is nou eenmaal heel naar en de beesten worden er echt helemaal gek en doodmoe van. Dus als er geen andere optie over blijft moeten jullie je niet schuldig voelen of je een schuldgevoel laten aanpraten, zo te lezen hebben jullie er alles aan gedaan en soms moet je je verlies nemen hoe hard dat ook is. Ik hoop van harte dat de atopica aanslaat. Succes er mee!
thaollat schreef:Hoe gaat het nu??
bakkie schreef:wat geef je hem te eten? en geef je alleen dat of ook nog koejes en/of mensen eten(stiekem tussendoor of gewoon omdat ie het lekker vind?)
heeft hij vlooien?
ik zou het toch even heel goed nagaan......er moet een medische reden voor zijn...
heb je nog andere huisdieren ?