[Foto] toverbal truf itp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxje

Re: [Foto] toverbal truf itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:32

Die nijnen mankeren niks hoor Knipoog
Gaan zelfs al járen mee Haha!
Ik bedoelde het ook geenszins aanvallend, maar te dik lijkt me nou eenmaal ook niet goed, ook niet voor zo'n klein beest als een nijn.
Maar jullie nijnen hebben 24 uur beschikking over hooi, vreten ze ook 24 uur aan een stuk?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:49

Hooi maakt niet dik ^^
En ze eten het niet 24 uur aan een stuk door, maar vaker dan 2 keer per dag een beetje. Ik vul het namelijk 3 maal en soms 4 maal daags aan. Die vezels hebben ze nodig.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 00:57

Die van mij eet het wel zo'n beetje de hele dag door en is absoluut niet dik! Het zorgt voor de stofwisseling enz. hij poept ook best veel, mijn konijn, zonder genoeg hooi raken ze verstopt.. Maar als ze bijv. 2 keer per dag genoeg krijgen is dat dus zo'n beetje onbeperkt, als ze het niet gelijk opeten Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:18

Is die 40 gram gemengd voer nu veel of weinig voor dit konijntje? Weet iemand dat? Mijn konijnen zijn ook wat te dik maar die krijgen dan ook onbeperkt brokjes én hooi.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:45

Die van mij krijgt een klein handje gemengd voer per dag.. Dus niet onbeperkt brok! Een vriendin was een tijd terug naar de arts en die van haar was ook te dik en de arts zei dat ie veel te veel voer kreeg dat ze aan een handje per dag genoeg hebben!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 14:53

Die van ons krijgen biks, want gemengd voer maakt vet. Ik voer nooit gemengd voer en 30 gram per konijn die in een binnehok+supergrote ren leven dus alle bewegingsruimte hebben.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:01

Mijn konijn is in de winter ook anders dan in de zomer. Geen andere kleuk maar wel ontzettend veel haren haha. Echt een super lekker knuffelig dier.
Mijn konijnen krijgen onbeperkt hooi en een klein handje biks per dag. Als ik gemegd voer geen dan eten ze alleen maar die dingen op die ze lekker vinden en de rest laten ze liggen.

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:05

Ik heb hier ook al een toverbal thuiszitten. Haha!
Gezellig, die haren. Wordt er gek van. *LOL*

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 15:06

Faniek schreef:
Die van ons krijgen biks, want gemengd voer maakt vet. Ik voer nooit gemengd voer en 30 gram per konijn die in een binnehok+supergrote ren leven dus alle bewegingsruimte hebben.

Ik ben zo stom geweest om die van mij in het begin te verpesten Vork

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 15:40

wat een leukerd! Haha!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:31

Die veranderd wel mooi! Ja
Ik vind alleen een konijn aan een riem een beetje sneu..

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 21:05

Linnie13: wat vind jij sneuer een konijn die alleen maar in een klein rennetje kan of een konijn door middel van zown riempje heel de tuin door kan crosse? Ze vind het super en heeft er geen last van.

Ben gister ook nog eff langs de dierenarts geweest om te informeren over haar gewicht enzo. Ze is nu op een soort dieet. Waar ze deze week langzaam aan gaat wennen. Ze krijgt nu 25 gram voer per dag. Dit krijgt ze straks savonds. Want anders houd ze iedereen wakker en voor de rest gewoon lekker veel hooi en water. En ik moet het voer soms afwisselen door wat groen.

Ze was daar door wel sochtends zwaar beledigd want ze kreeg maar 10gram voer. Dat was zo op dus mevrouw helemaal sago. Net heeft ze de andere helft gekregen. Zo ga ik een paar dagen door totdat ze alleen savonds voer krijgt.

groetjes,
vera en truf

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:08

weer een kleine update.

Truf is 0,1 kilo afgevallen Go jij! Go jij! . Over ong 10 weken moet ze op haar juiste gewicht zijn. Ze is er niet helemaal blij mee. Maar de groente die ze nu krijgt vind ze wel erg lekker Haha! .

Morgen volgt weer een foto. Hoe ze er nu uit ziet. Kwa kleur enzo. Gewicht zien je nog niet Tong uitsteken

groetjes,
vera en truffy

kigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:03

leuke nijn:)

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 12:55

Hier krijgen ze ook beide een klein handje biks (sceince selective) en hebben altijd hooi tot hun beschikking, 's avonds krijgen ze wat groenten.

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:48

oke. Hier eet ze nu sochtends en savonds een klein beetje voer en nu 2x het hele ruif vol hooi. (dat at ze eerst een stuk minder)

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:04

Echt Hollands welvaart Haha!. Je k'nijn ziet er goed uit! Had precies ook zo'n konijntje en wandelde ook vaak met dr Haha! leuk beestjes Lachen.

Die kleurval heet trouwens Madagascar.