Bas. >pijnelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Bas. >pijnelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 16:01

ook ik wil niet l*llig zijn.. maar mag ik vragen waarom jullie een hond nemen, terwijl jullie er geen tijd voor hebben(dit leidt ik af uit het feit dat jullie ook geen tijd hebben om een cursus met hem te volgen, wat je hooguit 1,5 uur per week kost, vaak nog op een zaterdag ook), honden horen namelijk niet een hele dag alleen in huis te zitten..

verder erg rot natuurlijk, ik snap dat het niet jouw keuze is geweest maar die van je ouders om Bas weg te doen.. Ach gut

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:55

Wat een rotstreek,
Erg dat dit zo is gebeurt.
Ben het wel een klein beetje met Loesje eens.

Verder, sterkte nog.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 01:21

Bas is 6 maanden, waarvan hij 4 bij jullie is geweest. Op de maandag dat jullie hem wegdoen is hij ook in het asiel terecht gekomen als gevonden hond (want 2 weken voor hij heropgevoed worden tenzij júllie die eigenaar opsporen). Hoe kan Bas dan 6 eigenaren gehad hebben?

Dit verhaal laat wat mij betreft alleen maar zien dat je het herplaatsen van honden beter over kunt laten aan asiels of herplaatsingsstichtingen en niet zelf moet doen via marktplaats oid.

Verder hoop ik dat Bas een huisje mag vinden waar hij wel de aandacht krijgt die jullie hem niet konden geven en dat jullie een eventuele volgende keer beter nadenken. Bas is nu het slachtoffer van jullie (on)opvoeding.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:46

Waarom hebben jullie een hond gekocht terwijl jullie er geen tijd voor hebben?
Het is geen pluche speelgoedbeest.

Ik hoop voor de hond dat hij eerlijke en goede baasjes vindt.
Baasjes die tijd in hem willen steken.

Ik heb thuis 2 cockers, ook jachthonden. Door cursus en training kunnen ze prima loslopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:39

Ik snap het eigenlijk ook niet zo goed, en hoe kwam het asiel dan aan jullie adres? of is ie bij jullie gechipt? Ik kan er overheen gelezen hebben.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:42

Wat een rotstreek van die mensen Verdrietig Sterkte der mee Ach gut

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:23

Biondaa schreef:
Wat een rotstreek van die mensen Verdrietig Sterkte der mee Ach gut

Waarom alleen een rotstreek van die mensen? Haar ouders hebben ook niet veel meer gedaan dan de hond op een verkoopsite gezet en aan de eerste de beste koper meegegeven.

Een 6 maanden oude Beagle die niet wil luisteren, bijna een pup nog en geen tijd voor training.
Dat is echt een reden om zo'n hond weg te doen.

Beagles kunnen super leren luisteren (ik heb er een Europees kamioen behendighied zien worden jaren geleden!) maar je moet er wel mee om kunnen gaan en er heel veel tijd en aandacht aan besteden.

Ts voor jou vind ik het triest maar ik hoop dat je ouders geen hond meer nemen.

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:00

Erg sneu voor je dat je ouders je hond hebben weggedaan. Maar ik ben het eens met ThePast03. Beagles kunnen zeker goed luisteren, allen moet je er veel tijd in steken. Ik heb zelf ook een beagle en is echt een schatje in huis, buitenshuis moeten we nog een beetje oefenen, maar dat komt met de jaren, ze is ook nog maar 1 jaar. Maar veel tijd moet je in een hond steken, en als je die tijd niet hebt kun je beter geen hond nemen! Dat is niet eerlijk tegenover de hond!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 23:20

even voor de duidelijkheid, wij wisten niet van de vele eigenaren.. later pas.

En 6 eigenaren in 6 maanden tijd,waarvan 5 maanden bij ons. Maar bas is 10 maanden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:24

Soo_Shirley schreef:
even voor de duidelijkheid, wij wisten niet van de vele eigenaren.. later pas.

En 6 eigenaren in 6 maanden tijd,waarvan 5 maanden bij ons. Maar bas is 10 maanden.

Hoe kan het zijn dat jullie dat niet wisten en het asiel wel?
En van een hond van 10 maanden al zeggen dat hij niet luistert blijf ik triest vinden, dat is de schuld van je ouders en niet van de hond.
Ik vind het ook wel vaag dat een hond van 4 maanden al 5 eigenaren heeft gehad, die is nergens lang geweest dus. Heeft overigens niets te maken met wel of niet kunnen luisteren, dat heeft te maken met aandacht, tijd en liefde in de hond stoppen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 10:59

Jeetje shirley jij hebt ook veel aan je hoofd!!
Hond die jullie niet meer kunnen verzorgen en je paard natuurlijk niet te vergeten!!
Beide omdat jullie er geen tijd voor hebben??!!

Srry maar ik vind dit heel erg vreemd..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 12:50

ThePast03 schreef:
Beagles kunnen super leren luisteren (ik heb er een Europees kamioen behendighied zien worden jaren geleden!) maar je moet er wel mee om kunnen gaan en er heel veel tijd en aandacht aan besteden.

Ts voor jou vind ik het triest maar ik hoop dat je ouders geen hond meer nemen.

Op zich geloof ik je best. Maar feit blijft dat Beagles honden zijn met een extreem lage practische intelligentie. De reacties blijven traag en onvoorspelbaar. Als je niet blijft herhalen en oefenen reageren ze alsof ze iets voor het eerst horen. Dit is ook beslist geen ras voor mensen die voor het eerst een hond nemen...