Citaat:af leggen. je hand met het brokje tussen de voorpootjes leggen en dan met het brokje langs de kop naar boven. Net als of je de hond met het brokje opzij duwd ,maar je raakt hem niet aan hoop dat je het zo een beetje begrijpt
Ik heb hem door, morgen verder oefenen!

Citaat:dat omduwen maakt nie uit zo had ik het mijn chihuahua ook geleerd.
zoals annepaardoes het zegt kan ook en is misschien wel beter... maar niet elke hond heeft dat door...
fietsen raad ik je voor een deel af... een hond onder de 50 cm. mag vrijwel nooit aan de fiets....waarom niet... omdat dat slecht is voor de gewrichten heel simpel.
MAAR... ik heb zelf ook een shiz-shuz en ik weet dat ze heel erg hyper kunnen zijn...
zo heel af en toe maak niet uit maar ik zou het niet dagenlijks gaan doen...
succes met je leergierige hondje
Daarom zeg ik ook, met de hond langs de fiets rennen doe ik niet meer, tenminste het komende jaar. Dan kunnen we zien hoe groot hij is geworden (zal niet veel groter zijn). Maar af en toe een klein rondje fietsen, is geen ramp en vinden ze meestal alleen maar leuk (doe het ook ná een jaar, niet dagelijks en niet wekelijks waarschijnlijk, maar één keer in de zoveel tijd).
Citaat:leuk dat je met 'm naar curcus gaat
ik heb vanavond examen (we hebben puppycurcus achter de rug, we zijn nu bezig met basiscurcus en daar hebben we dus examen van hierna doen we vervolgcurcus, daarna gehoorzaamheidcurcus, daarna 'de huishond' & als laatste behendigheid
dan hebben we alles gehad
heb er al zin in
succes ook met Micky!
Leuk joh! Hoe is je examen gegaan?
Citaat:Promessa: een hond moet je nooit dwingen! onder dwang wordt de oefening alleen maar negatief en leer de hond het een stuk langzamer.
een beginnen moet gewoon 'trekken' met een voertje om de hond het aan te leren.
Daar heb je gelijk in. Ik dwing hem daarom ook geen oefeningen te doen, maar hij is overal zó enthousiast op! Dwingen leidt inderdaad tot negativiteit..