X-factor hond, witte herder of samojeed ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: X-factor hond, witte herder of samojeed ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:07

Faniek schreef:
Witte duitse herder? Daar heb ik nog nooit wat over gehoord Knipoog Of althans wel van gehoord, maar was voorloper en geschrapt zeg maar min of meer.
Wel de Zwitserse/Canadese witte herder

Witte herder en canadese herder zit zeker verschil tussen. De ene heeft geelige oren, de andere is helemaal wit. Tevens is de ene een erkend ras, ook maar sinds kort. De andere niet.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:02

Als we willen spreken over het ras, wat bij dat meisje op de arm lag bij X-factor, dan is het een Herder. (en inderdaad...een witte herder!)

Canadese herder en Samojeed zijn allebei heel andere honden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 18:40

Judith_ schreef:
Faniek schreef:
Witte duitse herder? Daar heb ik nog nooit wat over gehoord Knipoog Of althans wel van gehoord, maar was voorloper en geschrapt zeg maar min of meer.
Wel de Zwitserse/Canadese witte herder

Witte herder en canadese herder zit zeker verschil tussen. De ene heeft geelige oren, de andere is helemaal wit. Tevens is de ene een erkend ras, ook maar sinds kort. De andere niet.

Mijn Zwitserse/Canadese herders hebben ook gelige oren...
Dat is ongewenst bij het ras, maar komt toch vaak voor.
Geen criterium om ze uit elkaar te kunnen houden dus.
Witte duitse herders zijn een foutje en worden niet geaccepteerd bij het stamboek van de Duitse herders.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 19:04

Volgens mij is het ook zo dat in Nederland de witte duitse herder ook wel bekend staat als Canadese of Zwitserse herder, door de naamsverandering die in Nederland heeft plaatsgevonden. In Duitsland worden witte herders niet opgenomen in het stamboek, in Nederland wel.

Het hondje wat dat meisje bij de Xfactor meenam is volgens mij een Duitse/Zwitserse/Canadese herder, en geen samojeed. Knipoog

Zwitserse herder
http://www.whvn-whiteswissshepherddog.nl/Mooiste%20foto's/Juli%202006.jpg

Samojeed
http://www.snuffelcorner.nl/images/6863.jpg

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 22:18

Amerikaans Canadases herder. Vanaf 1 mei 2003 is de Witte Herder internationaal erkend door de FCI als White Swiss Shepherd Dog (Berger Blanc Suisse). In Nederland is hij erkend als Zwitserse Witte Herder.

De witte duits herder word wel mee gefokt maar niet gezien als ras hond. De duits witte herder is wel een heel andere type hond/herder als de Zwitserse witte herder Knipoog

Maar het was bij X-factor een Zwitserse witte herder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 07:24

Yvonnelind, een van beide heeft gele oren. De witte duiste herder of de canadese herder. Ik wist even niet meer welke van de twee. Maar de oren zijn wel een punt van verschil.

Zidaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:35

Oke, even wat rasinfo:

White Swiss Shepherd Dog
Alias:
Amerikaans Canadese Herder
Witte Herder
Zwitserse Herder

Beschrijving:
Dit ras stond voorheen ook bekend als Amerikaans Canadese Witte Herder maar gaat sinds 1 januari 1998 door het leven als Witte Herder. In 1933 werd de kleur wit uit de rasstandaard van de Duitse Herdershond geschrapt. Door deze maatregel verdwenen bijna alle witte Duitse Herdershonden in Europa. In Amerika en Canada werd echter met de witte variant verder gefokt en door een zorgvuldig fokbeleid ontstond een zelfstandig ras. De huidige Witte Herder is verschillend qua bouw van de Duitse Herder. Sinds 1991 wordt deze hond ook als zelfstandig ras erkend in Zwitserland en ook Denemarken erkent het ras als zelfstandig ras. In Nederland is de Witte Herder vanaf 1 mei 1999 officieel erkend. De Witte Herder is een familie hond met grote liefde voor kinderen. Het is tevens een opgewekte en gemakkelijk lerende hond.

Hopelijk is het nu wat duidelijker Knipoog
(Overigs is het voor mij ook nog niet helemaal duidelijk. Maar als je te maken hebt met een witte Duitse herder, heeft de hond de bouw van een Duitse herder. Heb je te maken met de witte herder, of Zwitserse herder, of Amerikaans Canadese Witte Herder, dan is de bouw van het lichaam anders.
Een klein voorbeeld: De Duitse herder staat lager op achterpoten, de Witte Herder, of Zwitserse herder, of Amerikaans Canadese Witte Herder, staat hoger op de achterpoten.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:47

Er zijn ook nog Europese witte herders, die echt verschillen met Amerikaans/Canadees.
Ik ken namelijk allebei.

Wij hebben zelf een Europese, die is een witte herder, maar heeft veel meer weg van een Belgische herder, I.P.V een Duitse herder.
De Amerikaans/Canadees witte herder hebben veel meer van de duitse herder weg. Veel grover e.d
De Europese witte herder zijn ook iets 'gekker', in ons geval wel.

Zeer goeie kennissen van ons hebben 2 Amerikaans witte herder, echt grote beesten zijn dat joh!