Vraagje over mn hamster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Vraagje over mn hamster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:35

@TijnieJjJ: Die drie berichten had ook 1 bericht kunnen zijn. Knipoog

De mensen in dit topic proberen jou te helpen en jou advies te geven, omdat jij hen dit ook vroeg. Dat jij dan tegen beter weten in tóch de hamsters bij elkaar zet 'voor de leut', dan begrijp ik heel goed dat deze reacties ontstaan.
Deze mensen hebben genoeg ervaring met hamster, en al helemaal van Wuis weet ik 100% zeker dat zij weet waar ze het over heeft.

Jij bent hier degene die fout zit, jij zet twee hamsters bij elkaar. Dan hoef je niet te denken dat je eigenlijk nog het recht hebt om te zeggen dat zij niet aardig zijn. Zij hielpen jou, maar jij dacht beter te weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:21

TijnieJjJ schreef:
wat zijn sommige hier ook aardig ppff

Bedankt, ik ben inderdaad heel aardig, en zeker tegen mensen die het goed met hun dieren voor hebben. Lachen

Helaas behoor jij, gezien je berichten, niet tot die catagorie. Doei, doei

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:28

maakt mij niet uit als ik niet in JOU catagorie hoort!! maar ik zet niet zomaar hamsters bij elkaar en het zijn hamsters uit een dierenhandel oke maar ik weet wel waar ze vandaan komen enz. hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:30

Je hoeft niet zo agressief te reageren hoor, daarmee verspil je onnodig energie. Lachen

Nogmaals ik blijf bij mijn standpunt vanwege alle eerdergenoemde punten. En ik ben niet bepaald een leek qua hamsters.

Het irriteert me alleen mateloos dat je die diertjes gebruikt voor dit omdat je het zelf leuk vindt, terwijl er risico's aan verbonden zijn. En dat jij die goedbedoelde adviezen in de wind slaat en denkt alles beter te weten terwijl je er nul ervaring mee hebt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:36

TijnieJjJ schreef:
maakt mij niet uit als ik niet in JOU catagorie hoort!! maar ik zet niet zomaar hamsters bij elkaar en het zijn hamsters uit een dierenhandel oke maar ik weet wel waar ze vandaan komen enz. hoor

Vertel jij ons eens waar jou hamster vandaan komt? Heeft het goede ouders? Waarscheindelijk, nee, zeker weten, niet. Ik durf er me hand voor in het voor te steken dat de ouders van jou hamster ook gewoon dierenwinkel hamster zijn.
Bah!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:42

@TS: Ik vind jou echt egoïstisch.
Jij wilt alleen maar hamsters fokken omdat je het leuk vind en denk niet aan de gevaren.
Ik heb zelf als eerste hamster 2 bij elkaar gehad 2 russen.
En dat waren zusjes en die hadden ook wel is ruzie ging dus niet goed maar goed 1 was ontsnapt dus probleem opgelost *LOL*
Ik heb nu veel hamsters gehad en ook wel is gedacht een nestje lijkt me leuk maar het is zo`n gedoe je moet idd kijken naar de ouders enzo waar ze vandaan komen.
En waarom zou ik een nestje willen ik kom er dan waarschijnlijk niet eens vanaf.
Mijn hamster van nu en mijn vorige zijn van school en dat zijn super sterke hamsters en niet door broodfokkers gefokt.
En toch doe ik het niet.
Maar je bent egoïstisch dat je niet nadenkt over de consequenties die dit kan hebben.

Moest even mijn mening kwijt en ik hoop dat de TS toch uiteindelijk van mening veranderd en lekker de hamsters houd apart en voor plezier en geen nestje neemt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:51

@ Sanniej_ Zei verandert niet van mening. Haar vriendin weet het toch allemaal beter.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:13

Ik snap eigenlijk niet waarom je een topic opent, alle advies wat we je geven doe je juist niet. Leef je in de omgekeerde wereld ofzo? Dan blijf je maar verder doen zoals je nu bezig bent..

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:19

laat maar!!! sluit dit topic ook maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:31

Waarom, omdat men het niet met je eens is?

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:33

nee niet zo zeer dat ik gelijk wil hebben maar omdat ik hier helemaal geen zin in heb en het maakt mij helemaal niet uit wie mn hamsters zn ouders zijn ik hou ook alle jonkies en hoef ze niet te verkopen ik vind het gewoon lief en leuk om die diertjes te hebben!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:35

Daar kom je nog wel op terug als er straks vijftien jongen zijn. Die moeten alle 15 een kooi hebben, en eten en drinken en aandacht.
Maargoed, ik bemoei me er verder niet meer mee. Mijn mening is wel duidelijk lijkt me.

Adieu Doei, doei

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:36

Het maakt jou niet uit.
Maar daar gaat het niet om als je hamsters bijv. van broodfokker komt zijn ze helemaal doorgefokt en kans op ziektes en complicaties is veeeeeeeel groter.
Maar goed wat maakt jou dat uit he..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:37

voordat het opslot gegooid word wil ik ook nog iets zeggen..

Ik geloof wel dat je van je beestjes houd.
maar je moet nadenken aan de gevolgen van fokken....

er komt veel meer bij kijken dan een man en een vrouw bij elkaar zetten... ff een potje ...... en een paar weken later BABY's

er zijn bepaalde factoren die erbij komen kijken en ik weet bijna zeker dat jij daar geen verstand van heb. (niet banketstaaf bedoelt)

ik vond het vroeger ook leuk en het leek mij ook zo makkelijk. ik doe nu een opleiding tot dierenarts en heb geleerd dat er veel mee bij komt kijken...

Bij hamsters komen steeds meer ziektes voor...
weet je hoe dat komt?? omdat mensen zomaar gaan fokken en die ziektes worden doorgefokt.

dat virus waar ik had op pagina 1 over had is zo besmettelijk dat als 1 hamster het had...deze gelijk appart werd gezet met een sticker NIET FOKKEN!!!!

na maanden kwamen we er achter dat het razendsnel werd verspreid op de gezonde hamster.,... tot mijn spijt moesten alle hamster die de symptomen van het virus hadden afgemaakt worden ( symptoom: lusteloos, uitdroging en natte billentjes)

Het enige wat ik je wil duidelijk maken is dat je niet moet gaan fokken als je niet weet hoe het moet...

ga desnoods een keer naar een ECHTE ERKENDE fokker en vraag hem om info over fokrijp...draagtijd..eventuele gevaren e.d

Ik wil je echt niet afkraken maar alleen waarschuwen.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:56

bedankt voor de tip dan he

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 21:58

graag gedaan ik hoop alleen wel dat je er wat mee doet en dat je niet denkt ow die banketstaaf toch onzin...

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:59

denk ik ook niet hoor Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:58

Ik heb hier nu ook een nestje zitten, het valt ten eerste niet mee om een koppel uit te zoeken.
Wat zijn de ouders van de hammie's. welke kleuren kunnen ze vererven, zitten er ziektes in de familie, of kunnen ze ziektes onder de leden hebben. Hoe kan ik het ras verbeteren. Dus doe ik goed aan deze keuze. Dan heb je een nestje, wat moet ik wel doen, wat moet ik wanneer doen, en wat kan ik beter niet doen. Dan gaan de kleintjes op vast voedsel, ik heb nu 1 nest van 9 kleintjes. Dus dat zijn dan ook nog eens vele magen vullen. Dan moet je ze na een aanatal weken scheiden. Manntjes apart, vrouwtjes apart. Doe je prongelijk een mannetje tussen een vrouwtje of andersom heb je kans dat je jonkies het onderling met elkaar doen. Is dus inteelt. Dan hoe raak je de jonkies kwijt. Waar kan je adverteren, zijn er wel genoeg mensen die interresse hebben. Want er zijn al redelijk wat fokkers, dus mensen die willen dan liever 1 van wie de ouders bekend is. dan niet.

Succes

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 12:38

ja daar heb je gelijk in allemaal maar voorlopig is mn hamster nog niet gedekt enzo hoor want heeft wel even bij elkaar gezeten maar niet lang genoeg ik hou ze nu gewoon even appart en moet er idd even goed over nadenken wat er allemaal kan gebeuren daar heb je wel gelijk in!!

groetjes Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 12:48

TijnieJjJ schreef:
ja daar heb je gelijk in allemaal maar voorlopig is mn hamster nog niet gedekt enzo hoor want heeft wel even bij elkaar gezeten maar niet lang genoeg ik hou ze nu gewoon even appart en moet er idd even goed over nadenken wat er allemaal kan gebeuren daar heb je wel gelijk in!!

groetjes Knipoog

Bij elkaar is bij elkaar, en 5 seconden kan al lang genoeg zijn

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:01

@ pubelia:
das onzin als jij ze niet ziet ...... is er niks gebeurd...

maar als jij ze maar even bij elkaar zet, hoeft niet te zeggen dat het ook goed gaat als je ze voor vast bij elkaar zitten...

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 16:32

nee ik ben er bij gebleven en hebben maar eventjes bij elkaar in t hok gezeten en hadden niet gevochten maar had ze weer uit elkaar gehaald maar pubelia zei vind ik niet waar want het schijnt dat een hamster niet zo snel gedekt is en ze keken elkaar anders amper aan en weet eigenlijk helemaal zeker dat hij nu niet zwanger is

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 17:01

nee HIJ is zeker niet zwanger haha...

maar een hamster moet zowiezo eerst dekken voor er een dracht optreed...

maar als jij ze maar even bij elkaar zet, hoeft niet te zeggen dat het ook goed gaat als je ze voor vast bij elkaar zitten...

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 18:06

nee dat weet ik daarom durf ik ook niet weg als ze bij elkaar zitten en moet er al helemaal niet aan denken s nachts dadelijk gaan ze vechten maar ze zitten nu voorlopig lekker veilig appart in een hok maar om idd je hamster te willen laten dekken moeten ze wel een week bij elkaar promessa heb jij ook hamsters?? zoja, laat eens wat foto's zien Haha!
ik zal binnen kort ook eens foto's gaan maken van t mannetje (vrouwtje staat al op de comp)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:17

Hej,"
lees dit topic net pas... Ben het eigenlijk wel eens met Wuis. Je wilt dus gaan fokken met hamstertjes uit dezelfde winkel? Dan kan het idd familie zijn. Dan krijg je inteelt, en gaan je hamstertjes zowiezo misschien kapot. EN verder, als je ze allemaal wil houden, moet je idd voor elk jonkietje een kooi maken. Want een vrouwtje en een vrouwtje maken elkaar kapot, en een mannetje en een vrouwtje maken nog meer kleintjes, en een mannetje en een mannetje maken elkaar ook kapot.. Dus ik zou er even goed over nadenken voordat je ook maar iets met ze gaan doen. En ik zie jouw idd je handen ook niet in de kooi stoppen als ze vechten, en het mannetje eet misschien ook nog de kleintjes op als je ze bij elkaar laat. En als je de kleintjes aanraakt als ze klein zijn, heb je een hele grote kans dat de moeder de kindjes ook opeet. Wist je dit allemaal?
Ik hoop dat je ontzettend goed oplet en nadenkt over wat je gaat doen. Want het zou zonde zijn als deze beestjes de dupe werden van de onwetendheid van iemand die ze wil fokken omdat ze het leuk vind.
Groetjes, mij