Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melanie5 schreef:Heel cool dat schaap van jou.
Maar nu toch even wat anders. Ik zie dat jouw schaap geen oornummers heeft. Dan ben je dus strafbaar. De AID kan komen controleren en dat kan je een hoop geld kosten.
Ook las ik dat je in een park wandeld waar Hooglanders lopen. Sinds de MKZ is het verboden om evenhoevigen (dus schapen, koeien etc) van verschillende bedrijven in elkaars buurt te laten komen. Mocht je een parkwachter o.i.d. tegen komen daar, kan het zelfs zo zijn dat je schaap in beslag genomen wordt en zal worden geslacht.
Elk schaap hoort een oornummer te hebben, ook als hij alleen op eigen terrein loopt.
Suzanne F. schreef:Melanie5 schreef:Heel cool dat schaap van jou.
Maar nu toch even wat anders. Ik zie dat jouw schaap geen oornummers heeft. Dan ben je dus strafbaar. De AID kan komen controleren en dat kan je een hoop geld kosten.
Ook las ik dat je in een park wandeld waar Hooglanders lopen. Sinds de MKZ is het verboden om evenhoevigen (dus schapen, koeien etc) van verschillende bedrijven in elkaars buurt te laten komen. Mocht je een parkwachter o.i.d. tegen komen daar, kan het zelfs zo zijn dat je schaap in beslag genomen wordt en zal worden geslacht.
Elk schaap hoort een oornummer te hebben, ook als hij alleen op eigen terrein loopt.
Onze schaapjes (quessantjes) hebben ook geen oormerken.
Suzanne F. schreef:Melanie5 schreef:Heel cool dat schaap van jou.
Onze schaapjes (quessantjes) hebben ook geen oormerken.
Tijgertje86 schreef:Hey...dit is het schaap dat ik in mijn keuken heb hangen!!![]()
Een poosje geleden stond Lambo toch in het Dagblad van het Noorden? Dat artikel heb ik uitgeknipt en bij mijn verzameling schapen-knipsels geplakt!!
Ik heb namelijk een poos op een biologische schapenmelkerij gewerkt...en sindsdien is mijn keuken voor een deel met schapen beplakt!!![]()
Ik kijk dus dagelijks (onder het afwassen) tegen Lambo aan....hahaha
polbo schreef:Tijgertje86 schreef:Hey...dit is het schaap dat ik in mijn keuken heb hangen!!![]()
Een poosje geleden stond Lambo toch in het Dagblad van het Noorden? Dat artikel heb ik uitgeknipt en bij mijn verzameling schapen-knipsels geplakt!!
Ik heb namelijk een poos op een biologische schapenmelkerij gewerkt...en sindsdien is mijn keuken voor een deel met schapen beplakt!!![]()
Ik kijk dus dagelijks (onder het afwassen) tegen Lambo aan....hahaha
Haha wat leuk! Ja Lambo stond een tijdje geleden inderdaad in het Dagblad van het Noorden.
Wat een leuk idee![]()
Ik denk dat ik mijn kamer ook maar ga behangen met schaap