Wij wonen ook op een boerderij waar we ook onze trainingsstal hebben en wij hebben alleen bastaarden, ze zien er heel vriendelijk uit en dat zijn ze ook behalve als er iemand komt die ze niet vertrouwen, dan lijken het wel grizzlyberen! Niemand die zich dan nog op zijn gemak voelt, dus eigenlijk doet het er nog niet eens zoveel toe wat voor ras de hond is. Ik vang honden op uit Gran Canaria en deze zijn soms na twee weken dat ze bij mij zijn al harstikke waaks. We hebben ook regelmatig heeeeele leuke pups!!!! Dus misschien????? Groetjes Betty.
Als je zelf niet de hele dag de tijd heb zal ik een hond nemen die koel in zijn kop is, die het ook best vind om mooi op het erf te liggen, af en toe een aai over zijn bol te krijgen, en goed waakt. Ik vind zelf Duitse Herders helemaal geweldig, maar het scheelt wel per hond of ze rustig zijn of altijd wat willen doen!
Ik zie dat de Dobermann al genoemd is. Ik heb ook een Dobermann ze is een hele waakse hond dus ze schrikt wel af maar ze is ook een echte knuffelhond. Een Dobermann wil graag werken maar heeft wel een correcte baas nodig dan is het een gouden beest.
een hollandse smoushond is een goede hond voor op een boerderij. het waren vroeger koetspaarden dus ze kunnen aardig wat lopen en ze hebben wel ruimte nodig. Wel is het zo dat als je er eentje neemt. dat je bij een teef minstens 1 nestje moet krijgen en dat je de reu ter beschikking moet stellen voor dekken maar dat weet ik niet helemaal zeker
Wat te denken van een duitse dog? Ontzettend lief, waaks, verlegen en imponerend.
Het beschermen en bewaken is sinds de oertijd diep ingeworteld in het instinct van de dog. Hij is een onomkoopbare beschermer van de familie en zal huis en haard, zonodig met alle kracht, als een bezetene verdedigen. Hij is zich moreel bewust van zijn imposante verschijning en zal slechts zelden, en dat alleen in noodgevallen, gebruik maken van zijn zeer krachtig gebit. Reeds in halfvolwassen stadium kunnen wij vaststellen dat hij blaft bij het naderen van vreemden.
een stoere new foundlender? een senner is idd ook een leuke rotweiler ook, maar die moet je wel erg goed opvoeden en een new foundlender zijn ook gewoon knuffels grote teddybeertjes
Wij hebben een Duitse Herder en een kruising rondlopen die voor de helft het bloed van een Boerenfox voert. Erg fijne honden voor op het erf. Beide waaks, de herder schrikt af en is groot!
Wij wonen echt in the middle of nowhere, en dan is het fijn om zulke dieren om je heen te hebben
Wij hebben een Berner sennen en een jack-russel. Allebei scheten maar superwaaks. En door de Berner durven vreemden echt niet door het hek te komen. Hij is heeel overtuigend. En Berners vinden het heerlijk op de boerderij. Hij mag binnenliggen, maar ligt eigenlijk altijd buiten, vind ie veel fijner.
Wij hebben altijd herders gehad, onze laatste komt van het asiel (echt, geweldige hond!!) en is een kruising rottweiler/herder. Hebben altijd al goed op de stallen en weides gelet, zit 's nachts ook in de stal en daar komt echt geen vreemde binnen. Of binnen misschien maar zeker niet meer buiten.