de knoop doorgehakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geit

Re: de knoop doorgehakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 02:14

dollemina schreef:
Ik kan je alleen maar adviseren om niets overhaast te doen.
Je weet dat er wat moet gebeuren maar neem de tijd om echt een plekje te vinden voor je lieve maatje.
welterusten voor zometeen.

dit is geen overhaaste beslissing Knipoog
ik heb veel geduld met dieren maar het werkt niet.

als sommige mensen bij het herplaatsen van hun dier gewoon eerlijk zijn dan voorkomen ze een hoop ellende.die ellende waar ik nu inzit

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 06:41

geit schreef:

de dierenbescherming wil hem wel terug maar dan moet hij gebracht worden.ik heb op het moment geen vervoer dus kan hem niet brengen.kan moelijk op de fiets naar belgie toe.

Maar gemakkelijk met bus en trein. Pling

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 08:10

Hoi moest toch even reageren,uit je verhaal maak ik op dat ook gedragterapie niet zal helpen hoor.
Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ben 6 jaar ermee bezig geweest ook therapie werkte niet,ja even maar ze had het al snel door,ik denk dat de hond niet meer nmaar een ander adres moet.
Ook al kun jij daar niks aan veranderen ,maar zon hond voelt zich dan nog meer afgestoten en dit gedrag word dan nog weer veel erger,ik wens je veel succes het is niet niks.
Petje af dat je iniedergeval het hebt geprobeert, sterkte ermee ,ik kan je niet zeggen wat je moet doen ...........

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 13:04

ik heb net contact opgenomen met Wase Dierenbescherming
over het feit hoe de hond op het moment is en hoe hij bij zijn vorige eigenaar was.
ik heb gevraagt wat zijn kansen waren om herplaats te worden door hun en die kans was er niet.
ik heb toestemming gevraagt om hem hier zelf een spuit te mogen geven.
die toestemming heb ik nu.
de kosten moet ik zelf voor opdraaien maar aangezien zijn vorige baasje nog steeds verantwoordelijk is gaan ze proberen de koste op haar te verhalen.
dat kan nog een touwtrekkerij gaan worden van hier tot en met tokio maar ja ik kan en mag die hond dus uit zijn stress,angst en onzekerheid helpen.
Boos!

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:05

Wat een moeilijke en moedige beslissing.
Heel veel sterkte.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:17

Heel erg moedige beslissing idd,maar je bespaart hem een boel anders laten ze
hem een half jaar in het asiel ziten en alsnog een spuitje,heel veell sterkte gewenst!!!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 13:41

ja idd.ze wouden in het asiel geen risico met hem nemen dus zou hij ook daar een spuitje krijgen.
dan laat ik het liever zelf doen.scheeld mij zoiezo een hoop tijd en benzine om naar belgie te rijden en ik kan rustig afscheid van hem nemen zonder dat er mensen om me heen lopen te draaien.

ik weet dat het de beste oplossing is maar het doet zo'n pijn.
hij was nog maar zo kort bij me en hij heeft me zo geraakt in die tijd.hij vertrouwd niemand alleen mij,al zou je in de andere kamer met zijn lieverlings snoepjes of koekjes gaan zitten,als ik in een andere kamer zit blijft hij bij me.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:50

ik ken het precies hoor heb na 6 jaar vechten en proberen ook mijn hond in moeten laten slapen,er was geen andere keus.maar
het doet nu 5 jaar verder nog steeds pijn omdat het een schat
was,en dat ik baal dat ik haar niet beter heb kunnen maken,maar ik weet dat er geen andere mogelijkheid was........

Sterkte ermee.......

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:57

Heel veel sterkte.. als ik zo alles lees dan heb je wel de juiste beslissing genomen voor het dier. Nogmaals, sterkte..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 14:02

de Wase dierenbescherming moet even snel terug bellen.het is nog anderhalf uur geleden dat ik hun heb gebeld maar toch.
nu de beslissing is gemaakt gaat de tijd zo langzaam.
zou je zeggen das toch fijn heb je nog lekker de tijd met je hond.maar het liefst zou ik het zo snel mogenlijk achter de rug hebben.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:08

ik kan alleenmaar zeggen heel veel sterkte:(:(

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 15:42

nou de dierenbescherming belde net en ik heb officieel toestemming voor euthanasie.
maar goed nu loopt de dierenarst moeilijk te doen
Laatst bijgewerkt door geit op 06-11-06 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:43

Sterkte chantal !

x

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:50

Een nederlandse dierenarts zal inderdaad niet zomaar een gezonde hond euthaneseren..

Sterkte..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:03

geit schreef:
nou de dierenbescherming belde net en ik heb officieel toestemming voor euthanasie.

Ze zullen dat inderdaad niet zo snel doen.
Je kunt het verhaal uitleggen, maar het zal niet makkelijk zijn en dat is op zich ook logisch, een dierenarts die de historie met de hond niet helemaal heeft meegemaakt zal niet blindelings op het verhaal van de baas afgaan.

Het is een lastige situatie, aan de ene kant ben ik geneigd te zeggen, probeer nog een plekje op bv. een boerderij voor hem te vinden, maar aan de andere kant, is het wel zo leuk voor de hond als er steeds met hem gesleept wordt..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:04

dank je wel.
een gezonde hond zomaar inlate slapen is inderdaad niet iets wat je gewoon maar even doet.
maar goed het moet ergens gebeuren.en als ik het niet hier laat doen doen ze het in het asiel wel wat nog meet stress enzo voor die hond zou beteken.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:05

dwaallicht schreef:
geit schreef:

Je kunt het verhaal uitleggen, maar het zal niet makkelijk zijn en dat is op zich ook logisch, een dierenarts die de historie met de hond niet helemaal heeft meegemaakt zal niet blindelings op het verhaal van de baas afgaan.

Het is een lastige situatie, aan de ene kant ben ik geneigd te zeggen, probeer nog een plekje op bv. een boerderij voor hem te vinden, maar aan de andere kant, is het wel zo leuk voor de hond als er steeds met hem gesleept wordt..

op een boerderij is geen optie.
als er iemand het erf op zou komen zou hij grijpen.waarschijnlijk al als er iemand langs zou lopen ofzo want hij gaat bij mij zelf al de weg over als er aan de overkant iemand loopt.

ik snap ook dat ze niet zomaar op een verhaal afgaan maja het is niet verhaal van 1 persoon maar ook van zijn vorige eigenaar.plus de toestemming van de dierenbescherming

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:08

geit schreef:
dwaallicht schreef:

op een boerderij is geen optie.
als er iemand het erf op zou komen zou hij grijpen.waarschijnlijk al als er iemand langs zou lopen ofzo want hij gaat bij mij zelf al de weg over als er aan de overkant iemand loopt

Nee, dan is dat ook niet mogelijk.
Ik wist wel dat ie bang is, maar als ie zo snel iemand pakt, dan houdt het gewoon op.
Sterkte met de beslissing iig.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:08

bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:08

ik vind het ook de goede beslissing en hoop ook dat het snel achter de rug is.
Ik vind het heel ajmmer dat het zo moet lopen, maar hij is een gevaar voor ieder ander.

@chubby, wat ts al tegen mij zei, hij is lichamelijk wel gezond, maar geestelijk niet! En daar moet je geen onderscheid tussen maken

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:09

Wellicht kun je de DA bij je thuis uitnodigen om te kijken hoe het met de hond gaat.
Is het een mannelijke DA. Dan weet hij waarschijnlijk zo of de hond betrouwbaar is of niet.
De hond van mijn zus is op jonge leeftijd ook bij de DA ingeslapen.
Volgens mijn zus was hij niet helemaal juist want hij plaste en poepte in zijn eigen bench.
Verder was hij erg overdreven actief.
De DA heeft de teef zo ingeslapen. Ik was het er niet mee eens want ik vond dat haar gedrag aan de opvoeding van de hond lag.
Maar helaas besliste de DA in NL anders.
Dus ze zijn er wel. Je moet even de juiste DA weten te vinden.
Nogmaals veel sterkte. Hopelijk is het snel achter de rug.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 16:35

ik ben nu naar de dierenarts

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:36

Is het voor de hond niet fijner dat de DA het bij jou thuis doet?

sterkte

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:51

Meid heel veel sterkte! Heb afgelopen maandjes gezien hoe jullie naar elkaar toegegroeit zijn! Het is nooit leuk om je maatje te verliezen, ookal is het het beste voor hem! Heeel veel sterkte!! Kusje Kusje Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:54

veel sterkte!