Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wuis schreef:*Vandaag net les gehad van een hondengedragstherapeut*
Hoe gedraagt de hond zich precies? Hoe staan zijn oren? Naar voren of plat naar achteren? Kun je al zijn kiezen zien? Gromt hij hierbij? Wat voor lichaamshouding neemt hij aan?
Wat doet hij met z'n staart?
_Lotjuh_ schreef:Ik snap echt niet waarom mijn hond volgens jullie meteen NIET OPGEVOED is als hij zich opeens zo raar gedraagt.
Wuis schreef:Ik had gezegt dat ik op je vragen antwoord zou geven als het weer voorgevallen was, maar dat is niet zo. Hij doet het echt niet bij iedereen en elke keer uitlaten.Geen goed advies? Ik heb ander nog steeds geen antwoord op mijn vragen over zijn lichaamshouding!
Ilindra schreef:_Lotjuh_ schreef:Ik snap echt niet waarom mijn hond volgens jullie meteen NIET OPGEVOED is als hij zich opeens zo raar gedraagt.
En hier maak je dus een denkfout, er zijn zeer waarschijnlijk al vele signalen aan vooraf gegaan die jij gewoon gemist hebt.
Een hond veranderd niet in 1 dag maar bouwt zijn gedrag uit, beginnen met trekken aan de riem, niet direct reageren als jij roept, net niet helemaal doen wat jij wilt, etc....
Op deze manier werkt hij zich omhoog in de rangorde om zo een betere plek in de "roedel"te bemachtigen, dit is gewoon natuurlijk hondengedrag.
freaky schreef:Ik ga het eerst nog even proberen zelf op te lossen (met korthouden + slipketting + eventueel muilkorf) mocht dit niet helpen dan maar bellen naar een hondenschool ofzo.Je zegt dat je geen goede adviezen krijgt, er is al meerdere keren gezegd dat je een proffesional in moet schakelen. dat lijkt me in dit geval erg verstandig. Je kunt erop wachten tot er wel iets gebeurd.
freaky schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Wuis schreef:Okee, kan je vinden, maar ik begrijp niet zo goed wat mijn leeftijd daar mee te maken heeft? Ik ga het niet alleen doen wat ik heb er met m'n ouders over gehad dat we hier iets aan moeten doen en hun duidelijk gemaakt dat we strenger voor de hond moeten zijn.Ik vind het persoonlijk niet verstandig dat een 14-jairge zoiets alleen wil gaan oplossen
_Lotjuh_ schreef:freaky schreef:Ik ga het eerst nog even proberen zelf op te lossen (met korthouden + slipketting + eventueel muilkorf) mocht dit niet helpen dan maar bellen naar een hondenschool ofzo.Je zegt dat je geen goede adviezen krijgt, er is al meerdere keren gezegd dat je een proffesional in moet schakelen. dat lijkt me in dit geval erg verstandig. Je kunt erop wachten tot er wel iets gebeurd.
Ilindra schreef:freaky schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Hoeft ook niet hoor, ik zit nog maar 36 jaar tussen de knpv/politiehonden en het valt mij gewoon op dat maar heel weinig mensen hun hond echt kunnen lezen.
flicka schreef:Ik zou tot ie een cursus met goed gevolg heeft afgerond zo'n muilbandje om doen. Ziet er niet eng uit en de hond heeft er ook geen last van tenzij hij zelf wordt aangevallen. Misschien dat castreren nog een optie is. Praat er eens met de DA over.
KiWiKo schreef:tja als een van mijn honden uit het niets iemand aan zouden vallen zonder enige aanwijsbare reden.........
ben ik waarschijnlijk wat harder in.
Ilindra schreef:Kiwiko liet het iig niet aan haar dochtertje over........